audigubben Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Hei! Jeg har ett fjuske problem som jeg ikke klarer å løse... Når du kjører bilen "vanlig", med rolige akselerasjoner så merkes det ikke. Men når du prøver litt hardere akselerasjoner (evt forbikjøringer). Så føles det ut som om at bilen vil akselerere, men ikke får det til, i tillegg så begynner hele bilen å riste (det jeg kaller fjuskinga). Slipper du opp gassen igjen, så kjører den som normalt. Jeg begynner å gå lei og gi opp, så jeg trenger hjelp! En kar sa kanskje at det kunne være ett vakuum problem, evt magnetventil ved turboen. Bilen har for øyeblikket åpent luftfilter og er chippet, hvis det hjelper. Når det ble byttet luftmengdemåler skal det visst nok ha funket i noen dager før den da begynte å fjuske igjen. Jeg fikk en kompis til å gjøre det og teste, da jeg var borte. (luftmengdemåleren er ikke snudd feil) Hva jeg har byttet/sjekket osv: - bensin filter - tennplugger - kryssjekke coiler - Luftmendemåler - Luftfilter - Vanntemperaturmåler (g62) (det var det eneste som slo ut på diagnose) - Termostat (den var ferdig) - Dyserens/fugtfjerner Takker for all hjelp jeg får! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Hvor kjøpte du luftmengdemåler? Sjekk for luftlekkasjer mellom turbo og innsug Lenke til kommentar
audigubben Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Hei takk for svar. Jeg kjøpte luftmendemåleren på huggeren. Det skal jeg gjøre! Endret 3. desember 2015 av audigubben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå