Gå til innhold

Hvorfor 2500+ barton - egentlig?

abdobe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1239-817 = ca 400,-

dette er prisforskjellen på 2800 og 2500 på komplett.

Var jo det jeg sa, ca 400-500 kr.

MPX 1299 - 821 = 478

PS-Data 1302 - 818 = 487

Komplett: 1239 - 775 = 464

Vel, det er jo litt penger, og jeg ser ingen grunn til å ikke spare dem, og heller f.eks. legge dem inn i RAM eller Grafikkort budsjettet. Da får du mere ytelsesøkning vil jeg tro (i mange tilfeller).

Prisen på 2500+ har jo gått opp, det var jo ikke så lenge siden de bare kostet under 800 kr... er det fordi de ikke produseres mer? Kronekursen? Eller ?

Lenke til kommentar
Jeg satt in min barton 2500 i går, jeg bruker en termaltake silent boost kjøler og tempraturen økte bare med 2 grader når jeg klokket til 3200, kjører på 38 grader på full load og har ikke økt v-core. At mulitplayeren er låst på de nye er jo ikke et problem hvis du ikke skal klokke mer enn til 3200, fsb kan du jo fortsatt stille så mye du vil. :D Tviler på at en 2800 ville kjørt noe særlig kjøligere :shrug:

Ps. Ligger på 21dBA, ikke mye det vel?

Jo, fordi den vifta som er på SilentBoost er ikke på 21 db, men derimot 28 :)

Fra www.microplex.no :

"NB! Viften som benyttes er sannsynligvis en Panasonic Panaflo FBL08A12M med et støynivå på 28 dB(A), ikke 21 dB(A) som oppgitt av Thermaltake. "

Jeg hadde den vifta sjøl, men bytta til en Swiftech MCX462V med en "Smartcooler vifte, 62m³/time, 22 dB(A) 92mm". Ligger på 5 grader mindre enn Tt's Silent Boost og jeg hører ikke vifta :D Det som er så bra med swiftech sin kjølern er at den går fort opp og ned i temp, og jeg får ikke mer enn 49grader full load med 21grader i sys.temp. Idle temp er 40. Etter at jeg slutter å spille, så hopper tempen VELDIG fort ned til 42 :) så er den på 40 etter noen minutter. så den kjølern er RÅÅ!! anbefalles. og ikke mer enn 22 db :)

Lenke til kommentar

Vel - da kan vi vel slå fast at det IKKE er noen vits i å kjøpe annet enn XP2500+.

Ville heller ha brukt pengene jeg sparer på en bedre vifte/hovedkort/minne/skjermkort. Etter at vifta er satt på prosessoren er det jo bare fakturaen fra webshoppen som avslører at du har en annen prosessor enn XP3200+...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...