Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkelig oppførsel på skiltlys

magfred

Anbefalte innlegg

Har en Peugeot 308 2015-modell hvor jeg for en tid siden bestemte å sette inn LED-skiltlys. Bestilte pærer med motstand (CANBUS error free), og i noen uker funket de fint. Etter en stund merket jeg at det ene lyset hadde startet å flimre/blinke, så jeg bestemte meg for å skifte tilbake til de "gode, gamle" originalpærene. Etter skifte startet jeg bilen, og skiltlysene blinket et par-tre ganger før de sloknet helt. Alt annet av elektrisk fungerer helt fint (alle baklys, varmetråder, ryggekamera osv). Ingen feilmeldinger å se heller.

Tar ut pærene for å sjekke om det har skjedd noe med kontaktene eller holderne, men alt ser fint ut. 

Så over til det som jeg syns er litt rart. Tester med pære kun i den høyre holderen, og da kommer lyset på. Tester da med å sette inn venstre pære, men når jeg starter bilen så ender det med noen blink før det blir svart. For moro skyld tar jeg så ut høyre pære, og lar nå venstre bli sittende i. Overraskelsen er ganske stor da denne også fungerer.

Resultatet er at jeg nå kan velge om enten venstre eller høyre skiltlys skal lyse (ved å ta ut en av pærene), men altså ikke begge samtidig. Konkluderer altså med at begge pærene og holdere fungerer hver for seg. bare synd at jeg trenger lys i begge samtidig...

Noen som kan ha en ide om mulige løsninger, eller forslag til videre feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...