Megaoctane Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg vurderer å kjøpe en TV fra 40"-50" som skal brukes til å spille Xbox One, koble til PC og se Netflix, YouTube, filmer. maks 4500kr, men helst billigere. Har lest en del tester og scrollet litt bakover i forumet her også, og mange sverger til Sony? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Ja. Dette er den billigste jeg fant som jeg selv kan anbefale iallefall. https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/sony-kdl-40w705cb-led-tv/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=alwayson&utm_content=SONYKDL40W705CB 500kr over budsjettet ditt, men til gjengjeld så får du 6 års garantid ves du melder deg på nyhetsbrevet til Hi-fi kluben. eller så er det denne samsungen som er på tilbud ut dagen: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE50J6275XXE/samsung-50-smart-led-tv-ue50j6275xxe Alternativt kan du jo sjekke de lokale butikkene dine om de har noen fjorårsmodeller stående som de vil bli kvitt. feks Sony W605B. Du bør uansett opp på W serien, ikke kjøp den som begynner på R. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Takk for tips. Skal se litt nærmere på sonyen. Eller er det lurt å vente til jul/nyttår. Endret 5. desember 2015 av Megaoctane Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Takk for tips. Skal se litt nærmere på sonyen. Eller er det lurt å vente til jul/nyttår. Fordelen med Elkjøp/Lefdal/Expert er vel at man får mellomlegget tilbake hvis prisen går ned? Tja, det er om det eventuelt dukker opp noen gode tilbud da. Men jeg synes nå de kjører tilbud hele året. Det er uansett vanskeligere å finne tilbud på mindre TV'er enn på større. Å kanskje spesielt på de som er såpass lavt priset fra før. Du kan jo eventuelt prøve å forhandle om noen hundrelapper i butikken også. Det variere fra butikk til butikk. Det er jo 30 dagers åpent kjøp, så sånn sett kan du jo i teorien levere den tilbake å få igjen pengene, for så å kjøpe en lik TV billigere. Derfor løser de det ofte med å betale mellomlegget i stedet. Jeg tror ikke at Hi-Fi klubben er vanskelig på dette heller hvis en sånn situasjon oppstår hos dem. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Hvordan er back lit TV'er kontra edgelit? Har Edge TVene tatt igjen på svart nivå? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hvordan er back lit TV'er kontra edgelit? Har Edge TVene tatt igjen på svart nivå? Sjansen for lysgjennomslipp er jo betraktelig større på edge-lit da. På generelt grunnlag er sortnivået bedre på back-lit, det kan vel ofte skyldes lysgjennomslipp også. Men jeg har sett relativt bra sortnivå på et par edge-lit Sony modeller. Feks en 55"W815 fra i fjor som jeg selv hadde og en 55" X8505C 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Et siste spørsmål. Takler Sony undertekster via DLNA? Har en LG TV som er 3 år gammel i stua som takler dette fint, men jeg husker at samsungen jeg kjøpte først og returnerte dagen etter, ikke klarte SRT undertekster over DLNA. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Et siste spørsmål. Takler Sony undertekster via DLNA? Har en LG TV som er 3 år gammel i stua som takler dette fint, men jeg husker at samsungen jeg kjøpte først og returnerte dagen etter, ikke klarte SRT undertekster over DLNA. Det kan jeg dessverre ikke svare deg på. Men jeg oppdaget tilfeldigvis nå at Elkjøp har noen få W605 igjen på nettlager. 4000kr http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL40W605BAE/sony-40-smart-led-tv-kdl40w605bae 1 Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Den samsungen som det linkes til hos Lefdal, er den ett superkupp? Ser Elkjøp selger den til 11000,- 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 leser mye forskjellig. skal egentlig ha en så billig tv som mulig, men likevel bra bilde, og det er så mye ute i markedet at man bare blir forvirret. Bakbelyst LED TV skal ha veldig bra svart nivå og kontrast, men så kommer Edge LED Tv'er høyt opp på svart nivå? how? De fleste mindre tv'ene kommer med 50Hz panel, men skal man ha 100Hz så må man opp i 6-7000kr klassen, og for denne prisen får man maaaange 55" i dag. Synes dette er vanskelig. skal prøve å ta en tur ned til HI-FI klubben og se på Sonyen. Har også inntrykk av at Samsung er mest juggel og design, men at kanskje panasonic og sony er veien å gå... Trenger i utgngspunktet ikke en smart tv da den skal kobles til en Windows 10 PC og Xbox One, og disse "smart tv appene" er ofte veldig trege og dårlige. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Samsung har billige plastmodeller; samt dyre forseggjorte modeller uten masse plastikk. Faktum er at veldig mange av dagens TV-produsenter bruker Samsung paneler Synes både LG, Panasonic, Philips og Sony lager bra TV'er. Men tror ikke man skal kikke seg blind på merke; det er mye likt i de forskjellige modellene på kryss av produsenter. En ting Samsung er bra på (utenom paneler), er software for oppskalering SD til HD; SD til UHD; og HD til UHD. Akkurat der er det ikke mange som kan måle seg. Edit: En langt viktigere ting å se på når man kjøper TV er prisnivå. Man får mye mer for pengene med en høyere modell (uansett produsent) fra fjoråret; enn en billigere av årets modell. Naturligvis er dette akkurat nå litt vrient med tanke på introdusering av HDMI 2.0/2.0a... Så verden er ikke så lett som den vanligvis pleier å være. Endret 7. desember 2015 av TGB 2 Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Jeg gikk for den fra Lefdal.. Har hatt min Sony KDL40W4000 siden 2006 tror jeg. Regner med den nye gjør nytten en stund den også. Er ikke spesielt kritisk til tv jeg.. ;-) Endret 7. desember 2015 av Thomassen82 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg gikk for den fra Lefdal.. Har hatt min Sony KDL40W4000 siden 2006 tror jeg. Regner med den nye gjør nytten en stund den også. Er ikke spesielt kritisk til tv jeg.. ;-) Vil påstå at det er en bra TV til prisen, selv om det ikke er et "superkupp" som du spørr om lenger opp her. TV'n er litt overpriset i utgangspunktet. Men tror du kommer til å bli fornøyd med kjøpet. 1 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 leser mye forskjellig. skal egentlig ha en så billig tv som mulig, men likevel bra bilde, og det er så mye ute i markedet at man bare blir forvirret. Bakbelyst LED TV skal ha veldig bra svart nivå og kontrast, men så kommer Edge LED Tv'er høyt opp på svart nivå? how? De fleste mindre tv'ene kommer med 50Hz panel, men skal man ha 100Hz så må man opp i 6-7000kr klassen, og for denne prisen får man maaaange 55" i dag. Synes dette er vanskelig. skal prøve å ta en tur ned til HI-FI klubben og se på Sonyen. Har også inntrykk av at Samsung er mest juggel og design, men at kanskje panasonic og sony er veien å gå... Trenger i utgngspunktet ikke en smart tv da den skal kobles til en Windows 10 PC og Xbox One, og disse "smart tv appene" er ofte veldig trege og dårlige. Blander du direct-led og edge-led med VA og IPS panel når du snakker om sortnivået her? Jeg er enig i din vurdering angående merkene, ville først sett på Sony og Panasonic. Spesielt i de lavere prisklassene. 1 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Samsung har billige plastmodeller; samt dyre forseggjorte modeller uten masse plastikk. Faktum er at veldig mange av dagens TV-produsenter bruker Samsung paneler Synes både LG, Panasonic, Philips og Sony lager bra TV'er. Men tror ikke man skal kikke seg blind på merke; det er mye likt i de forskjellige modellene på kryss av produsenter. En ting Samsung er bra på (utenom paneler), er software for oppskalering SD til HD; SD til UHD; og HD til UHD. Akkurat der er det ikke mange som kan måle seg. Edit: En langt viktigere ting å se på når man kjøper TV er prisnivå. Man får mye mer for pengene med en høyere modell (uansett produsent) fra fjoråret; enn en billigere av årets modell. Naturligvis er dette akkurat nå litt vrient med tanke på introdusering av HDMI 2.0/2.0a... Så verden er ikke så lett som den vanligvis pleier å være. Samsung bruker jo alle slags paneler, du vet jo ikke hvilket panel du får i TV'n. På JU68xx serien har de til og med puttet inn et IPS panel på fra Bejing Optoelectronics på 55" størrelsen. Mens 50" og 60" er VA panel. 60" fra Sharp, 50" kommer fra forskjellige leverandører men hovedsaklig fra Cheimei Innolux. På fjorårets H7000 var det også tilfeldig hvilket panel som ble brukt på 55" versjonen. De ble levert med Samsung og AUO paneler. Panasonic benytter seg hovedsaklig av Innolux paneler men også noe Samsung. Sony tar mest paneler fra AUO men også noen fra Samsung. Men de bytter ikke til forskjellige panel innenfor størrelsen på hver modell. Det vil si at TV'n som blir testet har samme panel som den du kjøper i butikken. Det er ikke så sikkert når det er en Samsung modell. Nå har jeg bare hørt om dette opp til 6-serien i år, men i fjor var også 7 serien altså rammet. Ellers så er vel Panasonic og spesielt Sony fult på høyde med Samsung når det gjelder oppskalering. LG er derimot et stykke bak her. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 11. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2015 Dette var sannelig vanskelig. Jeg har nå besøkt samtlige butikker: Lefda, Expert, HIFI klubben og Siba. Med et budsjett på 4-4500kr får jeg beskjed om at det er nesten bare søppel i den prisklassen. De vil absolutt prakke på meg 100Hz, og så blir jeg usikker. trenger jeg virkelig 100Hz... Har lest noen tester for Sony, og de får en del trekk for at Android henger seg opp og TV'en må restartes annen hver dag for at den skal fungere bra (dårlig memory behandling antar jeg). Ser man på tester så er det bare Ultra HD til 50.000kr som er "Best TV for movies and gaming"... Virker som nesten alle har testet en TV til 50.000kr, og så blir denne referansen som alle andre TV'er skal sammenlignes mot. Alle billige tv'er for trekk i nesten alle kategorier... Så i noen tråder lenger bak at Panasonic 4K TV ble solgt til 3990kr for noen få mnd tilbake.. kjedelig å misse en slik mulighet. Men i den siste testen gjort av dinside.no så vant nesten Philips PFT630 som bare er full HD mot samsung og Panasonic 4K i bildekvalitet. eneste minus var 2 HDMI... Jeg er mer forvirret enn før Takk til alle som gir gode råd og deler sinn kunnskap på dette området. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 1.Hør for all del ikke på selgerne hos de store kjedene, de vil bare selge det de har mest overskudd på. Regner med de ville selge deg en JVC eller en LG på feks Elkjøp? Ikke kjøp JVC iallefall. 2. Ja du får jo en bedre TV om du betaler mere. Men W705C er ikke noe jeg vil karakteriserer som en søppel TV. 3. Du MÅ ikke ha 100hz tv nei. Spesielt ikke til spilling og når skjermen ikke er så stor. 4. Android TV sliter litt med at det er ustabilt ja, gjelder både for Sony og Philips. Men problemene er ikke så store som de skal ha det til. Dvs, det er fult mulig å leve med det. Spesielt hvis du ikke skal bruke Smart-TV så mye. (W705C har forresten ikke Android, men Sony sitt gamle smart tv system) Hvilken Panasonic 4K TV ble solgt for 3999kr?? Dinside liker Philips sitt skarpe men unaturlige bilde. Jeg er ikke like store fan, selv om TV'n har et bra bildet mener jeg at Sony, Panasonic og muligens Samsung levere bedre bilde til samme pris. Philips slet med MYE problemer på sine TV'er i fjor, vet ikke hvordan årets modeller er når det gjelder det. De var veldig forsinket. Det hjelper deg lite å lese test av dyrere TV'er ja. Her er et par tester av W605B, som er forgjengeren til W705C. vet ikke om det er direkte overførbart, men realtivt lik vil de være. Har ikke funnet noe tester for W705C. What Hifi kåret den til årets kjøp under 500 pund for 2014. http://www.whathifi.com/sony/kdl-40w605b/review http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-40w605b-review Ellers så har What Hifi kåret Panasonc CS520 til årets kjøp under 500 pund for 2015. http://www.whathifi.com/panasonic/tx-40cs520/review Koster også 5000kr http://www.prisjakt.no/product.php?p=3043909 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Tusen takk for utfyllende svar!! Da er jeg mer rolig. Den panasonicen var det vel en tråd om lenger bak her. En 43" som kosta 9999kr men som var på tilbud til 3999kr, så kjøpte han ene to stykker av denne. Fant link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1690758&do=findComment&comment=22880057 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1691686&do=findComment&comment=22849554 Endret 12. desember 2015 av Megaoctane Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Tusen takk for utfyllende svar!! Da er jeg mer rolig. Den panasonicen var det vel en tråd om lenger bak her. En 43" som kosta 9999kr men som var på tilbud til 3999kr, så kjøpte han ene to stykker av denne. Fant link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1690758&do=findComment&comment=22880057 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1691686&do=findComment&comment=22849554 Stemmer det! Var jo jeg som tispet om den! Haha, begynner å bli glemsk! Det var et meget bra kjøp ja. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Phillips PFT630 48" er nå forøvrig på kampanje nå: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/48PFT630/philips-48-led-tv-48pft630 Finner ikke at de har testet input lag på den noe sted så litt vanskelig å si hvordan den er til spilling. Men går jo an å prøve den tenker jeg. Er jo en fin pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå