Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Flatt/lite luft dekk med dekkstrekk

tommiti

Anbefalte innlegg

God kveld. Har da noen bakdekk som sårt trenger påfylling av luft. Jeg lot da bilen stå i over en uke, slik at så og si all lufta er ute. Det viser seg det at dekket har gått litt ut av posisjon. Dette pga en del dekkstrekk. Oppsettet er: Foran: 8,5x18 med 205/35-18 Bak: 10x18 med 225/35-18. Noen som har noen tips? Altså om jeg kan få på plass dekket og deretter fylle på luft, uten at jeg behøver dekkmaskin?

post-264358-0-63620600-1449272162_thumb.jpg

post-264358-0-73788900-1449272171_thumb.jpg

post-264358-0-69175300-1449272178_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på at den nede på bensinstasjonen ville klare å fylle dekket og få det på plass igjen. Men da jeg prøvde å fylle, hører jeg at lufta kommer rett ut. Meget rart, siden dette kun skjedde ettersom bilen har stått ubrukt i ca en uke? 

Endret av tommiti
Lenke til kommentar

Du trenger å dra på et dekkverksted der de har et spesielt apparat for dette.

Det heter for sjokkfyller og kommer med svært mye luft på kort tid noe som vil sprenge dekket ut til felgkanten og få det tett.

Husk at det kan være farlig å fylle luft i dekk, særlig når de skal sprenges ut til kanten.

Er en grunn til at dekkverksted bruker bur for dekkene når de skal fylle, det fins folk som har mistet livet ved fylling av lastebildekk som sprengtes. Store krefter i sving.

Forsåvidt kan det hende du ville klart det med bruk av lightergass eller lignende, men dette frarådes hvis du ikke er erfaren på det, Risiko må vite. Denne metoden er de bruker på biler som kjører på Island blant annet og bruker å ha lite luft i dekkene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger å dra på et dekkverksted der de har et spesielt apparat for dette.

Det heter for sjokkfyller og kommer med svært mye luft på kort tid noe som vil sprenge dekket ut til felgkanten og få det tett.

Husk at det kan være farlig å fylle luft i dekk, særlig når de skal sprenges ut til kanten.

Er en grunn til at dekkverksted bruker bur for dekkene når de skal fylle, det fins folk som har mistet livet ved fylling av lastebildekk som sprengtes. Store krefter i sving.

Forsåvidt kan det hende du ville klart det med bruk av lightergass eller lignende, men dette frarådes hvis du ikke er erfaren på det, Risiko må vite. Denne metoden er de bruker på biler som kjører på Island blant annet og bruker å ha lite luft i dekkene sine.

Høres veldig fornuftigt ut ja.

Endret av tommiti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...