kaje Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Er vel snart 10 år siden jeg har gamet på pc, så tenkte å begynne igjen, skal i hovedsak spille arma 3, men greit å kunne drive di fleste nyeste spillene i tilfelle man vil teste dem. Har googlet en hel del, å ser ut som i5-4690k sammen med gtx 970 er en vinner, spørsmålet er da om det er mulig å sette sammen en hel pc (uten skjerm, mus og tastatur) til 10k med disse to komponentene? Vil ha hovedkort med støtte for overklokking og SLI så man kan oppgradere seinere. Trenger ikke mye lagringsplass, så en ssd på 120gb holder i første omgang. Hadde også vert fint å kunne kjøpe alt på samme plass, og ikke minst att ting er på lager, vil bestille i løpet av helgen så. Lurer også på hva som har skjedd på musefronten det siste årene, er det drastisk? For jeg har jo min gode gamle logitech g7 mus, den duger vel enda den? Å hva skjer med komplett.no om dagen, dem har jo ingenting på lager? Mange takk for inspill! Lenke til kommentar
kaje Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Har prøvd å sette sammen en pakke her nå, inspill på denne? Lenke til kommentar
Blu. Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 http://www.prisjakt.no/list.php?l=231692&view=b Rundt 10k. Ikke alt er fra samme butikk, men alt er på lager. Z97 hovedkort og god kvalitet PSU for overklokking av i5-4690k'en og muligens GPU'en. Vet ikke hvor mye hastigheten på RAM'en påvirker ARAM, men la til relativt rast RAM. Valgte også bare en brikke, slik at du kan oppgradere til 16Gb/32Gb på en senere anledning. Du kan sette sammen din egen pc fra hvilken butikk du vil, bare du velger ett hovedkort som tillater overklokking (eks Z97) og en bra PSU (eks. ikke corsair CX-serien). Lenke til kommentar
kaje Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 http://www.prisjakt.no/list.php?l=231692&view=b Rundt 10k. Ikke alt er fra samme butikk, men alt er på lager. Z97 hovedkort og god kvalitet PSU for overklokking av i5-4690k'en og muligens GPU'en. Vet ikke hvor mye hastigheten på RAM'en påvirker ARAM, men la til relativt rast RAM. Valgte også bare en brikke, slik at du kan oppgradere til 16Gb/32Gb på en senere anledning. Du kan sette sammen din egen pc fra hvilken butikk du vil, bare du velger ett hovedkort som tillater overklokking (eks Z97) og en bra PSU (eks. ikke corsair CX-serien). Det der så ikke så verst ut, vil 650w være nok om jeg finner ut at jeg vil overklokke og putte inn et gtx970 til? Å jeg regner med alt av kabler og festematriel som trengs følger med di forskjellige tingene? Lenke til kommentar
Blu. Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 http://www.prisjakt.no/list.php?l=231692&view=b Rundt 10k. Ikke alt er fra samme butikk, men alt er på lager. Z97 hovedkort og god kvalitet PSU for overklokking av i5-4690k'en og muligens GPU'en. Vet ikke hvor mye hastigheten på RAM'en påvirker ARAM, men la til relativt rast RAM. Valgte også bare en brikke, slik at du kan oppgradere til 16Gb/32Gb på en senere anledning. Du kan sette sammen din egen pc fra hvilken butikk du vil, bare du velger ett hovedkort som tillater overklokking (eks Z97) og en bra PSU (eks. ikke corsair CX-serien). Det der så ikke så verst ut, vil 650w være nok om jeg finner ut at jeg vil overklokke og putte inn et gtx970 til? Å jeg regner med alt av kabler og festematriel som trengs følger med di forskjellige tingene? I følge http://outervision.com/power-supply-calculator bruker denne PC'en med to GTX 970 i SLI rundt 460W, og anbefaler en PSU med 510W. Faktisk så anbefaler de en Supernova G1 650W. Så system vil absolutt fungere med en PSU med 650W så lenge den er av god kvalitet. Ser at 750W versjonen av G2 ikke er særlig mye dyrere (kr 9 dyrere sammenliknet mellom de to billigste butikkene), så hvis du vil være HELT sikker så velger du den Lenke til kommentar
kaje Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Ja den trenger ikke mer nei, da ser jo dette ganske bra ut. Tenkte å kjøpe en 27" skjerm til 2-3k også, ser mange prater om 144hz, er dette nødvendig? Har sett på Samsung sine curved skjermer, hvordan er det til spilling? Tenker på S27D590C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå