Gå til innhold

Panikk! - en mann og hans gravid kone på 14 år i Norge


Anbefalte innlegg

Hvordan vet vi det? Sitter dere med saken og vet noe jeg ikke vet? Poenget mitt er at vi ikke vet, og mest sannsynlig aldri kommer til å vite. Jeg sier ikke at alle tvangsekteskap er gode, men noen er sikkert det. Alt vi vet er at hun er 14 år gammel, han er 27 og at de snart har to barn. I mellomtiden kan jeg jo vise disse

http://www.dinside.no/351268/11-aaring-gravid-i-fylla

http://www.nettavisen.no/nyheter/3636474.htmlGår begge veier som dere ser

http://www.tv2.no/a/7524375En norsk 12 åring som ble gravid og mor

http://www.seher.no/sterke-historier/kristina-ble-gravid-som-13-ring-79149En norsk 13 åring som ble gravid

 

Som dere ser, dette er ikke lenger en uvanlig ting, og det skjer også her hjemme og i andre utviklede industriland!

 

Og hva tror du skjer med barn som blir mødre i den alderen i Norge ? De får oppfølging fra profesjonelle etater, og i de tilfellene barnefaren er en voksen mann, altså en overgriper, så får de også behandling og hjelp som overgrepsoffer.

 

Nøyaktig den samme hjelp og oppfølging må en 14årig tobarnsmor få. Under ingen omstendigheter kan man unnvike fra plikten sin å forhindre at nye overgrep skjer. Å la henne være kona til "Mannen" sin er det samme som å legge til rette for nye overgrep, han kommer til å ha sex med henne, og hun tør neppe si nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Men hvem har sagt at det er et overgrep? Har det slått deg at en syrisk 12 åring kan være like utenksom som en norsk 12 åring? Eller at modenheten til mannen er vesentlig mindre enn hva alderen skulle tilsi? Jeg forsvarer ikke mannen, jeg er vil bare være en motvekt til alle som fordømmer et forhold vi vet lite eller ingenting om!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nei, det er ikke så uvanlig som vi vil ha det til, spørsmålet er jo bare hvem som er opptatt av å søke media dekning av det eller ikke. Og jeg tror ikke en norsk domstol ville straffe et par som fikk barn så lenge det var frivillig for begge parter. 

Lenke til kommentar

Men hvem har sagt at det er et overgrep? Har det slått deg at en syrisk 12 åring kan være like utenksom som en norsk 12 åring? Eller at modenheten til mannen er vesentlig mindre enn hva alderen skulle tilsi? Jeg forsvarer ikke mannen, jeg er vil bare være en motvekt til alle som fordømmer et forhold vi vet lite eller ingenting om!

 

En 12åring i seng med en voksen er alltid overgrep. Det er også å regne som overgrep etter lovverk i omtrent alle verdens land, inkludert Syria hvor lavalderen er 15.

 

Forøvrig var hun 11 når han forgrep seg på henne første gang, etter hun ble tvangsgiftet til ham av sine foreldre.

 

En motvekt til alle som fordømmer ? Er du en motvekt til alle som fordømmer pedofile overgrep som skjer i Norge også ?

 

Jenta er 14, gravid med barn nummer to med krigen som bakteppe (Kvalifiserer til krigsforbrytelse etter min mening)  med en mann som har forgrepet seg på henne siden hun var 11. Hva er det egentlig å IKKE fordømme ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så uvanlig som vi vil ha det til, spørsmålet er jo bare hvem som er opptatt av å søke media dekning av det eller ikke. Og jeg tror ikke en norsk domstol ville straffe et par som fikk barn så lenge det var frivillig for begge parter. 

 

Eh jo, en Norsk domstol vil straffe enhver voksen som forgriper seg på et barn. Om barnet blir gravid så er ikke det formildende for mannen på noe som helst vis. Studer straffelovens paragraf 195 og 196, den er rimelig klar på det punktet.

 

Det gjøres kun unntak, altså at man ser bort ifra straff, når retten finner det at de to som har hatt seksuell omgang er like i alder og utvikling. For eksempel en 17åring og en 15åring.

 

En 11, 12, 13, 14, ELLER 15åring i seng med en myndig person i Norge vil ALLTID bli straffet av enhver rett.  Og bra er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At vi i Norge vanskelig kan stoppe all misbruk av jenter i andre land .er nå så.

 

Men hold dere nå til Norge: det parret vi nå diskuterer befinner seg nå så vidt jeg vet ,innenfor norske grenser. Ergo diskuterer vi nå hva vi skal tillate innenfor våre egne grenser.

 

Problemet ,ser dere ,er at loven i et land må være lik for alle ,ellers er det rasisme/diskriminering/pararellsamfunn. Noe som vil ødelegge mer og mer Norge som samfunn.

 

Vi kan rett og slett ikke behandle en etnisk norsk jente  i Norge og en syrisk jente i Norge etter ulike lover,ei heller etnisk norske eller syriske menn.

 

Etnisk norske menn blir straffet hardt om de har sex og setter barn på småjenter. Syriske mannfolk må straffes etter samme prinsipp.

 

Spesielt viktig i disse flykningtider er det viktig at vi i Norge setter strenge krav til å opprettholde beskyttelsen for mindreårige jenter.

 

For sniker det seg inn en følelse av at mannlige asylsøkere fritt kan betrakte småjenter på 11-14 år som om de var voksene seksualpartnere ,

 

så vil det også etterhvert skape yttert farlige forhold for våre egne døttre i Norge.

 

For fakta idag er at nær 80% av flykningene fra Syria etc er unge mannfolk ,og dette gir en svært skjev kjønnsbalanse en rekke steder i Norge.

 

Unge ikke-vestlige mannfolk fulle av hormoner ,der tror det også i Norge er akseptabelt å se på 11-14årige småjenter som sex-partnere ,

vil skape et svært dårlig klima for integrering i Norge.

Mildest talt.

Lenke til kommentar

Ja Norge driver den aller verste form for innvandring man kan tenke seg. Hans Rosling har advart kraftig mot at en så stor andel er menn.

 

Det er rett og slett nesten ingen land i verden som er så usedvanlig håpløse når det gjelder asylpolitikk som Norge.

 

Det som skjer nå vil lage ringvirkninger for all fremtid langt utover vår fatteevne.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

 

Men dersom mannen ikke er norsk statsborger og ellers ikke har brutt noen lover i sitt eget land, så er det jo her ingen problemer? Da har han vel ikke gjort noe som kan straffes etter den norske straffeloven?

 

Så lenge han nå ikke har sex med sin egen kone etter at han kom til Norge og heller ikke ser på nakenbilder av henne før hun fyller 18, så er jo alt i orden.

 

 

Det kan se ut til at forholdet rammes av straffeloven. Det må havne under straffeloven av 1902 § 12 siden det skjedde før straffeloven av 2005 trådte i kraft:

 

"For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt ... i utlandet av utlending, når handlingen ... hører blant dem som omhandles i denne lov ... § 195"

 

§ 195 er seksuell omgang med barn under 14 år (men § 196 - seksuell omgang med person under 16 år - kommer tilsynelatende ikke til anvendelse).

for real??

så at f.eks. george w bush, som har gitt tommel opp for, tja, 200 statlig regisserte mord eller hva nå tallet er, i texas, så kan han fint komme til norge uten følger, mens om han hadde ei kone på 13 i det tenkte tilfellet at det skulle vært lov i texas... ja da skulle vi straffeforfulgt ham om han besøkte norge ?

 

flere enn meg som begynner å føle at den norske lovboka ikke lenger henger så godt på greipet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...