jack47 Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg kjøpte en ting-1 av en kar jeg betalte 300kr på forskudd det var i sommer på grunn av skole og jobb fikk jeg ikke hentet ting-1 av manne for ca 6 uker siden jeg betalte 1500kr til han. Så spurte jeg han om han hadde solgt ting-2 nei sa han. Han ville ha 2500kr for den.Skulle få den for 2000kr. Jeg sa vi får se på det senere for jeg har ikke penger til det nå.Han sa du kan ta den med og sette inn når du har penger. Jeg sa til han at det kan ta 1 til 2 måner før jeg har råd.Jeg sa at det ville være nærmere 2 måner før jeg fikk satt inn penger.Han sa jeg stoler på deg.(men kunne jeg stole på han).Det hadde gått 3 uke da kom det en sms mitt på natta han sa han ville ha pengene.Jeg ringte han dagen etter.Han sa det var sø jeg ikke skulle glemme det.Jeg sa det har jeg ikke.Og ting ble verre. Det viste seg at han er da Moderator i et forum der henger han meg ut med navn og by.Og bruker dette som et press middel. Jeg prøver og roe han ned men ingenting hjelper.Så dukker Admistratoren opp han er da en venn av modereaoren og mener han kan skrive det så lenge det er hold i det. Jeg har sett dette på det samme forumet 2 ganger tidligere. Men det som gjør denne saken spesiell er at en Moderator kan skrive hva som helst med Admistratorens velsignelse. Jeg vurdere anmeldelse av personen og Forumet. For brudd på personvern og trakassering (mobbing) Dette gjelder ikke dette forumet så det er helt klart. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Injurierende virksomhet er forbudt slik jeg ser det. Ta skjermdump av postene, lever tilbake det du skal etterskuddsbetale for og anmeld forholdet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hva, eksakt, er det som er skrevet? Slik du beskriver det, at han "henger deg ut med navn og by", er det ikke snakk om mobbing, ei heller noen form for plagsom/hensynsløs adferd eller brudd på privatlivets fred. "Injurierende virksomhet" ble avkriminalisert med virkning fra 1.10.2015. Lenke til kommentar
jack47 Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg har prøvd og roe ting ned med sms til han men da tar han utdrag fra setniger og bruker de mot meg. Og jeg syntes han har gått lankt over streken.Jeg har aldr nektet for at jeg skylder han penger (ble overført i går) men og bruke makt han har som Moderator for og presse meg.. Jeg holt min del av avtalen. Så mitt spørsmål hva har man lov og skrive om personer? på et forum. Lenke til kommentar
jack47 Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg mener om folk lager en trå med at du juger stjeler og navngir en person og hvor han bor. Disse tingene som blir sagt om meg er bare jug. Men personen som laget tråen er Moderator.Så når jeg svarer sletter han de. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Bare gi deg! En moderator er gitt bortimot all makt i himmel og på jord, og har oftest en mentalitet som tilsier at han gjerne tar den rollen. Det er forskjell på å ha rett og å få rett. Muligens kan du oppnå en slags oppreisning ved å betale en advokat noen månedslønner, men det blir garantert et surt tapsprosjekt, Lenke til kommentar
jack47 Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg trodde for og publisere navn bilder bostedadresse må man ha tilatelse av personen? Det er vertfall son jeg forstår personvern. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 En moderator er gitt bortimot all makt i himmel og på jord, og har oftest en mentalitet som tilsier at han gjerne tar den rollen OT men dette gjelder ikke her i huset. Admin fører kvalitetskontroll hele tiden Ontopic, kan ikke se noen " ulovlig brudd" akkurat her og nå men har ikke inngående kjennskap til saken. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Er ikke navn, adresse og usannheter om hva som er gjort i et offentlig forum ulovlig? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jarmo kan sikkert rette på meg , men man bør vel hovedsakelig ikke anta at det er greit å legge ut personalia til enkeltpersoner på et forum av flere åpenbare grunner. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jarmo kan sikkert rette på meg , men man bør vel hovedsakelig ikke anta at det er greit å legge ut personalia til enkeltpersoner på et forum av flere åpenbare grunner. Vi har vane for å ikke gjøre det, om noen andre nettmedier gjør det, er ikke under vår kontroll. Mye rart på nettmedia, det kan jeg skrive under på.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 jack47: Gjerne send meg en PM med navnet \ nettsiden til forumet. Nyskjerrig. Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det virkar litt uklart om det kan reknast som mobbing som blir straffbart etter straffeloven (§ 266 - https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#§266 ), det skal ein del til. Skaff deg skjermbilder for å sikre at det ikkje blir fjerna, i tilfelle du vil ta det vidare til politiet. Det du kan gjere, er å kontakte ein annan moderator/nokon som administrerar forumet og klage på den aktuelle moderatoren. Eg syns det er veldig dårlige valg moderatoren gjer når han henger deg ut i eit forum det du identifiserer deg med brukernamn og ikkje ekte namn. I beste kan du hindre moderatoren frå å "forgripe seg" på andre igjen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 På siden; TS, husk alltid å ta skjermdump/dokumenter slike ting når det skjer og lagre - uansett, for da har du bevisene hvis noe slikt skjer. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Hva, eksakt, er det som er skrevet? Slik du beskriver det, at han "henger deg ut med navn og by", er det ikke snakk om mobbing, ei heller noen form for plagsom/hensynsløs adferd eller brudd på privatlivets fred. "Injurierende virksomhet" ble avkriminalisert med virkning fra 1.10.2015. Ikke for å stjele tråden, men det der? stemmer det? har du en link? Takk Endret 6. desember 2015 av neutrality Lenke til kommentar
jack47 Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Jeg skjønner dette er et tapt slag...Jeg syntes det er ekkelt og bli hengt ut og kan jøre noe med det.FF Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hvis jeg skjønner første innlegg rett: Du har avtalt å kjøpe noe på et salgkjøp-forum eller -gruppe, og så hadde du ikke råd eller anledning til å ta i mot og betale det du kjøpte? Hvis jeg forstår det riktig, må den du brøt avtalen med ha lov til å advare andre brukere om at han/hun har dårlige erfaringer med å handle med deg. Hvis det gjøres på en saklig måte er det verken injurierende eller mobbing, selv om det kan føles ubehagelig. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 "Injurierende virksomhet" ble avkriminalisert med virkning fra 1.10.2015. Ikke for å stjele tråden, men det der? stemmer det? har du en link? Takk Den nye straffeloven trådte i kraft 1. oktober. Ærekrenkelser ble ikke med videre: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ytringsfriheten-styrkes--straff-for-arek/id541159/ Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Hvis jeg skjønner første innlegg rett: Du har avtalt å kjøpe noe på et salgkjøp-forum eller -gruppe, og så hadde du ikke råd eller anledning til å ta i mot og betale det du kjøpte? Hvis jeg forstår det riktig, må den du brøt avtalen med ha lov til å advare andre brukere om at han/hun har dårlige erfaringer med å handle med deg. Hvis det gjøres på en saklig måte er det verken injurierende eller mobbing, selv om det kan føles ubehagelig. Etter hva jeg har forstått avtalte dem at han skulle betale når han fikk penger, som var ca 2 måneder til, allerede etter 3 uker så ringer han og maser. Syns første innlegget var veldig forvirrende. Endret 6. desember 2015 av Grievdus Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 "Injurierende virksomhet" ble avkriminalisert med virkning fra 1.10.2015. Ikke for å stjele tråden, men det der? stemmer det? har du en link? TakkDen nye straffeloven trådte i kraft 1. oktober. Ærekrenkelser ble ikke med videre: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ytringsfriheten-styrkes--straff-for-arek/id541159/ Sitat fra siden du la ut, De fleste straffverdige ytringer vil fremdeles kunne straffes gjennom annen lovgivning. Eksempler er bestemmelser om hatefulle ytringer, hensynløs atferd, krenkelser av privatlivets fred og forulemping av offentlig tjenestemannSå at dem skriver oppheves syns jeg er ganske misvisende fra regjeringen sin side. Om jeg ikke oppfatter dette helt feil da? Leser videre der, å om hvilke straffemetoder som vil bli brukt står det ikke noe om, hvertfall ikke som jeg kan se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå