c-bool Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Både google og tinder tror jeg er i malaysia, så på tider dukker det bare opp personer som er derfra.. hva er årsaken? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Kanskje den har funnet noen flotte damer der nede som den mener du burde bli kjent med? Utvide din horisont litt? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Gå på minip.no og post her hva IP-en din blir (fjern gjerne tallene etter siste punktum). Post det her. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Det kan også være at "location services" har registrert at du har vært i nærheten av et trådløst aksesspunkt med en MAC-adresse som er registrert i Malaysia. Har dette oppstått plutselig, eller har det vart lenge? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Det kan også være at "location services" har registrert at du har vært i nærheten av et trådløst aksesspunkt med en MAC-adresse som er registrert i Malaysia. Har dette oppstått plutselig, eller har det vart lenge? En MAC-adresse er aldri registrert opp mot land. Det er offentlige IP-adresser som (via "blokker") registreres opp mot land. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Det kan også være at "location services" har registrert at du har vært i nærheten av et trådløst aksesspunkt med en MAC-adresse som er registrert i Malaysia. Har dette oppstått plutselig, eller har det vart lenge? En MAC-adresse er aldri registrert opp mot land. Det er offentlige IP-adresser som (via "blokker") registreres opp mot land. Nei, ikke mot land som sådan, men når Google (og andre) kjører rundt med StreetView-kameraene sine og knipser bilder i alle retninger, så registrerer de samtidig alle mobilmaster og WiFi-noder (MAC+SSID) som de kan detektere fra den posisjonen. Så når en smartphone detekterer en WiFi-node, så vil MAC-adressen kunne fortelle deg hvor WiFi-noden - og du - er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 En MAC-adresse er aldri registrert opp mot land.Ingen geolokasjon "offentlig", men Google bilen har registrert aksesspunkter's MAC rundt omkring. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Det kan også være at "location services" har registrert at du har vært i nærheten av et trådløst aksesspunkt med en MAC-adresse som er registrert i Malaysia. Har dette oppstått plutselig, eller har det vart lenge? En MAC-adresse er aldri registrert opp mot land. Det er offentlige IP-adresser som (via "blokker") registreres opp mot land. Nei, ikke mot land som sådan, men når Google (og andre) kjører rundt med StreetView-kameraene sine og knipser bilder i alle retninger, så registrerer de samtidig alle mobilmaster og WiFi-noder (MAC+SSID) som de kan detektere fra den posisjonen. Så når en smartphone detekterer en WiFi-node, så vil MAC-adressen kunne fortelle deg hvor WiFi-noden - og du - er. En MAC-adresse er aldri registrert opp mot land.Ingen geolokasjon "offentlig", men Google bilen har registrert aksesspunkter's MAC rundt omkring. Aha, visste ikke at MAC ble tatt med i den "big data"-suppa der. Det burde jeg jo egentlig kunne tenkt meg frem til. Takk for opplysningen Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Ikke bare det; men vi er alle med på moroa! Både Apple og android registrerer alle wifi.noder mobilene våre 'ser'! Du trenger ikke være tilkoblet engang! Har du 'location services' påslått, vil mobilen din sende info om lokasjonen til alle mac-adresser til wifi-rutere den klarer! Til det bruker den gps'en din, og ditt 'consent' ved at du har godtatt reglene for 'location services'. EDIT: Kort sagt: Apple og google vet lokasjonen på ALLE wifi rutere og aksesspunkt i verden! Også din! Selv om du har beskyttet den på alle bauger og kanter, MAC-adressen kan ses langt ut i gata Setter man opp en ny wifi-ruter, tar det ikke mange minuttene før en eller annen person med 'location services' og wifi påslått ser den, og den blir 'meldt inn'... Endret 4. desember 2015 av ozone Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg har hatt noe lignende problemer. Uten at jeg har fått gode svar. Min telefon melder med jevne mellomrom at jeg befinner meg et sted i midten av sørlige Russland, nærmere bestemt Kurgan. Det er uavhengig av om jeg er på WiFi hjemme, på mobildata i Norge eller på et fly over Mexicogulfen... Min konklusjon: KGB er på sporet av meg. Så da er spørsmålet: Har du noe uoppgjort med Malaysisk etterretning...? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Da jeg hadde en HTC Desire var jeg vistnok i Hannover i Tyskland hver gang jeg var på jobb på Stoa i Arendal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Kanskje den har funnet noen flotte damer der nede som den mener du burde bli kjent med? Utvide din horisont litt? Stemmer for denne! Kanskje smarttelefonene våre er enda smartere enn vi tror :-) Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Vert slik en stund ja, men er bare av og til det skjer, var ikkje før igår jeg så det sto malaysia nederst på internett siden. Idag er det normalt igjen, og det viste norsk ip (enivest) når jeg testet monip.no Må vel bare ta hintet, finne meg ei thai dame om jeg skal få match ja.. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Heldige du, min tlf. tror jeg er i bergen når jeg surfer via wifi hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå