Zash Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Siden dere bor i leilighet regner jeg dere har en eller form for borettslag. Ta det med styret så kan han eventuelt kastets ut hvis han ikke gir seg. Vi kjøpte en halvpart av en tomannsbolig i overgangen mai/juni i førsteetasje. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 3 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Klart det burde være siste utvei, denne fyren har hvis du spør meg, fortjent det. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Synes uansett det er et råd på barnehagenivå. Eventuelt logikken til en neandertaler Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Klart det burde være siste utvei, denne fyren har hvis du spør meg, fortjent det. Det er forskjell på hva folk fortjener og hva som er riktig å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 True med vold. Haha? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Anonymous poster hash: aef3e...af8 8 Lenke til kommentar
Nostoc Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Hei TS. Vet ikke om dette er relevant for deg, men jeg er i en lignende situasjon, bare motsatt. I april flyttet jeg inn i en toppleilighet i et sameie. Siden den gangen har jeg fått rundt 10 klager fra naboen under meg, 2 skriftlige og 8 muntlige. Første klage kom faktisk tre dager etter overtagelsesdato mens jeg holdt på å flytte inn ting som kjøleskap, tv, møbler osv... (... sakset for å slippe et overdrevent langt innlegg) I ditt tilfelle høres det dog ut som at du har en skikkelig kjiping over deg Vi er vanligvis ikke typen som klager, vi liker ikke å klage på folk - men må man så må man. Vi tåler jo som sagt tusling over gulvet og normale lyder ovenpå, men dette er langt over tålegrensen min hvertfall. Spesielt siden han ikke har noen vilje til å prøve å møte oss på halvveien. Han har jo heller ikke vært veldig trampete før de siste par mnd, i starten hørte vi nesten ikke noe til ham. Det eneste vi hørte var når han og kjæresten hoppet i høyet klokka 2-3 på natta (og følgelig vekket meg) fordi senga deres skraper sånn på gulvet. Heldigvis er det kjapt over da, så det skal jeg tåle Dama hans hører vi knapt når hun er alene hjemme mens han er på jobb (hun bor forøvrig ikke her annet enn i helgene). Vi har også bodd på toppen og på bunnen før, uten at vi har vært så plaget, eller noen har vært plaget av oss. Lurer på om han skal få trådløst headset til jul - så kan han spille hva som helst, hvor som helst og så høyt at trommehinnene hans sprenger uten at vi hører en døyt. Hva ellers skal man gjøre med en slik person? spiller kjempehøy musikk døgnet rundt, nekter å slutte, nekter å høre, er frekk og ufyselig.... i gamledager tok man tak i vedkommende og slengte han opp etter veggen så var saken løst.... i dag skal man gå gjennom retten til flere hundre tusen kroner.... Å true med vold er kriminelt. Å høre på musikk og bråke i sin egen leilighet er ikke kriminelt. Jeg vil si at man går for langt dersom man må ty til kriminalitet for å løse hverdagsproblemer. I tillegg bør man være veldig klar over hvem man truer. Å true feil person med vold kan veldig fort føre til uønskede problemer og en ubehagelig/utrygg hverdag. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Jeg hadde ikke hatt en sjanse mot han, for å si det slik. Jente på 54 kg her, han er vel rett under det dobbelte. I tillegg virker han ekstremt aggressiv og går rett i forsvar hver gang vi sier noe, og det er ikke sånn at vi kjefter og smeller. Har hatt èn gang hvor det kokte litt i toppen på meg, og han tente på alle plugger selv. Det var fordi han begynte å spille trommer kl 22 på kvelden, og jeg fikk nok og dunket i gulvet. Han kom ned og sa jeg måtte skjerpe meg, så jeg prøvde å si at klokka var 22, vi har lyst på litt fred og ro og han presterer å skrike at jeg må slutte å smelle så jævelig med ytterdøra (hvilket han også gjør, forøvrig. Det trekker fort og det er litt lytt ut i gangen. Plager ikke meg, og jeg prøver å lukke døra stille). Ble litt amper krangling mellom han og meg, hvorpå han sier før han går til seg "Jeg gleder meg til å spille musikken min igjen!" - tydeligvis det han går inn for nå. Jeg burde selvsagt holdt hodet kaldt, men jeg fikk nok. Han er forøvrig tyttebærpoliti, og later til å tro at han står på toppen av næringskjeden - spesielt når det kommer til damer og utlendinger. Skikkelig hyggelig type altså. Men vold er nok ikke en løsning (uansett, spør du meg). Har lyst til å få politiet på døra for å prate litt med ham, har en rekke politifolk innom på jobben, kan jo høre litt med dem om noe sånt er mulig en dag en patrulje er i nærheten og har tid. Kanskje det jekker ham ned (det kan jo også gjøre vondt verre, men jeg er villig til å prøve alt!) Siden dere bor i leilighet regner jeg dere har en eller form for borettslag. Ta det med styret så kan han eventuelt kastets ut hvis han ikke gir seg. Ikke noe borettslag, sameie eller liknende. Bor i tomannsbolig, og vi som bor her (både han og oss) flyttet inn i år etter at eier/selger har pusset opp hele huset fram til nå for å selge. Lenke til kommentar
vnp Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Kjøp et fint headset til ham i julegave. Den krangelen tror jeg aldri ender. Han har sikkert fått inntrykk av at dere er noen kjipinger som sitter og lytter etter ting å klage på. Og kanskje har han erfaringer fra tidligere, siden han jo er så gammel, med at om man først føyer seg på noe, ja da kommer det raskt noe annet som også er galt. Og tilslutt så styrer du hele opplegget, mens han må liste seg rundt i huset. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg ville prøvd til det ytterste å løse konflikten på en diplomatisk måte. Prøv å få naboen med på et møte der begge parter får luftet sine meninger om saken og blitt enige om tiltak. Slik jeg ser det så er dette eneste måten få løst dette på. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Jeg hadde ikke hatt en sjanse mot han, for å si det slik. Jente på 54 kg her, han er vel rett under det dobbelte. I tillegg virker han ekstremt aggressiv og går rett i forsvar hver gang vi sier noe, og det er ikke sånn at vi kjefter og smeller. Har hatt èn gang hvor det kokte litt i toppen på meg, og han tente på alle plugger selv. Det var fordi han begynte å spille trommer kl 22 på kvelden, og jeg fikk nok og dunket i gulvet. Han kom ned og sa jeg måtte skjerpe meg, så jeg prøvde å si at klokka var 22, vi har lyst på litt fred og ro og han presterer å skrike at jeg må slutte å smelle så jævelig med ytterdøra (hvilket han også gjør, forøvrig. Det trekker fort og det er litt lytt ut i gangen. Plager ikke meg, og jeg prøver å lukke døra stille). Ble litt amper krangling mellom han og meg, hvorpå han sier før han går til seg "Jeg gleder meg til å spille musikken min igjen!" - tydeligvis det han går inn for nå. Jeg burde selvsagt holdt hodet kaldt, men jeg fikk nok. Han er forøvrig tyttebærpoliti, og later til å tro at han står på toppen av næringskjeden - spesielt når det kommer til damer og utlendinger. Skikkelig hyggelig type altså. Men vold er nok ikke en løsning (uansett, spør du meg). Har lyst til å få politiet på døra for å prate litt med ham, har en rekke politifolk innom på jobben, kan jo høre litt med dem om noe sånt er mulig en dag en patrulje er i nærheten og har tid. Kanskje det jekker ham ned (det kan jo også gjøre vondt verre, men jeg er villig til å prøve alt!) hmm, han skal få spille trommer men når du banker litt, SÅ KOMMER HAN NED OG BER DEG SKJERPE DEG??, du må da få banke så mye du vil hvis han skal slå på trommer så mye han vil? bank i taket dag og natt du! helt sykt å høre hvordan denne fyren holder på.... toppen av frekkhet spør du meg. Du er flinkere enn hva jeg hadde vært mtp å holde hodet kaldt i alle fall ts, slike mennesker blir det veldig raskt ordentlig kræsj med.... fyren er en tyrann og fortjener å få seg en skikkelig lærepenge om hvordan man skal oppføre seg. Endret 4. desember 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Klart det burde være siste utvei, denne fyren har hvis du spør meg, fortjent det. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Synes uansett det er et råd på barnehagenivå. Eventuelt logikken til en neandertaler Sannsynligvis er det enten det eller å flytte som er TS sine alternativer, enkelte mennesker blir harsellert med hele livet, andre blir ikke.... denne fyren er en psykopat Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Men så er det alltid slik at alle saker har to sider...og man vil gjerne høre begge versjonene. Kanskje naboen har et helt annen oppfatning av situasjonen og oppfatter trådstarter som kranglete? Og sannsynligvis fikk konflikten sitt utspring når trådstarter klagde på parfymelukt I gangen og dertter eksalerer det. Kanskje naboen har opprettet en tilsvarende frustrasjonstråd på et annet forum/facebook der han klager over sin overfølsomme nabo? Lenke til kommentar
vnp Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg syns det er fjottete å sitte på nett og oppfordre folk til å true med vold for å løse en konflikt. Ok, kanskje det virker for noen, men du kan si det sånn at hver gang det "går bra" så er du et skritt nærmere mannen som bare går mot deg og sier "eller HVA DA?" mens han vet at en trussel om vold gir ham rett til å forsvare seg. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Har også en slik natteravn over meg. Bråk og musikk til langt på natt de fleste dager. Har klaget direkte og til styret mange ganger, ingenting hjelper. Bare tomme løfter om bedring. Jeg flytter om en måned, så må jo bare holde ut til da. Tips: Ikke ta kampen, du sliter deg bare ut og det eskalerer til hans nivå hvor han er klart større drittsekk enn deg og han vinner. Hvis folk ikke vil bo sånn, så synker verdien på boligene i nabolaget, og tilslutt også plagerens bolig. Kom deg vekk. Endret 4. desember 2015 av Just2user Lenke til kommentar
Nostoc Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Men så er det alltid slik at alle saker har to sider...og man vil gjerne høre begge versjonene. Kanskje naboen har et helt annen oppfatning av situasjonen og oppfatter trådstarter som kranglete? Og sannsynligvis fikk konflikten sitt utspring når trådstarter klagde på parfymelukt I gangen og dertter eksalerer det. Kanskje naboen har opprettet en tilsvarende frustrasjonstråd på et annet forum/facebook der han klager over sin overfølsomme nabo? Klart! Prøver å holde alt sivilisert og prøve å ha en dialog, men han er veldig lite åpen for å prate med oss eller å komme med konstruktive løsninger. Han er typen som gjør først og spør etterpå. Vi har jo også trodd det gikk rette veien, for han lydisolerer loftet for å lage hjemmekino-rom, og det er kjempefint (og det har vi også sagt til ham såklart, at vi er veldig fornøyde med det). Men jeg prøver å få ham ned i delen vår for at han skal høre hvor høyt det faktisk er hos oss, men det virker som om han tror at når han eier hus, eier han hele verden. Han har ikke tatt turen ned i vår del for å høre musikken hans eller for å finne kilden til lukta han mener han kjenner heller. Vi prøver virkelig å legge til rette for en dialog og problemløsing, men blir møtt med banneord og ovenifra-og-ned holdning. Dette er vel første stedet han eier om jeg husker rett, så jeg vet ikke om det har utspring i det. Jeg er hvertfall godt vant med folk som bor rundt meg (uavhenig om man eier/leier), og ter meg selvsagt deretter. Jeg håper jo andre folk gjør det samme - men jeg er vel litt for naiv om jeg håper de fleste faktisk oppfører seg ordentlig. Jeg håper litt på en tur til forliksrådet, for jeg vil bo der - jeg vil bare få naboen til å innse at man kan ikke oppføre seg slik når det bor andre under. Klart det burde være siste utvei, denne fyren har hvis du spør meg, fortjent det. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Synes uansett det er et råd på barnehagenivå. Eventuelt logikken til en neandertaler Sannsynligvis er det enten det eller å flytte som er TS sine alternativer, enkelte mennesker blir harsellert med hele livet, andre blir ikke.... denne fyren er en psykopat Forundrer meg ikke, han er hvertfall umulig å ha en dialog med. Vi prøver, vi har jo bodd mange steder med andre folk rundt og er vant til godt naboskap (om enn det bare betyr at alle tyr til Kardemommeloven og viser respekt ovenfor andre mtp støy og slikt). Regnet jo med at sjansen var stor for at det var et OK menneske som flyttet inn. Resten av nabolaget er som et hvilket som helst annet nabolag. Har såvidt hilst litt på noen av naboene i de nærmeste husene, ellers verken ser eller hører jeg mye til dem. Helt perfekt. Vi flyttet til utkanten av byen for å få hage og et rolig strøk - og selve plassen og huset er helt perfekt, det var jo nettopp derfor vi flyttet hit. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg syns det er fjottete å sitte på nett og oppfordre folk til å true med vold for å løse en konflikt. Ok, kanskje det virker for noen, men du kan si det sånn at hver gang det "går bra" så er du et skritt nærmere mannen som bare går mot deg og sier "eller HVA DA?" mens han vet at en trussel om vold gir ham rett til å forsvare seg. Helt seriøst, det er bare nevnte forslag som vil funke. Hvis TS kjenner et par bolere ville jeg tatt dem med og besøkt på døra hans, du fremst og de står bak bare for å observere. Da viser du at det er alvor og dersom det ikke er bedring vil det kunne gjøre vondt på et senere tidspunkt. Slike folk forstår ikke språk men de kan forstå når kroppen sier AU. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Ikke vær så voldsomt "internet tough guy" da... Dere lurer ingen 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Det går an å ringe politiet (ikke nødnummer, men 02800), spesielt hvis det er sent på kveld/natt. Hvis de har tid tar de seg sikkert en tur. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Kan ikke bare kjøpe noe apparat som lager voldsom ulyd i høytalerene avhengig av volumet? Vet du hva han spiller via? Om han spiller via feks bluetooth eller lignende, så kan jo disse enkelt missbrukes, slik at det er din musikk han spiller av ol. mye moro man kan gjøre når man først har en drittsekk som nabo. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg har tenkt på å kjøpe en WIFI/GSM jammer. Vet noen hvor jeg får kjøpt? Sett et par på nettet, de jammer opptil 50 meter, det er ganske heftig. Koster 4 tusen dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå