mann1978 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Hei, Jeg er journalist, og jobber med en sak om hverdagslogistikk - altså folk som har optimaliserte systemer på f.eks handling av mat, stabling i oppvaskmaskin, fargesorterte klesskap etc. Det bør være noen som har gått skrittet videre fra "bare" å ha det ryddig - de har sørget for at systemet er tilnærmet perfekt. Jeg prøver også å finne noen som har en ekstremt innholdsrik og ryddig garasje. Kan noen hjelpe meg i søket? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg kjenner en. Han har dobbeltgarasje, men bare en bil, for i den andre halvparten har han enhjørningen sin. 6 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Ja da skal du fanden ikke inn i min! Den er innholdsrik, det er den. Og ganske systematisk. Men ryddig? Ikke mer ryddig der enn oppi hodet mitt. Og der er det kaos! Lykke til på jakten.Jeg kjenner en som har et naust som har de egenskapene du ser etter. Men det var vel ikke helt det du så etter :-D BTW: Er det hele landet du ser etter, eller har du geografiske begrensninger? 2 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg ville tatt en titt på noen av prosjektene i underforumet for garasjer på Detailersclub.no. Hvis du ikke kjenner til begrepet detailer/detailing så er det enkelt sagt personer som tar bilpolering og -rengjøring minst ett steg lengre enn vanlige folk, med et ekstremt fokus på detaljer. Noen av garasjene som vises der synes jeg gjenspeiler dette detaljfokuset ganske bra. Har ikke tid til å lete fram ekspempler nå, men en tråd jeg kom på i farten er denne: NeDDs detailer garasje. 1 Lenke til kommentar
mann1978 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Ja da skal du fanden ikke inn i min! Den er innholdsrik, det er den. Og ganske systematisk. Men ryddig? Ikke mer ryddig der enn oppi hodet mitt. Og der er det kaos! Lykke til på jakten. Jeg kjenner en som har et naust som har de egenskapene du ser etter. Men det var vel ikke helt det du så etter :-D BTW: Er det hele landet du ser etter, eller har du geografiske begrensninger? Hei! Er absolutt interessert i naust - det er bare gøy. Ingen begrensninger når det gjelder geografi. Lenke til kommentar
mann1978 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg ville tatt en titt på noen av prosjektene i underforumet for garasjer på Detailersclub.no. Hvis du ikke kjenner til begrepet detailer/detailing så er det enkelt sagt personer som tar bilpolering og -rengjøring minst ett steg lengre enn vanlige folk, med et ekstremt fokus på detaljer. Noen av garasjene som vises der synes jeg gjenspeiler dette detaljfokuset ganske bra. Har ikke tid til å lete fram ekspempler nå, men en tråd jeg kom på i farten er denne: NeDDs detailer garasje. Tusen takk - dette er et veldig godt tips! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Kjenner et par stk som har noen vanvittige garasjer. Disse driver da med gatebil(show`n shine) og det går i rød, svart og hvit farge på verktøy, utstyr, vegger osv. Fliser på gulvet, kule løsninger og alt er vanvittig systemetisk. Jeg får hakeslepp når jeg ser sånt og det er invistert mange millioner i garasjen. Problemet er at jeg nesten ikke får lov til å se garasjen selvom jeg skal dit hjelpe til med noe. De er redd for innbrudd og ingen skal vite om det. Jeg vet ikke hvor velkommen en journalist ville vært, men kan alltids spørre hvis det høres interessant ut. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Husk dette: Det er ikke rot, det heter personlig system 5 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 stemmer... vis noen roter til det systemet blir det kaos . Har jo hatt fattern inne i garasjen når jeg har skrudd for han og han putter ting på feil plass sånn at man ikke finner verktøyet neste gang 1 Lenke til kommentar
mann1978 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Mekker'n, er absolutt interessert! Flott om du sender meg kontaktinfo e.l. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Det kan være interessant å se på flyhangarer. Generelt er de så rene at du kan slikke gulvet. Alt verktøy er systematisert av naturlige årsaker, og det er lagt stor vekt på orden. Det blir kanskje ikke det hverdagslige fokuset du ønsker, men er interessant i en yrkessammenheng. Kanskje du finner noen som driver en privat flyklubb, og kan få et innblikk der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 tyven tyven skal du hete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå