Gå til innhold

Canon IXUS800 noe å spare på?

Anbefalte innlegg

Har et Canon IXUS800 IS 6 MP som jeg kjøpte en del år tilbake. Har de senere årene brukt min iPhone 5S til å ta bilder. Er ingen seriøst fotograf, kun på reiser, etc. Det jeg lurer på er om mobilkameraene er blitt såpass bra at de er bedre enn dette digitalkameraet mitt? I såfall burde jeg vel bare selge det for en billig penge på Finn. 

Endret av Hansen83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor bra et kamera er er avhengig av hvor mye man legger i fotograferingen, har man ingen intensjoner og bruke tid på fotografering vil det kameraet man har med seg hele tiden være best dvs. telefonen.

Når det gjelder kvalitetforskjellene så er det helst i mørkere omgivelser og når du trenger og "zoome inn" som du vil få problemer med et telefonkamera, når det gjelder bildekvaliteten er det omtrent ikke forskjeller til vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Det jeg tenker er om det er noe poeng i å ta med seg dette på turer i stedet for mobilkameraet. Svakheten til mobilkameraet er nok zoom og bilder når det er lite lys. Der er kanskje Canon-kameraet bedre. Noen som vet hva disse kameraene er verdt nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...