Sheldon C Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Jeg undres.. Hva om TS ikke finner noen løsning på støyproblemet og ser seg nødt til å flytte. Plikter TS å informere om dette problemet i salgsprosessen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Jeg tror ikke det. Hvis støyplagen er innenfor de lover og regler som de skal så er det ikke noen reklamasjonsgrunn heller. Jeg tror heller ikke det er noen opplysningsplikt om lyter eller mangler som etter lover og regler ikke finnes. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 (endret) Jeg trodde man hadde opplysningsplikt rundt alle forhold som kan gi innvirkning på salget. I hovedsak dreier det seg jo om mangler ved selve boligen, men andre ting kan nok også være av betydning. Hvis kjøper sitter igjen med en følelse av at "hadde jeg visst dette hadde jeg ikke lagt inn bud", er det jo et problem. http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/article933653.ece http://www.help.no/Privatrettslig-oppslagsverk/Juridiske-raad-og-veiledninger/Selgers-opplysningsplikt Hvis man har en nabo som oppfører seg direkte lovstridig er det vel best å bite i det sure eplet i forkant og få ham til å gi seg/flytte. Endret 20. desember 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Dette løses ved å skrive "noe lytt" i egenerklæringen. Da er saken berørt av selger og det er opp til kjøper å vurdere graden. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Syns synd på dere hvis støyen er så gæli som det gis inntrykk av. Jeg begriper meg ærlig talt ikke på folk som ønsker å bo med andre direkte rundt seg og som fremdeles mener de skal ha svære anlegg. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Et svært anlegg på 5% volum gir ofte mye renere og penere lyd enn et knøttlite anlegg på 100% selv om lydnivået (dBA) er likt. Ellers så går det jo an å spørre naboen om han skal være borte en lørdags kveld i nær fremtid og invitere gutta på Jokke og Valentiner-karaoke da. Endret 21. desember 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Du forstår uansett poenget. Anbefaler ikke å bo felleskap om du ikke liker bråk, ei heller om du liker å lage bråk. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Det eneste som hjelper etter min erfaring for å få slike personer til å innse at det finnes andre mennesker som eksisterer rundt dem, er å parere deres drittsekkmentalitet med samme drittsekkmentalitet. Gjør hverdagen hans like utrivelig som han gjør hverdagen din inntil han skjønner at han må kommunisere og komme til en enighet. Det blir således ikke et spørsmål om jus, men mest kreative måten å være en drittsekk tilbake på (ikke at de to nødvendigvis er gjensidig utelukkende) og det har allerede kommet noen gode forslag her. Men jeg ville allikevel tatt det ut maksimalt på andre områder også, gjør noen flere undersøkelser, finn ut om han har noen fobier. Du nevner at han er allergisk mot utlendinger? Det finnes masse lydklipp på youtube o.l. alt fra islamsk bønnerop, lovprisninger o.l. Last de ned og kompiler det på en egen CD, så kan du spille det høyt en stund og se hvordan han reagerer. Gjerne mens han nyter sin egen musikk så han må høre på dette gnålet samtidig som overdøver hans. Har selv vært borte i lignende umulige naboer den gangen jeg eide en leilighet i et borettslag. Naboen pleide titt og ofte å ha mange sene fester til langt på morgenkvisten med komplekset rent over med gjester (han bodde i leiligheten i etasjen rett over meg). En natt glemte jeg å låse ytterdøra og fant til min overraskelse et vilt fremmed kvinnemenneske på dassen min da jeg måtte stå opp for å gå på do. Den frekke og berusede heksa hadde til og med gallestein nok til å bli sint for at JEG fant det for godt å bruke toalettet MITT. Jeg gikk sporenstreks tilbake til soverommet mitt og fant fram startpistolen. Dessverre hadde hun låst døra når jeg kom tilbake, men når hun kom ut fyrte jeg av noen salutter og da fikk plutselig pipa en annen låt, ja. Det hylende uvesenet snublet ut ytterdøra hun kom fra og plantet trynet først i snøfonnen utenfor. Det hysteriske synet og komikken i øyeblikket gjorde at det hele var verdt ergrelsene som hadde bygget seg opp de siste månedene. Noe som er litt av moralen her. (edit: med mindre du finner dette flesketrynet av en nabo plutselig på toalettet ditt en sen natt, anbefaler jeg altså IKKE å gå til innkjøp av en startpistol, det var bare en relevant digresjon for å fortelle at andre også har vært utsatt av umulige naboer og samtidig bringe frem en moral om at man kan snu flisa og "profittere" på situasjonen ved å ha det morro på hans bekostning) Endret 21. desember 2015 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå