Gå til innhold

[Løst] Win10 - USB ekstern disk får ikke stasjonsbokstav tildelt

Anbefalte innlegg

Har jeg en rar formatering på disken? Trodde slike USB-disker automatisk skulle bli tildelt bokstav når de plugges til.

Har Paragon Harddisk Manager som har Volume Explorer heldigvis. Slik at jeg ikke i vanvare skulle komme til å klikke Format disk.

Den forteller følgende:

Volume letter: (*)

Type: primary

File system: NTFS

Active: No

Hidden: No

Har jeg ved noe formatering eller kopiere partisjoner til den, klart å omstille den til ikke å være normal USB-disk med Paragon Harddisk Manager tidligere en eller annen gang, som jeg nå har glemt ut?

Hva skal jeg sette disken til nå, for at den skal oppføre seg som normal USB-disk, men fremdeles motta tilfeldig stasjonsbokstav. Og jeg ønsker ikke å formatere den, men bare gjøre Win10 mer bevisst på dens eksistens. Jeg ønsker jo ikke å overskrive data i Foldere som ligger på disken fra før.

Jeg kan jo dedikere en bokstav til den, men føler det blir litt feil, siden det er en ekstern disk.

Endret av GoSuperb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disken ikke får en bokstav så må du tildele en i Diskbehandling.

Men du dedikerer egentlig ikke en bokstav til disken - du forteller Windows hvilken bokstav den skal fortrinsvis bruke på denne disken. 

Plugger du disken i en annen PC så kan den få en annen bokstav.

Er bokstaven i bruk av en annen disk så får denne en ny bokstav.

Lenke til kommentar

Jeg er litt i villrede. Hadde sikkert fått til noe om jeg prøvde meg fram litt og feilet. Men, kan det være så enkelt at jeg bare skal la være å tildele stasjonsbokstaven, og la det stå som det står. Også heller prøve å gjøre disken aktiv? Ser at det stod "Nei" på at disken var aktiv.

Eller er aktiv mer noe flagg for partisjoner og hvem som skal bootes fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...