Gå til innhold

Stativ: Sirui n-3004x m/kulehode k30x. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har funnet svært lite tester av dette stativet, og er nysgjerrig på andres erfaringer med det om noen.

Jeg slo til på Black Friday-tilbud og fikk det hjem fra Posten i går.

Har satt det opp og testet det litt i stua, og kvaliteten virker å være svært bra ut fra sin prisklasse (og min noe ringe erfaring). Jeg har hatt kun billigstativer tidligere og plukket litt på dyrere stativer i butikk så mitt sammenligningsgrunnlag er begrenset.

Stativet skal tåle last på 18kg og stativhodet hele 30kg. Stativet veier 2.3kg og blir kun 55cm langt sammenlagt inkludert stativhodet. Fullt oppslått og med senterstag oppe er det hele 179cm høyt. Stativhodet virker bunnsolid og har utrolig deilig kvalitetsfølelse ved panorering og også stramming og løsning av kulehodet.

Noen her som har erfaringer med stativet og/eller stativhodet og vil dele sine erfaringer? Alternativt som kjenner til en god test der ute som jeg kan søke opp. Jeg fant svært lite ved egen hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stativhodet har fått kjempeskryt i ihvertfall en sammenligningstest og masse gode brukererfaringer. Jeg kjøpte det selv på cyber monday.

Jeg har også bare funnet positive erfaringer med sirui stativ, selv om jeg endte opp med benro pga godt tilbud på karbon.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Takk for svar og info. Høres betryggdende ut dette.

Glemte forresten å nevne vekt på stativhodet, som er 0,5 kg. Så totalt blir det da 2,8kg og er nok ikke noe folk drømmer om å gå med i timevis på langtur. Men det er lite annet i samme vekt og prisklasse som kan måle seg vil jeg tro. Har i hvert fall ikke sett noe i nærheten for den prisen jeg fikk kjøpt dette på Black Friday.

Billigstativet jeg har fra før er et Velbon og veier vel ca 2,5kg og kostet ca kr.1.000,-. Det var helt ubrukelig på brennvidder lengre enn 200mm om en ikke benyttet fjernkontroll eller tidsutløser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...