Christian1989 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Hei. Først vil jeg nevne at jeg har null peiling på pc-deler, og har liten interresse av å kjøpe i deler for så å sette sammen selv. Altså ser jeg etter en ferdigbygget PC (/konfigurer selv på Komplett f.eks). De fleste krevende spill blir å kjøpes til Xbox One, men av og til skulle jeg ønske å kunne kjøre spill som Fallout, Battlefield, Far Cry, Assassin's Creed mm. Det er derfor jeg er på utkikk etter noe som klarer dette rimelig greit. - Det er ikke nødvendig at alt kjøres på Ultra. Men jo bedre... jo bedre. - Overklokking er ikke noe jeg tenker på. Ikke at jeg har peiling på det uansett. (25 timer dagen?) ;-) - Ønsker 2TB lagringsplass minst. Når det kommer til SSD så lar jeg deg/dere bestemme viktigheten av dette. Det jeg har spilt mest av de siste årene (på PC) er spill som Football Manager, XCOM, Hearthstone, Minecraft. Ikke veldig krevende spill, men ønsker nå å legge til fler på denne listen. Da trenger jeg hjelp, slik at jeg kan være sikker på at jeg får kjørt det som er ønsket.. -------- Budsjett: 12-13k +/- Skjerm er ikke nødvendig, men om det er rimelig mht budsjettet, så erstatter jeg gjerne den jeg har. Tastatur/mus trengs ikke, med mindre det følger med for et par hundringser. Det er helt fint å ha i reserve. Etter å ha brukt en uke på å lese meg opp om grafikkort, prosessor mm, så kan jeg fortelle at den eneste kunnskapen jeg sitter igjen med er hvordan man bedre behandler hodepine. Da vet dere hva dere har å gjøre med her! Er det noe dere lurer på, så er det bare å spørre. Jeg setter stor pris på hjelp. Takk! - Christian Endret 4. desember 2015 av Christian1989 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Multicom Tycho i528S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 250GB SSD + 1TB HDD, GeForce GTX 970 4GB OC, 700W, Uten operativsystem - Demomodell 6. gen. Intel Core i5-prosessor (Skylake) i5-6600K 8GB DDR4 RAM 2133MHz 250GB SSD + 1TB HDD GeForce GTX 970 OC Kult kabinett med grønt lys Vet det er litt liten harddisk men slik er det om du samtidig vil ha det billig, du kan eventuelt høre med multicom om de kan bytte hdd til 2 tb for 500 kr ekstra, ellers kan det kjøpes seperat. Hva slag skjerm har du full HD? noe som klarer 120 hz? Om du skulle ha mere en det bør du vurdere R9 390x eller GTX 980. Anbefaler deg å ha overklokkbar cpu uansett da det koster lite, og lettere å selge maskinen brukt. Endret 4. desember 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Christian1989 Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Takk. Jeg skal høre med dem om det er mulig. Har ikke interesse i å investere så mye mer, da jeg føler det blir mer enn nødvendig. Jeg ser alikevel for meg at f.eks oppgradering av skjermkort vil være nødvendig i fremtiden, men den tid den sorg. Jeg bør muligens oppgradere skjermen, da jeg har denne. http://www.cnet.com/products/samsung-syncmaster-t260hd-lcd-monitor-25-5-series/specs/ Innså ikke hvor gammel skjermen var før jeg søkte den opp nå. Hva anbefales til en fair pris? Hvor god er denne i forhold til den du fant? https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946 Hvordan ville du konfigurert den isåfall? (Kan legge på en tusenlapp på den prisen) - Christian EDIT: Jeg kan legge til denne. Den holder seg også innenfor budsjettet. Jeg angrer stort på at jeg aldri satt meg inn i dette. Jeg får lese meg opp mer fremover, slik at neste gang jeg kjøper meg en PC, så kan jeg svare på mine egne spørsmål. Bygge PC selv hadde også vært et stort pluss. Endret 4. desember 2015 av Christian1989 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Takk. Jeg skal høre med dem om det er mulig. Har ikke interesse i å investere så mye mer, da jeg føler det blir mer enn nødvendig. Jeg ser alikevel for meg at f.eks oppgradering av skjermkort vil være nødvendig i fremtiden, men den tid den sorg. Jeg bør muligens oppgradere skjermen, da jeg har denne. http://www.cnet.com/products/samsung-syncmaster-t260hd-lcd-monitor-25-5-series/specs/ Innså ikke hvor gammel skjermen var før jeg søkte den opp nå. Hva anbefales til en fair pris? Hvor god er denne i forhold til den du fant? https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946 Hvordan ville du konfigurert den isåfall? (Kan legge på en tusenlapp på den prisen) - Christian EDIT: Jeg kan legge til denne. Den holder seg også innenfor budsjettet. Jeg angrer stort på at jeg aldri satt meg inn i dette. Jeg får lese meg opp mer fremover, slik at neste gang jeg kjøper meg en PC, så kan jeg svare på mine egne spørsmål. Bygge PC selv hadde også vært et stort pluss. Bygge pc er som å bygge lego Alle klarer det hvis de vil. Se på en youtube video og du er good to go. Hvis du skal velge den fra komplett ville jeg: Tatt vekk tastatur Skiftet strømforsyning til Corsair RM550 (ikke beste strømforyningen, det koster for mye å ta en ordentlig bra på komplett sin pc bygger. Strømforsyningen fungerer selvsagt, men som sagt ikke den beste). Byttet skjermkort til MSi 970 Tiger, som er stillere enn referansekjøler. Byttet ssd til samsung, crucial eller intel. ps: den pc'en på multicom har ikke med operativsystem. Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Du kan jo vurdere denne, mye mer for pengene. Nybygg fra privatperson. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67962993 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Hvor god er denne i forhold til den du fant? https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946 De er strengt tatt ganske like. Multicom sin kommer uten Windows, men med en 1 TB harddisk i tillegg til SSD, og nyere generasjon CPU. Ut ifra hva jeg kan se av tester yter dog i5-6600K og i5-4690K relativt likt i spill. Førstnevnte er marginalt bedre. Hvordan ville du konfigurert den isåfall? (Kan legge på en tusenlapp på den prisen) Bjonness har en grei liste. Jeg vil alternativt foreslå å legge til en harddisk (fortrinnsvis Seagate Barracuda eller WD Black av valgfri størrelse) ettersom 240-256 GB fort kan bli knapt når det begynner å balle på seg med spill. Jeg har selv en egen 250 GB SSD dedikert til spill, men må likevel putte endel av spillene jeg spiller noe sjeldnere på en platedisk pga plassmangel. Eksempelvis GTA V alene tar over 60 GB for en clean install. Nå regner jeg med du primært vil spille GTA på konsoll, om enn i det hele tatt, men som eksempel blir det litt drøyt, når SSD typisk koster ~3 kr per GB, å bruke ~60 * 3 = 180 kr bare på lagringsplass til dette spillet - spesielt når det medfører at du vil få betydelig mindre plass til andre spill, samt det faktum at på tross av at GTA har ganske vanvittige lastetider hjelper det ikke vesentlig å ha det på SSD all den tid lasting på online-delen av spillet avhenger av lastetiden til alle andre spillere på serveren pga mye synkronisering. GTA er et greit eksempel på spill det er kurant å droppe å ha på SSD. Endret 5. desember 2015 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå