AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg har egentlig 2 spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på fortest mulig. 1. Var en tråd jeg fant tittelen het hva er denne gule pillen som kan deles på 4? Der mener dem at denne pillen som dem mener er quetiapin hjelper om man får en psykose. Stemmer det? Er det også sant at det er farlig og ta det i kombinasjon med alkohol, eller at det er bra og ta for og sove på amfetamin? Jeg har en fetter som har ringt meg, faren hans er på amfetamin og han er redd for at han er i psykose. Han har vert våken i 6 dager. Han vil ikke kontakte legen. Faren hans går på sånn urinprøver en gang i måneden for og beholde sønnen sin. Fetteren min sa han fant en slik hvit tablett som lingner veldig på den som har blitt postet i tråden. Noen som vet om det er farlig for han og ta den eller hjelper det? Forstår så lite om sånt og vil ikke at han skal ta noe han kan dø av. Vær så snill og hjelp oss! http://freak.no/forum/showthread.php?t=285140 2. Leste på samme forum om halveringstid på både tabletter og amfetamin. Er det som blir skrevet der riktig, eller er alt ren gjetting? Stemmer det som blir svart der? Ingen som kommer med kilder. Stoler mer på medlemene på diskusjon. Derfor spør jeg her. http://freak.no/forum/showthread.php?t=285128 Anonymous poster hash: cfdb4...583 Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Ja, det er Quetiapin, jeg tar dem selv. Kan selvfølgelig være noe annet, men det er tvilsomt. Usikker på hvordan de er sammen med amfetamin. Det er ikke veldig farlig å blande med alkohol så sant man ikke tar en stor dose. Urinprøve en gang i måneden er tull, blir som hvis politiet skulle tatt alkotest 2 dager etter at man ble stoppet. For at det skal være noe vits med urinprøver så må man ta det minimum 2 ganger i uka. Samme hva man sjekker etter, en rusavhengig kan også ta andre typer narkotika enn de man sjekker etter som er like ille. Hvor lenge narkotika vises i kroppen http://www.scantest.no/index.php?dispatch=pages.view&page_id=44 disse tallene er ikke 100% riktige, det kan gå ut av urinen en del fortere enn de som står der. Mange blir psykotiske av amfetamin, dvs etter en viss periode med våkenhet så kobler hjernen seg ut og man er ikke seg selv, man er i "drømmeland". 6 dager er mye, veldig mye. Det er derfor det er en del ganske syke hendelser der folk har tatt amfetamin og ikke husket det etterpå, folk som egentlig er snille som dagen, folk som ikke engang kunne drept ei flue. Den mannen kan absolutt ikke beholde sønnen sin. Endret 3. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Er 200mg en veldig stor dose burde han gi den til han? Han vet ikke om han har drikket alkohol. Onkel ser politi over alt og er helt hysterisk.. Han gikl 2 ganger i uka, ble satt ned til 1 så 2 ganger i måneden og nå 1 gang.ifølge fetteren min men var en som sa på forumet at det ble påvist i lang tid og den lista ikke var til og stole på, stemmer det? Også har han tatt flere ganger om dagen denne uka blir ikke det sporadisk bruk? Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Onkel er egentlig veldig snill. Han har ikke skadet fetteren min.onkel er ganske redd tror alle skal ta han Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) 200 mg er ikke en stor dose, ganske liten dose faktisk, snakker man om flere gram så er det en stor dose. Overdose informasjon http://www.rxlist.com/seroquel-drug/overdosage-contraindications.htm søk på "overdose quetiapine" for mer info. Paranoia er vanlig, spesiellt hvis man har noe man er "redd for" som er underliggende eller i liten (og stor selvfølgelig) grad til vanlig. Den lista jeg linket til er jo forsåvidt "ikke til å stole på" siden ting kan være i urin eller blod i kortere tid. Med tanke på det så kan man ikke stole på noen lister angående narkotika i blodet/ urinen hvis ikke tidene de viser er veldig lave eller testene man tar er veldig nøyaktige/ "sensitive". Halveringstid er uinterresant da man kan se det i urin/ blod selv etter 4-5-6 halveringer hvis testen er "sensitiv", noen tester, som hjemmetester, er lite nøyaktige og er ment for å tas dagen etter/ samme dagen som man mistenker bruk. Flere ganger denne uka telles som "fast bruk" egentlig, sporadisk er for meg kanskje 1-2 ganger i måneden. Egentlig litt hva man synes selv (?). Den type paranoia du beskriver er vel den mest vanlige https://en.wikipedia.org/wiki/Stimulant_psychosis#Substituted_amphetamines samme hvor snill han er, han kan finne på å drepe fetteren din hvis det blir for ille. Hvis han plutselig får for seg at fetteren din har ringt politiet kan han bli voldelig, hvis han får for seg at fetteren din er ute etter ham og han frykter for sitt liv kan han gå utrolig langt. Som sagt over, mange på amfetamin som har gjort seg skyldig i mye de ALDRI hadde gjort til vanlig, i de verste tilfellene så er utfallet at noen blir veeeldig alvorlig skadet eller drept. Faktisk mer vanlig enn folk tror. Amfetamin er et veldig farlig stoff hvis det "brukes feil", det er ikke mye som er farligere enn det ved "vanlig bruk", dvs at det er vanlig med store doser og bruk over en periode så man er våken til kroppen kollapser. Crack er farligere, heroin er mye tryggere. Få folk på heroin som presterer å gjøre like forferdelige ting som en med amfetamin indusert psykose. Det har lite å si hvor snill onkelen din er, han er på veldig tynn is. Han MÅ hvertfall over på urinprøver 2 ganger i uka igjen hvis jeg skal kunne si at jeg har tillit til at han ikke tar noe og dermed ikke blir psykotisk og farlig. Fra wikien; "Amphetamine psychosis may be purely related to high drug usage", så det trenger ikke engang å være en underliggende årsak som med en del andre stoffer. Jeg har faktisk god peiling på dette og folk som sier imot ting jeg skriver her er muligens misbrukere selv, har et veldig løst forhold til narkotikaen, har kun "gode erfaringer", ikke har lest mye, ikke brukt selv. Mye redigering her så du kan sikkert lese over en gang til nå. Endret 3. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Får ikke opp den ene siden du ga meg. Men Han ga han tabletten nå, han fulgte rådet på det forumet. Håper det hjelper vertfall at han ikke blir verre. Men om 200mg ikle er stor dose så kan det ikke være farlig? Så da får han positiv test kanskje? Er om 2 uker. Syns 2 ganger i måneden høres mye ut å, men 6 dager på rad er sinnsykt. Han skulle ringe meg snart. Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Burde jeg ringe politiet?? Ble nervøs nå Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Pappa er på vei dit nå. Ringte han og sa i fra. Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Ta kontakt med politiet. Du kan ringe 02800 eller lokalt nummer som koster mindre. Har faren vært våken i 6 døgn er det noe som er veldig galt. Hvor gammel er din fetter? Jeg vill si at fetteren din er i fare for skade eller det som verre er. Det er mulig fetteren din blir sur på deg men det er bedre enn å gå i begravelsen. Det er bra du sa i fra og at faren din hjelper fetteren din. Endret 3. desember 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2755169/ "This report tends to support the literature suggesting quetiapine as a relatively-safer-in-overdose antipsychotic, and preferable in medication-overdose-suicidal-risk cases" Absolutt ikke farlig med 200mg, så sant ikke det er noe annet rart som reagerer med det. Lite sannsynlig at testen er positiv om 2 uker hvis han ikke tar noe mer. 6 dager er faktisk relativt vanlig. Du/ han bør definitivt ringe politiet, han er ustabil selv om han sover. Det er en mulighet at han plutselig våkner og er spin spika gal. Han kan også ha blitt mer eller mindre permanent skadet. Det er meningen at du skal bli redd, jeg presenterer dette på en veldig skummel måte og skriver om verste tenkelige scenario. Det er viktig siden man ikke skal tenke "det går sikkert bra" i en sak som denne da verste tenkelige situasjonen som kan oppstå er dødsfall. Si hva du trenger kilder på og hvilke linker som ikke funker så skal jeg ordne det for deg. Er ikke vanskelig å finne kilder som er til å stole på. Endret 3. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Vet ikke om det er så lurt å ringe politiet for å hjelpe en som allerede er psykotisk på amfetamin. Det kan fort ende med at onkelen blir voldelig eventuelt skutt av politiet. Kanskje dette her er best å vente det her ut? Anonymous poster hash: dc099...bf2 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Nei det er bedre å opplyse politiet om det så de møter opp i sivile klær. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Pappa er hos han nå, han har sovna på gulvet på kjøkkenet. Han sover tungt og pappa har ringt ambulanse så dem er på vei nå. Fettern min er bare 16 år. Dem venter på ambulansen nå så da kommer sikkert politiet å. Skal oppdatere hva som skjer når jeg får vite mer Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Han blir ikke skutt, veldig usannsynlig. Politiet har mye erfaring med psykotiske rusmisbrukere. Han blir ikke sendt til glattcella, da gjør de feil og politiet kan/ bør saksøkes. Snakk med dem på forhånd, alt blir tatt opp på bånd hvis du ringer 112 eller 02800, og få bekreftet at han blir lagt inn på sykehus og deretter videre til en klinikk noen dager. De sporer ikke telefonen og du trenger ikke si navn (selv om det ikke har noe å si fordi telefonen er registrert på et navn). I første omgang kan du bare si "en person", ikke si hvem det gjelder Selvfølgelig er ikke dette ønskelig og kan slå ut negativt. Han kan bli veldig sur og han vil få konsekvenser rundt fetteren din pga at han alerede har fått pålegg om å avlegge urinprøver for å beholde ham. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Ambulansen kommer, han blir lagt inn, dette blir selvfølgelig registrert, de som har pålagt ham å ta urinprøver vil få vite dette. Dette kommer til å få store konsekvenser og jeg antar at han ikke får beholde fetteren din etter dette. Han vil ha mulighet til å få ham tilbake, men det krever at onkelen din er seriøs, avlegger urinprøver ofte og ikke sprekker igjen over lang tid. Jeg vet ikke eksakt hvor lenge, men sikkert bortimot et år. Endret 3. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Ambulansen har kommet nå!!politiet er der nå å. Han puster normalt,å dem får såvidt kontakt med han, pappa sa det var som og høre en prate i søvne, så dem får ingen svar fra han annet en mumling. Fettern min hadde tatt bildet av den før han fikk den og dem sa det var bra at han hadde gitt han tabletten, politiet hadde også spurt hvor han hadde fått vite at det kunne hjelpe, så takk til freak og dere alle sammen. Spesielt deg Belphegor! Kom en politibil til og ransaker leiligheten etter stoff! Fettern min blir med pappa hjem sammen med mamma. Tror han kommer til og bo der en stund nå. Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Det vill være bedre om fetteren kan bo hos dere, enn at han skal bo hos en som er psykisk ustabil med rusproblem. Men da må barnevernet kobles inn, men det ordner politiet og foreldrene dine. Endret 3. desember 2015 av Maxopp Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Politiet fant en pose med noe dem mener er amfetamin. Hva som skjer med onkel etter dette lurer jeg på. Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Det vill være bedre om fetteren kan bo hos dere, enn at han skal bo hos en som er psykisk ustabil med rusproblem. Men da må barnevernet kobles inn, men det ordner politiet og foreldrene dine. Dem er allerede koblet inn fra en tidligere eller flere tidligere episoder. Anonymous poster hash: 009b0...396 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Ta vare på fetteren din og hjelp han, la de voksne foreldrene dine (politiet og barnevernet) ta seg av onkelen din selv om han kan være verdens beste onkel trenger han hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå