Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bekymret for kompis

Anbefalte innlegg

Hei,

En av mine beste kompiser bor i en annen del av landet. Han studerer der og bor sammen med kjæresten. Jeg har fått inntrykk av at han har valgt feil studie, og har derfor (på en eller annen måte), ikke fått seg et nettverk som mange har. 

Det blir derfor til at han henger ofte med kjærester, og en venn som han henger med innimellom som også bor i samme by.

Da jeg besøkte han sist, var han veldig glad for å treffe meg. Jeg er hans beste venn, og han er min beste venn. Vi utfyller hverandre så godt.

Da jeg var der, la han noen kort på bordet som tilsa at han ikke var i riktig mood. Det ble bedre når jeg kom for å besøke han, men han har kjent på det å være "alene", og at det hele tiden er så mye som skal bli gjort. Han hinter til at meldinger skal svares, studiet skal følges opp, småproblemer med kjæresteren, med mer. Altså - en helt pakke som resulterer i en dårlig mood.

Han nevnte også at han av og til gikk ut på puber, og satt der alene med et par pils. Det var ganske sjokkerende for meg å høre der og da, ettersom jeg trodde ikke han ville dra på pub alene. Men som han sa, det var nødvendig for å slappe av, og for å komme seg litt bort fra alt og alle. Det blir med ett par øl.

Snakket med han for ett par dager siden, på kvelden, og da satt han også på en pub alene og drakk ett par pils. Tilsynelatende god stemning i følge bildene han sendte.

Men alt her gjør at jeg blir litt bekymret. Han virker deprimert, og jeg vil høre deres tanker på situasjonen. Selvfølgelig får ikke dere fullt innblikk her, dette er bare deler av det. Men forhåpentligvis kan jeg lese det dere skriver og dra en konklusjon ut av det.

Takk for svar, og ha en STRÅLENDE dag!

Anonymous poster hash: 53c59...418
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han er i en sårbar situasjon nå og at han går rundt og depper øker bare sannsynligheten for at kjæresten slår opp. Og da er han jo der på bar bakke uten noe nettverk. Han må velge mellom å ta tak i ting, finne seg et nettverk eller å flytte.

Lenke til kommentar

man velger ikke studie på grunn av hvilket nettverk studiet vil gi deg..... 

Studie er 100% irrelevant i denne saken. 

Dette handler om at han ikke har klart å tilpasse seg sosialt det å flytte til en ny plass og har ikke vært flink nok til å ta initiativ til å få nye venner osv. 

Lenke til kommentar

Kommer denne kompisen din fra landet, eller fra et småsted? har han flyttet tidligere?

Om han ikke har flyttet tidligere (hatt samme venner hele livet sitt), bodd på et småsted (ikke møtt mange mennesker) har få venner osv. Så kan det være at han ikke vet hvordan han lager venner. I storbyer så får du ikke venner, du må lage dem. Noe en stor del av befolkningen ikke kan, lage venner altså. 

Da er det han som er lite naturlig sosial intelligent. Be han å komme seg ut å prate med folk, selv om han føler at han ikke passer inn eller føler seg hjemme. Han må svelge de følelsene og slippe følelsene litt fri. 

Det er lett å si, og det er frekt å fortelle noen at de har lite sosial intelligens. Men ofte er det sant. (spesielt i Norge) Bare ikke fortell de det gjelder at det er greia, at de er dumme. xD

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Alle har noen kjipe år i blant. Man gjør ting man ikke liker eller ønsker, men så må gjennomføres allikevel...

Ett studie varer ikke evig og en studiesituasjon føles for mange som ett mareritt man må igjennom.

Problemer med kjæresten likeså.

Jeg synes ikke dette høres så dramatisk ut, og han klarer jo å sosialisere seg ved å henge med kjæresten og gå på puben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...