AfterGlow Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Har forskerne endelig klart det? Se videoen og bedøm selv.Dette skal være verdens første «ekte» hologram Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 "Har forskerne endelig klart det? Se videoen og bedøm selv." Og akkurat hvordan har dere sett for dere at vi skal klare å bedømme dette ut fra denne youtube-videoen? 7 Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Minner meg om denne 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Ser ut som en helt vanlig lav fps DLP-projektor som lyser opp et lerret bak en sort sirkulær ramme. Tror nesten vi må få se det med VR-briller (to øyne - to skjermer) for å få noe særlig inntrykk av 3D-effekten. 1 Lenke til kommentar
taleg Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Vil mye heller ha en augumentet reality løsning med et eget os for rom plassering av apper osv, pluss da funksjoner fra MS hololens og med da stemme og bevegelses styring alla leap motion finger mapping. Og det da med en egen prosessering enhet som fungerer som telefon, men da uten skjerm, bedre batteri og lang kraftigere. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Går absolutt ikke an å bedømme noe som helst fra den youtube-snutten. Som noen sa tidligere så så det ut som et leketøy-konsept som har eksistert lenge (bortsett fra at denne flimret og at hologram-effekten ikke ble demonstrert siden kameraet sto stille). Fikk noe lignende på mcdonalds for mange år siden, med et sonic the hedgehog-"hologram". Se hva jeg fant: Endret 4. desember 2015 av bo1e 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Dette er jo ikke spesielt nytt. Konseptet er det samme som videoene Suppen og bo1e har funnet fram til bortsett fra at objektet er digitalt og bevegelig. Altså, du må sitte å se ned i et lite hull. Jeg er temmelig sikker på at jeg kom over et tilsvarende konsept for noen år siden da jeg trålet meg gjennom en del Microsoft Research videoer. Jeg fant ikke tilbake til akkurat denne videoen nå, men MSR har gjort mye på dette området, og denne er vel ikke dårligere enn den vi ser i denne videoen. Dessuten har jeg sett mange andre holografiske løsninger, som disse pyramidegreiene osv. Men i alle tilfeller er ikke noen av disse teknologiene ekstremt anvendelige, og frem til vi kan projisere hologrammer fritt i åpent landskap mener jeg Hololens er den mest anvendelige holografiske teknologien i dag. Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Poenget med en holografisk visning er at du får forskjellig visning ved forskjellig synsvinkel - samtidig for flere personer - noe slikt kan ikke demo videoen her vise i det heletatt. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg vet ikke om hologrammet er ekte, men Rubiks kuben var ikke det! De juksa og byttet farger! Fy for skam! :-B Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Virker som hologrammet i såfall må være omgitt en raskt roterende trommel av noe slag, så det vil si at du alltid trenger en struktur rundt som alltid er større enn objektet som vises. Ikke godt nok. Lenke til kommentar
inside_435715 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Å bedømme et hologram på en todimensjonal PC-skjerm er vel i utgangspunktet litt tullete. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Er da umulig å finne ut om et hologram fungerer tilfredsstillende ut ifra en video hvor kameraet står helt stille. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg