Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp onkelen min er på amfetamin!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Ambulansen har kommet nå!!politiet er der nå å. Han puster normalt,å dem får såvidt kontakt med han, pappa sa det var som og høre en prate i søvne, så dem får ingen svar fra han annet en mumling. Fettern min hadde tatt bildet av den før han fikk den og dem sa det var bra at han hadde gitt han tabletten, politiet hadde også spurt hvor han hadde fått vite at det kunne hjelpe, så takk til freak og dere alle sammen. Spesielt deg Belphegor!

Kom en politibil til og ransaker leiligheten etter stoff!

Fettern min blir med pappa hjem sammen med mamma. Tror han kommer til og bo der en stund nå.

Takk for det :) Det var definitivt riktig avgjørelse. Fetteren din har ingen grunn til å være trist for dette (kanskje ikke helt bra/ riktig sagt eller godt ordvalg), han kan fortsatt ha god kontakt med faren sin, men nå kan han sove trygt og godt om natten.

Et problem er at dette kan (vil) være en stor psykisk påkjenning for onkelen din, det er veldig viktig å få ham til å forstå at dette ikke er verdens undergang eller en straff. Konsekvens og straff er ikke det samme i mange tilfeller. Han må forstå at dette er til det beste for alle og at sønnen hans fortsatt vil være der.

Snakk mye med ham og vær strategisk positive, overdreven positivitet hjelper ikke (min mening), man må også ha en konstruktiv fokus på problemene. Det er veldig viktig at onkelen din ikke går helt ned i kjelleren, da er det lett å gå tilbake til rusen og trøste seg med dop. Det er viktig at han har det fint og bra rundt seg så å hjelpe ham med for eksempel husarbeid og eventuellt mat er en bra ting å gjøre, men ikke gjør alt for ham, han må jo være med selv så han kan opparbeide seg rutiner. Hvis fetteren din er glad i faren sin og vil ha et vanlig forhold til ham så er det viktig at de har regelmessig samvær.

Kun mine tanker og erfaringer. Les denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1658682 , den er ikke bare for alkoholikere. Rusmisbruk har mye til felles uansett hvilket stoff man tar.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

200mg er nakkeskudd for en som ikke tar det til vanlig.  Kan ikke i farten se for meg noe bedre å gi han.   Men siden han fant den hjemme, er det store muligheter for at han får dem av legen.  Det har blitt ganske vanlig å skrive dem ut som sovemedisin.  

Ingen fare selv om han har drukket eller ruset seg.  Det er klassifisert som et C-preparat, og man må dytte i seg over 100stk om man skal komme i nærheten av overdose. (gjelder 100mg)

For å sette det i perspektiv, Paracett er langt farligere. 

Våken i 6 døgn .. da er det ikke usannsynlig at han opplever en eller annen  grad av psykose. Det trenger i utgangspunktet ikke å være farlig. Det kommer helt an på hva han opplever og hvor godt rustet han er til å håndtere det. Så lenge humøret og situasjonen tillater det, kan han føle seg som Alice i eventyrland og bare le av det hele. Man kan aldri vite hvilken vei det går. Men jeg tror ikke du trenger å være fullt så bekymret.  Mest sannsynlig er han bare fjern og rørete.  

Hva er grunnen til at dere mistenker han for å være psykotisk, og/eller til fare for noen?

En ting som er veldig sikkert, er at dere ikke må finne på å lage noe oppstyr rundt ham. Og ikke noe politi.. Det gjør bare ting værre.  At de som dukker opp er rolige og avbalanserte personer som faktisk egner seg som politi er desverre alt annet en sikkert.  Og selv om de hadde håndtert situasjonen på beste mulige måte, vil det på ingen måte bidra til at han får roet seg ned så han får tatt seg en høneblund. 

Hvis han tok den pilla, så er han nok godt på vei inn i drømmeland. Få i han litt mat i tillegg, så sovner han nok før han rekker å rekker å spise opp. 

Kan selvsagt være en idé å passe på at han ikke dytter i seg noe mer. 

Urinprøvene han går på fanger ikke opp seroquel/quetapine.  Det er ikke et rusmiddel, så det hadde neppe blitt et problem uansett. 

EDIT:

Glemte å trykke post, og nå ser jeg at det har skjedd en hel masse. 

Hvis det er første gang dere opplever noe sånt som dette, skjønner jeg godt at dere ble redde og gjorde som dere gjorde. 

Hele situasjonen med rus og ansvar for barn er uholdbar, så resultatet hadde blitt det samme uansett. Tviler på at en liten bot merkes fra eller til i forhold til de øvrige konsekvensene. Han får ikke ha sønnen sin på lenge, og han risikerer å kun få se han under oppsyn. 

Endret av formann
Lenke til kommentar

Ambulansen har kommet nå!!politiet er der nå å. Han puster normalt,å dem får såvidt kontakt med han, pappa sa det var som og høre en prate i søvne, så dem får ingen svar fra han annet en mumling. Fettern min hadde tatt bildet av den før han fikk den og dem sa det var bra at han hadde gitt han tabletten, politiet hadde også spurt hvor han hadde fått vite at det kunne hjelpe, så takk til freak og dere alle sammen. Spesielt deg Belphegor!

Kom en politibil til og ransaker leiligheten etter stoff!

Fettern min blir med pappa hjem sammen med mamma. Tror han kommer til og bo der en stund nå.

Takk for det :) Det var definitivt riktig avgjørelse. Fetteren din har ingen grunn til å være trist for dette (kanskje ikke helt bra/ riktig sagt eller godt ordvalg), han kan fortsatt ha god kontakt med faren sin, men nå kan han sove trygt og godt om natten.

Et problem er at dette kan (vil) være en stor psykisk påkjenning for onkelen din, det er veldig viktig å få ham til å forstå at dette ikke er verdens undergang eller en straff. Konsekvens og straff er ikke det samme i mange tilfeller. Han må forstå at dette er til det beste for alle og at sønnen hans fortsatt vil være der.

Snakk mye med ham og vær strategisk positive, overdreven positivitet hjelper ikke (min mening), man må også ha en konstruktiv fokus på problemene. Det er veldig viktig at onkelen din ikke går helt ned i kjelleren, da er det lett å gå tilbake til rusen og trøste seg med dop. Det er viktig at han har det fint og bra rundt seg så å hjelpe ham med for eksempel husarbeid og eventuellt mat er en bra ting å gjøre, men ikke gjør alt for ham, han må jo være med selv så han kan opparbeide seg rutiner. Hvis fetteren din er glad i faren sin og vil ha et vanlig forhold til ham så er det viktig at de har regelmessig samvær.

Kun mine tanker og erfaringer. Les denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1658682 , den er ikke bare for alkoholikere. Rusmisbruk har mye til felles uansett hvilket stoff man tar.

Igjen tusen takk for all hjelp! Å tusen takk for råd for hva jeg/vi skal gjøre videre. Pappa,mamma og fettern min takker også! :)

Vert en hard natt for oss alle, og at folk her inne kommer med råd betyr mye :).

Vi skal lese på tråden du linka til etterpå. Blir en del prating nå. Så må jeg og fetteren min få prøvd og sovet litt :)

Anonymous poster hash: 009b0...396

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...