JussRelatertBot Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Hei, eg går i 10 klasse og trenger hjelp til og skrive 8 setninger om hva eg har gjort denne uka. Det må være greit ordforråd og få skrivefeil, bare finn på noe Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det ser ut til at du har misforstått formålet med dette forumet. Det er ingen her som gidder å gjøre leksene dine for deg. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Det ser ut til at du har misforstått formålet med dette forumet. Det er ingen her som gidder å gjøre leksene dine for deg. Det heter jo leksehjelp..? Og eg trenger hjelp med leksene pga eg kan ikke spansk og har ingen peiling på hva eg skal skrive/formulere meg. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Da burde du si fra til læreren din om at du henger så langt etter, slik at du kan få lettere lekser. Ingen som tjener på at folk gjør jobben din her, minst av alt deg selv. At forumet heter "leksehjelp" betyr ikke at folk gjør leksene dine uten at du har ytt noe som helst innsats på egenhånd. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Du må gjerne skrive opp noen setninger (hva som helst, som at "denne uken har jeg gått på skolen"), på spansk, også kan jeg se over grammatikk. Du lærer av å prøve og feile, og litt hjelp på veien er greit, men meningen er ikke at andre skal gjøre det for deg Hvilke verbformer har dere lært? Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Du må gjerne skrive opp noen setninger (hva som helst, som at "denne uken har jeg gått på skolen"), på spansk, også kan jeg se over grammatikk. Du lærer av å prøve og feile, og litt hjelp på veien er greit, men meningen er ikke at andre skal gjøre det for deg Hvilke verbformer har dere lært? vet ikke, kan ingenting Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Hvis det er tilfellet, noe jeg tviler på (du kan antakeligvis noe etter litt over 2 år med spansk), foreslår jeg at du tar en prat med læreren din. Da må du rett og slett si at leksene du får er for vanskelige. Forhåpentligvis vil h*n forstå, og hjelpe deg å lære enda mer. Har du prøvd Duolingo? Det var stort sett med det jeg lærte meg spansk, og du lærer utrolig mye av å spille det. ¡Buena suerte con aprender más español! (lykke til med å lære mer spansk) Endret 3. desember 2015 av StilleVann 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Prøv deg frem med en ordbok. Setningsbygningen blir ikke bra, men læreren vil likevel da kanskje kunne rettlede deg med tanke på setningsoppbygning. Videre anbefaler jeg at du snakker med læreren om hvordan du ligger an i faget. Du lurer bare deg selv ved å prøve å skjule det for læreren og få forumbrukere til å gjøre leksene dine. Prøv å lag noen enkle setninger og post dem her. Da kan kanskje noen her på forumet som kan spansk også rettlede deg med setningsoppbygning, og forklare hva du har gjort riktig og evt. feil. Endret 3. desember 2015 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå