annainas239 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Hei. Jeg går på vgs, og hadde idag en prøve. Har gjort det veldig bra i faget fram til dette kapittelet vi hadde om idag, pga at jeg har vert mye syk den siste måneden. Så igår stresset jeg skikkelig, og satt våken til sent på kvelden og fant da ut at jeg skulle skrible noe i fysikk formelheftet som vi har med på prøven. Har ikke pleid å jukse før, og har nå sykt dårlig samvittighet og er skikkelig paranoid. Da vi hadde prøven tenkte jeg ikke engang på at jeg hadde skrevet ned noen ord, siden det ikke var så "relevant" som jeg trodde. Itillegg til at jeg hugset det, fordi jeg skrev det ned. Men glemte egentlig helt ordene og læreren stod bak meg i noen sekunder/minutter. Tenkte i ettertid at hun kanskje så at jeg hadde skrevet noe, men skrev veldig lite. Hun sa ingenting, men følte da jeg leverte at hun så sint ut. Er skikkelig bekymret for at dette kan få konsekvenser for meg, men vet ikke helt hva som skjer om man blir tatt i å jukse? Noen som vet om jeg få stryk i faget eller på prøven på grunn av det? Føler meg skikkelig dum som skrev det inn, da det ikke var vits i engang.. Burde jeg si ifra til læreren? Endret 4. desember 2015 av annainas239 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Reaksjonen kan nok variere, men det er vel vanlig å få stryk på prøven og få nedsatt oppførselskarakter (sistnevnte er skikkelig ille om du går yrkesfag, men det gjør du vel kanskje ikke siden du har fysikk). Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Hvis hun ikke tok deg i å jukse på prøven, så kan hun ikke komme til deg 2 uker etter å si at du fikk stryk fordi du jukset. Hun må ta deg på prøven! Ingen grunn til bekymring her altså, men du burde kanskje ha i bakhodet at neste prøve med denne læreren så tar du prøven med rene kort. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Ville i alle fall ikke sagt i fra til læreren i ettertid om at du jukset, med mindre det er samvittighetskvaler som plager deg. Ingen grunn til å lage et problem som ikke er der. Hvis læreren var klar over at du jukset, tror jeg det ville blitt tatt tak i der og da. Min erfaring er at de fleste lærere i sånne settinger er ganske distre, både unge og gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå