HDSoftware Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Folkens... Guttungen har fått tak i et helt likt skjermkort for å få til to skjermer (typen er nevnt i tittel) Det som skjer er at kunn den ene skjermen får bilde.Har prøvde å bytte plass utenhell. Har også kjørt begge kortene hver for seg og begge funker og begge skjermene er selvsagt testet. Noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Kraftig nok strømforsyning? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Begge skjermene skal koples til det øverste skjermkortet. For å få liv i skjerm nummer 2 må du også konfigurere i driveren at den skal benyttes. Ellers er en snarvei i Windows å holde inne tasten med windows flagg, og trykke på "P". For hvert trykk blar man videre til neste konfigurasjon som speiling eller utvidelse av desktop. Jeg antar dere har brukt SLI bro mellom kortene? Jeg mener det pleier komme feilmelding om man ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Husket SLI brua? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Sli bro montert? Hvordan er skjermene koblet opp mot skjermkort? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Nei, vi har ikke brukt sli bor men vi kommer til å prøve det. Takk for hjelpen, kommer det opp noen andre problemer kommer jeg til å poste igjen. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Nei, vi har ikke brukt sli bor men vi kommer til å prøve det. Takk for hjelpen, kommer det opp noen andre problemer kommer jeg til å poste igjen. Som sagt så skal begge skjermene koples til samme skjermkort (det øverste), man trenger ikke 2 skjermkort for 2 skjermer. Men når man har 2 kort kan man benytte begge i SLI (med SLI bro ) for bedre ytelse. Altså for å få høyere fps. Når kortene er koplet opp riktig med SLI bro vil det komme en melding fra skjermkort driveren om at du har SLI kapabilitet, men at det må settes opp i driveren. Om du går glipp av denne meldingen, eller den av en eller annen grunn ikke dukker opp slik at du kan trykke på den. Må du altså manuelt finne veien inn i skjermkort driveren (Nvidia Control Panel) og sette opp SLI. For å benytte begge kortene skal man da velge "Maximize 3D performance", eller tilsvarende på norsk, om man har språket satt til det. Håper dere finner ut av det. Lykke til. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Heisan.. Du, årsaken til at guttungen satt inn dette kortet (satt tidligere i brorens PC) var for å få to skjermer. Ingen annen grunn. Derfor var heller ikke SLI noe tema. At man ikke trenger to skjermkort stemmer, men dette kortet har kunn en DVI utgang. Resten er HDMI og når dette ble satt opp hadde vi kun DVI kabler. Han har nå koblet ut dette kortet og bruker HDMI kablen til hans XBox så da funker det. Regner meg dette betyr at jeg må stikke på Elkjøp og hente en ny kabel Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Ok, så da bruker han nå en DVI og en HDMI kabel til hver sin skjerm? Og du må kjøpe ny HDMI kabel til XBox'en? Jeg tenker du sparer en hundrings eller to om du kjøper HDMI kabel på ClasOhlson eller Biltema i stedet. Ellers er det verdt å få med seg om det er aktuelt, at HDMI støtter kun 60Hz. Om skjermen egentlig er 120, eller 144Hz, så får dere ikke utnyttet dette med en HDMI kabel. Jeg tror nok også du kanskje har glimset litt når du sier det bare er HDMI porter på skjermkortet utenom en DVI. De likner riktignok litt i utformingen. Men de fleste GTX960 som har en DVI og en HDMI har i tillegg 3 stk Displayport utganger. Disse bruker sin helt egen kabel, og støtter 144Hz skjermer med Displayport inngang.. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Ja, det stemmer helt sikkert. Men hjelper lite for jeg hakke noe DIsplay kabler heller ;-) Men da vet jeg i hvrtfall at jeg kjøper en display adapter kabel i stedet for en HDMI kabel Takker for info.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Bare hyggelig, men bare så jeg er sikker: Du sier dere har en skjerm som støtter 144Hz og har DisplayPort inngang? Da pleier det å følge med DisplayPort kabel med skjermen. I så fall trenger dere jo ikke kjøpe ny HDMI kabel. Men DisplayPort kabler kan også være litt vanskelige å finne i butikker som Elkjøp og ClasOhlson om det ikke fulgte med skjermen. Om det holder med 1 meter, er dette et godt alternativ siden de sender portofritt. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Neida. Bare jeg som skriver uten å tenke her Skjermene støtter faktisk ikek Display Port så jeg må nok gå for HDMI alikevel... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Begge skjermene skal koples til det øverste skjermkortet. Jeg har hatt 2 skjermkort uten SLI før og koblet en skjerm til hvert skjermkort, fungerte fint det. Var en del år siden, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle funke nå. Har du en forklaring på hvorfor man må ha SLI for å få to skjermer med 2 skjermkort? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Neida. Bare jeg som skriver uten å tenke her Skjermene støtter faktisk ikek Display Port så jeg må nok gå for HDMI alikevel... Er noen av skjermene 120Hz skjermer? I så fall må man bruke DVI inngangen for å få det. Jeg vet det finnes overganger fra DisplayPort til DVI, men er usikker på om de støtter 120Hz når de er overganger. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Begge skjermene skal koples til det øverste skjermkortet. Jeg har hatt 2 skjermkort uten SLI før og koblet en skjerm til hvert skjermkort, fungerte fint det. Var en del år siden, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle funke nå. Har du en forklaring på hvorfor man må ha SLI for å få to skjermer med 2 skjermkort? Nei, det har jeg ingen forklaring på. Det er bare angitt av Nvidia. Jeg mener å huske jeg også har gjort som deg tidligere. Men kan ikke huske hva slags skjermkort det var den gangen.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg tror jeg brukte et PCI-kort og et AGP-kort, så det var vel litt mer enn "en del år siden" Litt usikker på om jeg har testet det med PCI-E. Kan hende at driveren klikker siden man må bruke samme driver til begge kortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå