Gå til innhold

Panikk! - en mann og hans gravid kone på 14 år i Norge


Anbefalte innlegg

 

 

Gravide tenåringer har vi da virkelig hatt før, og da var tenåringen av norsk opphav. Her lukter det nesten litt dobbeltmoral.

 

13-åring: http://www.nrk.no/nordland/16-aring-gjorde-13-aring-gravid-1.10082712

15-åring: http://forum.kvinneguiden.no/topic/716835-fest-mindreårige-gravide/

14-åring: http://www.nrk.no/finnmark/gravid-mor-_14_-sokte-asyl-sammen-med-sin-mann-_23_-_-ingen-ble-varslet-1.12682747

 

Men sistnevnte var innvandrer? Oi fytterakkern, her må det ringes i bjeller.

Det burde igrunnen ringe i bjellene uansett, og ikke gjøres forskjell på hvor man kommer fra. Det handler om helse, ikke religion, etnisitet eller politikk.

 

16-åringen i den første artikkelen ble straffet for seksuell omgang med barn. Hva var poenget ditt igjen?

 

Mener du at man ikke skal undersøke saken det er snakk om i startinnlegget? Skal vi godta voldtekt av barn og tvangsekteskap?

Nei, det var ikke poenget.

16-åringen ble ikke bare straffet for en handling, handlingen hadde en spesifikk konsekvens som er aktuell her.

Hvis du leser litt lengre enn til bare lenkene ser du muligens hva poenget var.

 

Kan ikke du forklare det da? Jeg ser at det ikke bare er jeg som du mener har misforstått.

 

Det er jo ikke graviditeten som er straffbar, men seksuell omgang med et barn. Den norske 16-åringen ble straffet. Den voksne mannen som kom over grensen med sin barnebrud ble i utgangspunktet ikke etterforsket engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Mener du seksuell omgang mellom voksne og barn er greit?

Nei

Hva er poenget med å begynne å snakke om kameraovervåkning og voldtekt av mannen? Er du veldig ivrig etter å forsvare mannens overgrep?

 

Poenget er vel å påpeke noen problemer den norske stat har med å forholde seg til situasjoner som ikke passer inn i deres A4 format.

 

Jeg vet ikke om mannen har begått noen overgrep ifølge norsk lov, er du veldig ivrig etter å dømme mannen uten å ta en titt på beviser først?

Og seksuell omgang med barn er noe som er greit men ikke passer inn i statens A4-format?
Svar med 3 bokstaver like over ser ikke ut til å ha blitt forstått, så jeg forventer ikke at dette svaret blir forstått ettersom det har mye mer enn tre bokstaver.

 

 

Jeg er ikke ivrig etter å dømme mannen, men du virker selv som du er enig i at han sannsynligvis har hatt seksuell omgang med sin mindreårige kone. Man trenger ikke kameraovervåkning for å finne ut av det. Hva voldtekt av mannen har med saken å gjøre skjønner jeg fortsatt ikke.

Har mannen begått noen forbrytelse i Norge? Du vet slikt som er forbudt ved norsk lov? Eller er man bare redd for at han kan komme til å begå forbrytelser?
Lenke til kommentar

Noen som har lest disse ? 

 

JORDAN: Early marriage - a coping mechanism for Syrian refugees?

Child marriage soars among Syrian refugees in Jordan

For Syrian refugees child marriage is a necessity

 

Sitert fra de berømte trygge "nærområdene" som Frp snakker så pent om :

“Zeina’s father is not here, so she doesn’t have male protection…Especially at night, Za’atari can be dangerous for young girls. I heard some horrible rumours about girls getting raped or kidnapped. So, when we found out that this young man had a college certificate and good potential to support and protect her in the future, we decided to say yes.”

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men vi kan ikke straffe andre mennesker for hva de har gjort i sitt eget hjemland så lenge det er der de har gjort det og det er lovlig! Det blir på lik linje som at vi skal straffe nordmenn fordi de har brutt norsk lov i et annet land, til tross for at det norske lovbruddet var fult lovlig i det landet! Det blir som om alle nordmenn som kom på fly fra Amsterdam måtte avgi blodprøve fordi de kunne ha røyket cannabis der nede, noe som er lov i Nederland men ikke i Norge og dermed dømt for bruk av narkotiske midler.

 

Vi kan tilsynelatende nettopp straffe mennesker for noe de har gjort i eget hjemland selv om det er lovlig der dersom lovbruddet er grovt nok.

 

Nordmenn som bryter norsk lov i utlandet kan også straffeforfølges for mange lovbrudd.

Lenke til kommentar

Men at det er løgn å kalle folk som har sex med 12 og 13-åringer for pedofile, det er jeg ikke med på.

 

For det første handler pedofili om tiltrekning. Pedofili har ingenting med handlinger å gjøre (se under).

 

For det andre handler pedofili om prepubertale barn.

 

En person som er eksklusivt tiltrukket av barn er pedofil selv om han ikke har seksuell omgang med noen. En person som har sex med et prepubertalt barn er ikke pedofil dersom han ikke faktisk er eksklusivt tiltrukket av dem.

 

Videre, en person som kan bære frem et barn er per definisjon ikke prepubertalt. Puberteten er det man må gjennom for å reprodusere seg.

 

Dette betyr ikke at det er greit å ha sex med en 13-åring som er ferdig med puberteten, men det betyr at det er ikke er riktig å kalle det pedofili.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nei, man kan ikke straffeforfølge nordmenn som har brutt norsk lov i utlandet så lenge den norske loven de bryter er fult lovlig i det landet. Jeg tipper du nå tenker på ymse terrorparagrafer, men de henger ikke greip da de forskjellsbehandler to sider av samme sak så til de grader at de burde vært tatt opp i Haag for brudd på menneskerettigheter. Når det kommer til denne saken som ts startet med så sier jeg, greit dere er gift (jeg er usikker på alder og hvorvidt dette er lov i syria med så ung alder) men så lenge dere skal være i Norge får dere ikke per norsk lov tillatelse til å ha samleie annet seksuell samkvem. Men selvfølgelig skal de få treffe hverandre så lenge de begge vil, men skal være under oversikt. Og for alt hva vi vet så kan det jo være at han har blitt tvunget til å gifte seg med henne, hva vet vi egentlig om familiesituasjonen deres?

Men som jeg har skrevet før, vi har problemer med å se dette som kultur betinget sak, da vi ikke har lik eller tilnærmet lik kultur, og for noen er det sikkert grusomt å bli tvangsgiftet bort, mens for andre så går det bra. Det blir som med det norske opplæringssystemet hvor man har ansvaret for egen læring, for de aller fleste går det bra, men så har man slike tilfeller som meg, som slet veldig mye med det og har slitet siden skolegang.  

Lenke til kommentar

Hva jenta selv vil er selvsagt irrelevant for de som er i moralsk harnisk

 

Nei, men et barn er ikke i stand til å ta rasjonelle beslutninger på samme måte som voksne. Faktisk sliter selv voksne som utsettes for overgrep med å ta rasjonelle beslutninger. Alle har sikkert hørt om kvinnen som blir hos sin ektemann selv om han mishandler henne, eller gisselet som forsvarer gisseltakerne sine.

 

Les om Stockholmsyndromet.

 

Din ideologi går ut på at mennesker alltid er 100% rasjonelle og alltid vet sitt eget beste. Slik er det ikke. Mennesker er utrolig sårbare for manipulering, og det gjelder spesielt barn.

Lenke til kommentar

 

Alt dette har jo allerede skjedd, hun er nå 14 år, har fått barn, og har nok modnes av selve prosessen.

 

Hvordan hun oppfatter situasjonen og hvordan hun har det, er ikke ubetydelig å ta hensyn til.

 

Så er det opptil domstolen hvor mye de vil vektlegge forskjellige aspekter.

 

Jeg tror du glemmer at jenta allerede kan ha alvorlige mentale skader av overgrep, og ytterligere overgrep kan forverre situasjonen. Dette er jo velkjent blant norske barn som er utsatt for overgrep. Jo lengre overgrepene foregår, desto verre blir det for barnet.

 

Det kan fortsatt være en mulighet til å redde jentas barndom og la henne være et barn. Det er ingen grunn til å godta at hun jages prematurt inn i voksenverdenen.

Lenke til kommentar

 

Og seksuell omgang med barn er noe som er greit men ikke passer inn i statens A4-format?

 

Svar med 3 bokstaver like over ser ikke ut til å ha blitt forstått, så jeg forventer ikke at dette svaret blir forstått ettersom det har mye mer enn tre bokstaver.

 

Du svarer først en ting, men så skriver du noe som tilsier at du mener noe annet. Da må du nesten forvente at det stilles spørsmål.

 

Har mannen begått noen forbrytelse i Norge? Du vet slikt som er forbudt ved norsk lov? Eller er man bare redd for at han kan komme til å begå forbrytelser?

 

Man trenger ikke ha brutt norsk lov i Norge for å bli straffet for det. Se tidligere diskusjon.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Noen som har lest disse ? 

 

JORDAN: Early marriage - a coping mechanism for Syrian refugees?

Child marriage soars among Syrian refugees in Jordan

For Syrian refugees child marriage is a necessity

 

Sitert fra de berømte trygge "nærområdene" som Frp snakker så pent om :

“Zeina’s father is not here, so she doesn’t have male protection…Especially at night, Za’atari can be dangerous for young girls. I heard some horrible rumours about girls getting raped or kidnapped. So, when we found out that this young man had a college certificate and good potential to support and protect her in the future, we decided to say yes.”

 

 

Så "hyggelig", men er de nødt til å begå seksuelle overgrep mot barnebrudene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men vet vi hva som er fremmede menneskers beste? Vi er i utgangspunktet et ganske lukket samfunn uansett hvor åpne vi prøver å spille. Jeg kan ikke si hva som er rett og galt for denne familien i den situasjonen de er i for jeg har aldri opplevd det selv. Og jeg tror det gjelder for de aller fleste som er født og oppvokst utenfor oslogryta som ikke er så vandt til fremmede kulturer på sin hjemplass. I løpet av 14 års skolegang har jeg delt klasserom med 4 innvandre fordelt over 6 forskjellige klasser og studieretninger. Jeg vet ikke hva det vil si å være tvangsgiftet da jeg aldri har møtt en som er det, eller risikerer å bli det. og jeg tror dette gjelder majoriteten av innbyggerne i dette landet. Og ang. jenta, vet vi at det er overgrep, vi har da norske 12 og 13 åringer som har sex, det er forhåpentligvis sjeldent, men det skjer jo, også at disse barna blir gravide. Så før man straffer noen burde vi kanskje få alle fakta på bordet?

Lenke til kommentar

 

Og for alt hva vi vet så kan det jo være at han har blitt tvunget til å gifte seg med henne, hva vet vi egentlig om familiesituasjonen deres?

 

Helt klart at også enkelte gutter kan opplever press/forventning fra nærmiljø om å trå til. Men det finnes et media-fokus at alt dreier seg om "jenter" mens den gamle forestillingen om at gutter er bare glad til osv. ligger under overflaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...