Gå til innhold

Byttet operatør -- fikk bedre batteri?


Anbefalte innlegg

Har en snart 2 år gammel iPhone 5s som har hatt helt elendig batteri. Byttet for et par dager siden fra Telenor til Chess (som jeg fant ut etterpå at bruker SvettCom sitt nett).

I dag er første dag jeg virkelig har brukt mobilen, og du bedre så mye lenger batteriet rekker?! Har akkurat samme innstillingene som før mtp bakgrunnsprosesser som hente mail etc, og bruker alltid wifi. Nå oppfører batteriet seg derimot mye mer normalt enn det har gjort kanskje siste året, eller noe sånt. Hatt Telenor i mange år nå.

Er dette i det hele tatt mulig? Hva kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har NetCom bedre dekning i området ditt enn Telenor? Om det er dårlig dekning vil mobiltelefonen bruke mer batteri for å holde seg tilkoblet.

Ut fra dekningskart har begge full hendel her jeg bor. Men tenker også at det må ha med det å gjøre, og det er kun dekningsrelaterte ting som kommer opp når jeg googler det her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har opplevd det samme fra jeg byttet fra Tele2 til Talkmore. Gikk da fra dårlig Netcomdekning her jeg bor til bedre Telenordekning. Og batteriet ble også mye bedre.

Lenke til kommentar

Dekningskartene er ikke helt ærlige.

De kan gi et hint om hvordan dekningen er, men ikke mer.

 

Det er fullt mulig at du fikk bedre dekning da du byttet operatør.

Det handler om avstand til basestasjonen, og svært lokale forhold, som f.eks betongvegger mellom telefonen og basestasjonen.

Jeg er svært fornøyd med min nåværende operatør Banzai, som bruker Netcom sitt nett.

Har ikke lagt merke til bedre eller verre batterilevetid, men jeg har generellt fått bedre dekning til surfing og youtube mange steder. Telefonen min er en Sony Xperia, så den har bra batteri uansett.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Er nok det som er årsaken. Så på batteribruken nå, og de siste 7 døgn har totalt 9% av bruken gått til dårlig signal på mail og tlf. 2% nå det siste døgnet. Likevel virker forskjellen mye større, for tidligere raste prosenten nedover med en gang jeg brukte den... Bra er det i alle fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...