Franz Vrolijk Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Hei. Jeg skal på hytta i morgen med noen kamerater, og vi ser det er meldt litt snø. Vi vet ikke hvilken bil det er best å kjøre, tidligere i år slet vi nemlig med å komme opp den siste glatte bakken med Opelen. Opelen har nok hakket bedre vinterdekk, mens på Passaten er de litt slitt. Passaten har derimot firehjulstrekk, og det er mulig at en 7-seter kanskje ikke er det mest praktiske å få opp en glatt bakke. Passaten er senket (ikke ekstremt), så det kan jo kanskje by på problemer med ubrøyta veier. Det har jeg ikke så mye peiling på, så derfor spør jeg her! Takk! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Kjøre med dekk som er slitt forbi en viss mm dybde på dekk er ulovlig. Endret 4. desember 2015 av AllFather Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 I teorien er bilen med firehjulstrekk best til å komme seg opp bakken selv om dekkene er litt dårligere, men for å komme trygt ned igjen hjelper ikke firehjulstrekk, da er det best mulig dekk som gjelder. Min erfaring fra Subaru er at kombinasjonen av firehjulstrekk og dårlige dekk er farlig. Det går som på skinner til man uten forvarsel får firehjulsskrens. Selv om dekkene ser gode ut, slites pigger og gummien hardner. Nå kjører jeg nå maks fire, helst ikke mer enn tre sesonger på et sett vinterdekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå