Gavekort Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Hei. Planlegger å kjøpe litt mer verktøy, så tenkte derfor at det hadde vært lurt å hive opp en tråd der man kan dele erfaring om diverse Biltema-produkter. 2 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Det meste med 10års garanti er ok ihvertfall 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg vil på det sterkeste fraråde å kjøpe denne vannstøvsugeren: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Vad--og-torstovsuger-WD-100010-2000034026/ Den varte i 15 sekunder før den knelte. Heldigvis var de velvillige til å ta retur, så kjøpte denne istedet, som fungerte som ei kule: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Vat--og-torrstovsuger-WD-120030-2000023584/ Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 kjøpte en sånn som man presser hvitløk der hvitløkpresse husker den kostet under 100 og fungerte veldig bra. ellers har jeg bare kjøpt vindusviskere der som var helt ok Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Ikkje kjøp Tennplugger til bil. Varer max 1 år før de gir seg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Ikkje kjøp Tennplugger til bil. Varer max 1 år før de gir seg. Kjørte i 6 år på plugger fra Biltema uten problem. Så varierer nok litt. Kjøpte en brødrister som varte 3 ganger. Åpna den å fikset selv. Elendig produsert. Men ofte er pris å kvaliter sammenhengende. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Siden vi er inne på tennplugger så er vel motoroljen til å anbefale? Eller blir det til en egen diskusjon kanskje? D2S Xenonpærer kan jeg "anbefale", relativt til pris. Dette er fullstendig basert på at de lyser like godt som Phillips-pærene, og har vart i over et år uten tegn til problemer. Er det noe mer man spør om av en lyspære? Endret 22. desember 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Om oljen er veldig god eller ikke så er den iallefall mye billigere. Slik at man kan påkoste seg å bytte olje dobbelt så ofte, som igjen vil være mye bedre for motoren. Endret 22. desember 2015 av Complexity Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Når jeg tenker Biltema og Clas Ohlson, så pleier jeg å kjøpe det som ligger i mellom-segmentet og til det dyreste. Det billigste er som oftest veldig dårlig. Verktøy, bilbatterier, og generelt det aller meste. Hva jeg uansett ville styrt unna er ting som turbo og viktige deler til bl.a biler. Kan ikke fatte at noen kjøper slikt der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Biltema er bra på det meste og får stort sett gode resultater på tester Men, bildeler kommer jeg aldri til å kjøpe på biltema (bremser, turbo etc.) Her blir det kun orginalt hos min Toyota forhandler Tviler på at det er så stor forskjell på oljen, men oljen på stasjonene er svindyr så da er det ikke så mange andre alternativer uansett Det viktigste er uansett at biltema er billigere enn andre, med samme garanti Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Jeg har helt sluttet å kjøpe på Biltema siden Jula har bedre kvalitet til rimligere pris. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Jeg har helt sluttet å kjøpe på Biltema siden Jula har bedre kvalitet til rimligere pris. Smaken er som baken Har kun dårlige erfaringer med Jula 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Alt jeg har sjekket de siste årene er jula billigere på jalla merke men Jula har også merkevarer som er billigere en andre plasser. Biltema kan være grei når de er billigst på en gangs verktøy, ikke forvent at det virker 2 ganger. Det samme gjelder Jula. (Er klar over at det med 10 års garanti er bedre) Olje har jeg ikke noe problem å kjøpe fra biltema hvis de er billigst( noe de aldri er sjekk OBS og andre), hadde de fusket med den hadde de fått søksmål som hadde kjørt de konkurs. Endret 26. desember 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Mye av produktene til Jula og Biltema har samme leverandør og er akkurat samme produkt. Dog har jula en del merkevarer og, mens biltema kjører med sitt eget navn på nesten hele sortimanget. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Pipenøkkelsettet jeg kjøpte på Biltema har fungert glimrende, og det har gått gjennom noen bolter som satt skikkelig godt fast. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Synes alt fra Biltema er dårlige greier - men hvordan kvaliteten er nå tildags vet jeg ikke fordi jeg har sluttet å handle der. Når det gjelder olje har jeg googlet litt og finner ingen svar på om oljen er bra eller ikke - det sies det er Statoil-olje som selges på Biltema, men selv om kanskje oljen er fra Statoil kan jo tilsettningsstoffene være av annen kvalitet? Noen som vet? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Kan bekrefte at Biltema-oljen er Statoil-olje. Biltema-ansatte blir kurset av Statoil på produktene sine. Olje med de samme spesifikasjonene er nøyaktig samme oljen. Olje med andre spesifikasjoner er selvfølgelig ikke samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Kan bekrefte at Biltema-oljen er Statoil-olje. Biltema-ansatte blir kurset av Statoil på produktene sine. Olje med de samme spesifikasjonene er nøyaktig samme oljen. Olje med andre spesifikasjoner er selvfølgelig ikke samme. Så all motorolje som selges på Biltema er med andre ord Statoil olje? Det at kurset holdes av Statoil trenger jo ikke bety at oljen er av samme kvalitet - men at de holder kurs som generelt omtaler oljenes spesifikasjoner. En 10-30 olje fra Shell har jo også samme spesifikasjoner som statoil-oljen - om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Om oljen er veldig god eller ikke så er den iallefall mye billigere. Slik at man kan påkoste seg å bytte olje dobbelt så ofte, som igjen vil være mye bedre for motoren. Alle(?) typer oljer er mulig å få rimeligere andre steder, det dreier seg bare om å vite hvor man skal dra.. Hint: Flere av importørene selger kontant ved sitt lager, da med svært gode priser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå