Gå til innhold

Selge idé (produkt til varehandel) - Hvordan

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723478

Har det som jeg anser som verdens beste idé som vil kunne revolusjonere en hel bransje.

Hvordan kommer jeg videre med det? Skal jeg gjennom kickstarter, sette opp masse regneark og kontakter... Kan jeg bare selge idéen videre, og la andre ta seg av den? Hvordan gjør jeg dette? Er det gjennomførbart?

Skulle jo gjerne tatt patent på hele dritten, men det koster jo en sinnsyk formue. En formue jeg ikke har mulighet til å oppspare. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg gjort det, for dette er GENIALT!

Er dette feil seksjon av forumet? Beklager, og Mods > omplasser tråden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha en virkelig god ide hvis noen faktisk gidder å betale deg for å bruke ideen, jeg tror det er generelt veldig vanskelig å få solgt en ide. 

Hvor du skal starte varierer fra hva slags type ide det er. Er det en mobilapp kan du f.eks ta kontakt med en utvikler. 

Lenke til kommentar

Bra startsted er vel å prøve å snakke med noen som driver i bransjen.

Innovasjon Norge eller andre som er villige til å investere i prosjekter.

Kickstarter virker som feil vei å gå for min del. Da det virker mer rettet mot massen som finansierer ett produkt de vil ha, ikke større bedrifter som finansierer, i praksis, en konkurrent eller konkurrerende teknologi.

Men det vil hjelpe med noe undersøkelser og tall og vise til, som gir ett grunnlag til hvorfor ideen din vil revolusjonere bransjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Men hvordan gjør jeg det, uten å risikere at noen stjeler tankene mine og setter de til livs uten at jeg tjener en krone på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...