Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Av og til lurer jeg på om barn designer Cisco

Anbefalte innlegg

post-74970-0-20040700-1449092959_thumb.jpg

Det var en vanlig dag, ting gikk som dem skulle, men så falt en svitsj ut. Greit nok, sånn skjer.

Men mitt oppi feilsøkingen ble jeg veldig i tvil om porten, og ble obs på noe jeg syns er er rimelig teit design.

Ikke første gang Cisco dummer seg ut på designfronten som dere sikker husker

Men hvem med vettet i behold setter en status-lampe foran port-lampene, og likegreit gjør den nesten identisk.

Om ikke det var nok, samme plass som metall-dingsen til modulen går over.

post-74970-0-84451500-1449092975_thumb.jpgpost-74970-0-69623900-1449092981_thumb.jpg

Lysene burde også vært plassert direkte under gjeldende porter, men det er ikke like kritisk.

Nei, vet dere hva, jeg lurer ikke på noenting, ville bare lufte dette ut.

Det blir for dumt

mvh Meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående statuslamper på chassisswithene til cisco; Jeg _tror_ tanken er at nesten ingen ser på de uansett, så det spiller ingen rolle hvor lampene står. En ser typisk heller på overvåkingen av slike switcher, eller i cli, om en lurer på status til en port :)

Og om du virkelig vil se på de lampene, så er de jo nummerert.

Lenke til kommentar

å se på lampene er da en mye bedre løsning enn å komme seg inn i CLI bare for å sjekke om link er oppe, spesielt når man har knapt med tid.

Wut!?

En nettverkstekniker som reiser seg ut av sin stol og går fra sin plass til utstyret for å sjekke status høres ut som en som har feil jobb!

Hadde jeg ikke giddi om switchen stod i samme etasje en gang!

Lenke til kommentar

her var det snakk om brudd på fiberkabel. ikke lett å fikse fra en PC

Nei, men lett å sjekke om er oppe fra en PC - det du mente var raskere å gjøre ved å gå til utstyret og se på lampene.

Brudd er ikke så lett å fikse i CLI nei :)

Endret av sjurtf
Lenke til kommentar

å se på lampene er da en mye bedre løsning enn å komme seg inn i CLI bare for å sjekke om link er oppe, spesielt når man har knapt med tid.

I det du plugger inn en kabel, så ser du lett at en link kommer opp med at det kommer lys i en lampe som var av. Akuratt hvilken er ikke så viktig :) Med mindre du har ett nett der folk jevnlig trekker inn og ut kablene sine, slik at lampene jevnlig kommer og går.

EDIT: Det som er teit er at lampene står slik at du må bøye deg ned for å se de, og da er det og lett å kikke inn i SFP-en, og det vil du ikke gjøre :)

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...