Gå til innhold

Ønsker kjapp NAS + HD løsning

Gjest Bruker-68389

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-68389

Men hva er da poenget med en 2.4GHz valgmulighet ? Har jeg en motorsykkel med maks 200 hester, og en bryter som veksler ned til 100 hester så ville jeg aldri brukt den bryteren. Jeg ville lært meg gasskontroll, som er det eneste riktige :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva er da poenget med en 2.4GHz valgmulighet ? Har jeg en motorsykkel med maks 200 hester, og en bryter som veksler ned til 100 hester så ville jeg aldri brukt den bryteren. Jeg ville lært meg gasskontroll, som er det eneste riktige :)

Fordi eldre enheter ikke støtter 5GHz, og 5GHz har dårligere rekkevidde.

Lenke til kommentar

Du har kanskje 5GHz, men ikke nødvendigvis alle andre som kommer på besøk. Det ligger begge deler i routeren for kompatibilitet så ikke kompis A kommer på besøk og ikke får koblet seg på nettet ditt, mens kompis B får maks hastighet.

Du har AC i både hovedkort og Router så hvis du eksperimenterer litt så kanskje du får litt mer fart mellom PC og NAS. Da i hovedsak på routeren. Kan hende du må bytte nettverk på PC for å få AC. 

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk svaret kan ligne på svaret for motorsykkelen. 2,4 GHz gir bedre rekkevidde, særlig om du har noen vegger i mellom den og mottakeren. Jeg kjenner ikke motorsykkelen din men kan det tenkes at rekkevidden øker om du setter ned motoreffekten? Nå vet jeg ikke om du bor veldig avsides til (så god rekkevidde på motorsykkelen er viktig), men mange bor i hvert fall sånn at rekkevidde på ruteren er viktig i hverdagen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Jeg har kun en syltynn og fislete vegg mellom soverom og stue. Ikke mur. Hva er maks jeg kan forvente med min maskinvare, min router, mine vegger òg kablet nettverk ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...