neutrality Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Hei, bor for tiden i en leilighet med fælt inneklima, og det er noe ventetid før jeg får komme meg vekk. Men imidlertidig er jeg interessert i en midlertidig løsning som gjør leiligheten noe mer beboelig, og har da kommet over en luftrensemaskin som er basert på produksjon av ionisert hydrogen peroxide som skal oksidere forurensnigen i luften og slik duplisere prosessen som allerede er i naturen med samme funksjon. Noen påstår at disse maskinene endrer livskvaliteten (ikke bare selgerene), mens andre (inkludert astma og allergi forbundet) mener disse ikke har en effekt. Er det noen som har erfaring med disse apparatene? forstår at det beste er å fjerne kilden til problemet, men da jeg ikke har mulighet å rive halve leilighet og bygge opp igjen, tror jeg at jeg satser på en midlertidig undertrykkelse av symptomene. Endret 4. desember 2015 av neutrality Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Hvis luftfuktighet også er tema, finnes det luftavfuktere med ionisering. Jeg har en slik i merke DeLonghi. Dårlig lukt i rommet blir redusert, men kun når den er i drift. Endret 4. desember 2015 av plankeby Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Vær sikker på at rommet/huset er ventilert siden ioniserende rensere produserer Ozon. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Vi bor i Norge, og har kanskje verdens reneste luft. En luftrenser vil etter all sannsynlighet fungere som en luftforurenser her i landet. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Verdens reneste luft er en drøy påstand med tanke på at luftforurensningene i flere norske byer tider har vært så høy at Norge til slutt ble felt i EFTA-domstolen for å ikke gjøre nok med problemet (kilde: http://www.nrk.no/hordaland/norge-domt-for-darlig-luftkvalitet-1.12583880). Angående selve maskinen kan du enten velge å stole på et uavhengig organ som astma og allergi forbundet eller stole på selgeren og deres representanter (f.eks. bloggere). Jeg vet hva jeg ville gjort. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Vær sikker på at rommet/huset er ventilert siden ioniserende rensere produserer Ozon. Og ozon er svært reakivt og nøytraliseres fort så det er ikke slik at det samler seg opp en masse ozon om det ikke ventileres ut. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Vi bor i Norge, og har kanskje verdens reneste luft. En luftrenser vil etter all sannsynlighet fungere som en luftforurenser her i landet. Jeg skulle ønske at du hadde rett, men du tar ikke direkte feil heller med å påstå at vi har ren luft i Norge. Dessverre skjuler det seg en statistikk som estimerer at mellom 50 og 75 prosent av bygningsmassen i Norge har en eller annen for for vannskade (hvor giftig sopp oppstår). I tillegg til avgassinger fra alt fra kjemikalier under kjøkkenbenken til flere tiår gammelt lim, puss osv, (og som ca 25 prosent av befolkningen har et defekt gensystem for å detoxe), og det ropes et varsku om helsefellene som kommer i form av passivhus hvor det stort sett er helt tett. Noe av bygningsmassen er over 100 år (min leilighet ble startet i 1915 og ferdigstilt i 1918). Det kan linkes alle slags sykdommer fra inneklima som astma og allergi, til mer seriøse sykdommer som kreft (estimert at dårlig inneklima gir samme kreft risiko som passiv røyking), og det har vi mye av. Selvfølgelig vil allopatene på legekontoret følge diktaturets og farmasimafiaens protokoller og streike over hva jeg akkurat sa. Men de begynner å komme med rapporter som beskriver ting som ble kalt løgn og konspirasjonsteorier bare 10-15 år siden. Jeg hadde en luftrenser som heter airfree, en filter og vedlikeholdsløs luftrenser som har patent på teknologi den er prisbelønt for. I prinsippet fungerer den ved å kun varme opp en kanal med en ring av keramikk i til 200 grader, hvor midd, støv, sporer, dander osv blir brent ut av luften. Men det er ikke alt i et dårlig inneklima som brennes ut av lufta ved 200 grader, noe endrer form og blir farligere delvis fordi det blir mindre partikler av det, og kommer seg lengre ned i lungene hvor de skaper problemer. Er derfor jeg leter etter et alternativ som for eksempel ionierende luftrensere, da det påstås at naturens renseprosess gjenskapes ved å oksidere skadelige partikler/ lader de negativt eller positivt slik at de setter seg fast i overflater i stedet for å sveve i luften. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Vær sikker på at rommet/huset er ventilert siden ioniserende rensere produserer Ozon. Og ozon er svært reakivt og nøytraliseres fort så det er ikke slik at det samler seg opp en masse ozon om det ikke ventileres ut. Prøvde Ozon i bilen min. Var redd i flere uker etterpå selv om prosedyrene ble fulgt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå