foenix Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Er det mulig å overføre deler av et regneark til en ny side på en slik måte at formlene henter tall fra cellene i side 1? Hvordan gjør man evt. dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Vil tro du kan bruke søk og erstatt til å gjøre dette. Gjorde en liten uhøytdelig test i Libre Office Calc, og det fungerer fint. Du gjør slik som dette: Kopier hele arket (Sheet1 --> Sheet2). Marker formlene i Sheet2 som du skal ha til å peke til Sheet1. Åpne søk og erstatt -funksjonen. Søk etter ([A-Z][1-9][0-9]?). Erstatt med Sheet1.$1. Du må selfølgelig justere navnet, Sheet1 er standard navngiving på nye ark i regnearket. Om du har absolutte referanser eller at regnearket dekker et større område enn 99 rader, så må søkestringen oppdateres. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Muligens har jeg gjort en feil, for søkefunksjonen fant ikke noe. Jeg har 8360 rader i regnearket og kolonner fram til FN så jeg tastet inn: ([A-fn][1-8360]) Hva har jeg gjort feil her? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Skal du hente hele deler av regnearket, eller kun noen tall. Hvis du kun skal hente tall, kan du gå på en tom rute på ark nr 2, og trykke på "+", så går du ark nr 1 og velger den ruten du skal ha tall fra. Trykk så på enter så kommer tallet på side 2 Håper det var det du skulle fram til. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Skal du hente hele deler av regnearket, eller kun noen tall. Hvis du kun skal hente tall, kan du gå på en tom rute på ark nr 2, og trykke på "+", så går du ark nr 1 og velger den ruten du skal ha tall fra. Trykk så på enter så kommer tallet på side 2 Håper det var det du skulle fram til. Jeg skal hente deler av et regneark dvs. flere hundre rader og kolonner. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Skal du hente hele deler av regnearket, eller kun noen tall. Hvis du kun skal hente tall, kan du gå på en tom rute på ark nr 2, og trykke på "+", så går du ark nr 1 og velger den ruten du skal ha tall fra. Trykk så på enter så kommer tallet på side 2 Håper det var det du skulle fram til. Jeg skal hente deler av et regneark dvs. flere hundre rader og kolonner. Ah, da vet jeg desv ikke. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg fant selv en meget enkel løsning. Man merker området i ark 1 som skal overføres og klipper det ut. Deretter går man til ark 2 og limer det inn. Cellereferansene blir da automatisk justert. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg fant selv en meget enkel løsning. Man merker området i ark 1 som skal overføres og klipper det ut. Deretter går man til ark 2 og limer det inn. Cellereferansene blir da automatisk justert. Da vil du jo miste formlene i første arket. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Copy bør vel fungere ? (edit - testa, jepp, funke) Endret 7. desember 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
foenix Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Copy bør vel fungere ? (edit - testa, jepp, funke) Jeg prøvde også copy og paste, men fikk da bare #REF! i de fleste cellene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Copy bør vel fungere ? (edit - testa, jepp, funke) Jeg prøvde også copy og paste, men fikk da bare #REF! i de fleste cellene. Kan du opplyse hvilket program og versjon du bruker? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg har prøvd både med Open Office v 4.01 og siste versjon av Excel, men samme resultat på begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå