Gå til innhold

Solgte jeg min 5 mnd pent brukte Edge 32GB Gull for billig?


myhken

Anbefalte innlegg

For første gang har jeg solgt en telefon når jeg byttet til en ny en. Normalt beholder jeg siste telefon som backup, og så gir jeg bort versjonene før det til familie og venner. Bytter en gang per år.

 

Men denne gangen var det bare 5 måneder siden sist jeg kjøpte en Galaxsy S6 Edge 32gb Gull versjon. Kjøpte akkurat en Edge+ 64GB Gull.

Så derfor tenkte jeg på finn.no, og la ut Edge 32 GB + alt originalt utstyr + beskyttelse cover bak + en ladeplate (uåpnet, ikke Samsung ) for 5.000 kroner.

Så på Black Friday at telefonen var nede i 5100 kroner. Komplett tar fortsatt 7.900 for samme telefon, de andre rundt 6.000.

 

Fikk solgt telefonen i dag, etter mindre enn tre dager ute, så lurer jo på om 5000 var i minste laget?

Hva synes du? lærdom å ta med seg om jeg skal selge noe annet der senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når jeg kjøper noe, tar jeg alltid utgangspunkt i laveste pris jeg kan finne for produktet som nytt. Dersom du fikk 5k for en telefon som har kostet 5100 ny, synes jeg du var veldig "heldig". Selv med noe tilbehør. Jeg synes jeg alltid overstrømmes med skambud, som at folk byr 500 for noe jeg legger ut for 3000.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hadde jeg vært kjøper, ville jeg hatt "buyers remorse" dersom jeg kjøpte et brukt produkt for 2% under prisen for det et nytt kostet for et par dager siden! Nesten som å kjøpe en brukt bil til 490.000 som kostet 500.000 ny. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Definer "til vanlig". Sånn som priser fyker opp og ned på mobiler og annen elektronikk ser jeg på laveste pris i produktets salgperiode før jeg kjøper noe brukt. Jeg vet at det jeg selger selv er kjøpt i samme periode....

Lenke til kommentar

Et aldri så lite tilfelle av "sellers regret" på gang?

 

Spørsmålet er om du var fornøyd med prisen du fikk. I så fall solgte du den til rett pris.

 

Nei da, men den gikk fort da. La den ut på mandags kveld, solgt, fått penger og sendt den i dag. (vipps)

Kjøper tar jo litt risk da, for jeg kunne sendt en murstein, men kjøper får det den har betalt for. Husket å fabrikk wipe telefonen også i siste liten ;)

 

 

Definer "til vanlig". Sånn som priser fyker opp og ned på mobiler og annen elektronikk ser jeg på laveste pris i produktets salgperiode før jeg kjøper noe brukt. Jeg vet at det jeg selger selv er kjøpt i samme periode....

 

Black Friday er EN daag i året, ellers har den kostet 6000 kroner i en god stund nå, og 7.900 på komplett. Så man kan ikke ta utgangspunkt i Black Friday prisen når du ser på pris, dog kjøper burde jo kanskje ha tatt en titt innom cdon.no osv på fredag.

Men kan være kjøper ikke fikk bestemt seg på fredag, og fikk den nå 100 kr billigere + litt utstyr. Og den er virkelig pent brukt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Black Friday er EN dag i året (eller en HELG i året). Cyber Monday er EN dag i året. Dustin har Rush Hour mange ganger i året. Komplett har tilbud hver lørdag. Lefdal, Expert og Elkjøp (og sikkert mange andre) har "happy hour" eller hva det nå heter hver helg. Poenget mitt var at man ikke kan bruke begrepet "vanlig pris", da prisene går opp og ned hele tiden. Derfor tar jeg utganspunkt i laveste pris når jeg kjøper noe brukt.

 

Dersom en dings har hatt laveste pris på 4000, kan jeg tilby å betale 3000 for den, selv om selger har vært "dum" og betalt 8000 for den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...