Gå til innhold

[Løst] Mangler skjerm og skjermkort

Anbefalte innlegg

Har følgende: 

I7-skylake 6700k 

HyperxFury 16 GG DDR4

MSI I170 M5 Hovedkort 

Jeg er ikke en typisk fps-spiller. Heller mer mot rpg, hack and slash, ¨dayZ¨ som et unntak og en ihugga LoL spiller. Jeg har tenkt på 2560x1440 oppløsnings-skjerm. 27 tommer helst. Valgte å ikke gå for 4K skjerm pga. lest at man ikke får uttnyttet 4K på så ¨små¨skjermer, og at 1440P passer bedre til gaming. 

Dermed lurer jeg på, hvilken skjerm passer for meg? Bør jeg ha en med 144 hz? Vil ikke dette gå kraftig utover bildekvaliteten? Og anngående skjermkort. Jeg har lyst å vente på pascal-serien. I mellomtiden tenker jeg å få tak i et middels skjermkort. f.eks msi 950 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI GTX 950 på en 1440p monitor? 

Lykke til :) Du trenger ikke 144hz iallfall ..

Eller er planen din å kjøpe en knallskjerm nå, og så oppgradere til skikkelig GPU om ett år ca? Og du trenger ikke spille noe særlig i mellomtiden?

GTX 950 er low-end, og vil ikke klare å supplere en 1440p monitor.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hvor stort er budsjettet til monitor da?

Jeg ville egentlig droppet skjermkort helt da, og heller klart deg uten (kun brukt integrert grafikk fra HK/CPU).

Føler liksom det er litt unødvendig å bruke 1500 - 2000 på et skjermkort som du ikke kan bruke til den oppløsningen. I så fall må du sette ned oppløsningen når du spiller - det er jo en mulighet.

Lenke til kommentar

Vil kanskje påstå at dette er et godt valg da. 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2981197

Siden du sier du ikke spiller noe særlig FPS, så dropper vi 144hz og GSync mot et skikkelig IPS panel.

Den billigste 1440p/144hz/gsync monitoren jeg finner er denne

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3390738

Over budsjett og TN panel.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Der fant du skjermen min. Takk for det Kyrre. Ser ut som jeg kommer til å like denne Dell skjermen. Gode farger og kontraster :) Samt at det var Gsync. Bare å vente ett par uker for å se om det kommer noen småtilbud på denne skjermen :) Da får jeg se hva jeg skal gjøre med skjermkort-situasjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...