Gå til innhold

sony DCRPC-105e

Anbefalte innlegg

Noen som får til "playback til DCR" i Adobe Premiere, med visning av redigeringen direkte på TV via kameraets analoge uttak? Hva og hvordan må ting innstilles? Neimen om jeg vet.........

Sony DCRPC-105e har jo i.LINK(DV IN/UT) og Analog (in/ut), og alt fungerer så langt jeg henger med. Overføring av opptak mellom maskin og kamera går fint - capture og export. Likeledes visning av opptak på TV fra kameraet - også helt fint.

Men ikke via Premiere til kamera til TV..........

degas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg går det i hvert fall veldig greit. Jeg tror det er noen innstillinger i premiere som må fikses på. Sjekk Device Control under capture settings. Der må du velge det kameraet som ligger nærmest opp til ditt eget/evt. ditt eget om du finner det. DCR PC105 er vel oppfølgeren til PC101, og før det igjen PC6 og PC8.

Jeg går ut fra at du har stilt alt rett mht til kabling og drivere og av-inngang på tv osv. Kameraet må stå i VCR-modus.

Lenke til kommentar

Alt av kabling skal være riktig. Det jeg ikke har lagt inn av programvare, er det som kom med kameraet. Dvs. jeg gjorde det, med avinstallerte hele greia ettersom jeg egentlig ikke fant behovet til stede. Alt gjøres jo gjennom Premiere og LiveScene (for overføring av råopptakene) over FireWirekortet.

Kanskje det skulle vært dyttet inn i igjen?

degas

Lenke til kommentar

du trenger ikke ekstra programvare for å vise video fra premiere. Så prøv å skru på alt av knotter i programmet. Som sagt er det sannsynlig at det har noe med device control å gjøre. Husk at du må "gnikke" markøren litt over videofilene før TVen gjenkjenner signalet, så det kan være lurt å la videofila spille i premiere mens du fikler med alt det andre, for da ser du på tven med en gang alt stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...