Gå til innhold

Panikk! - en mann og hans gravid kone på 14 år i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det flukter mer pedofili, eller hva tenker du? Er det tillatt å være pedofil i henhold til den religion og kulturen vedkommende tilhører?

Dette har ikke noe med pedofili å gjøre, det er et misvisende begrep å bruke om slike saker.

Pedofili kjennetegnes av begjær kun for den pre-pubertale kroppen, og interessen for jenta forsvinner når dette kriteriet ikke lenger er tilstede.

I ekteskap som f.eks. dette fra Syria derimot, er intensjonen og hensikten at de fortsatt skal leve sammen også når jenta/kvinnen er 20 år, 40 år, dvs. bli gamle sammen, og det fødes barn underveis. Akkurat samme intensjonen som alle andre ekteskap, bare at det begynner på tidligere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at du forsvarer det.

Du har ikke et eneste motargument fordi jeg har rett i beskrivelsen vedr. dette. Det er selvsagt vondt for deg at du ikke kan fortsette bruke belastende/nedsettende begreper som "pedofile" om disse menneskene du misliker så sterkt.

Jeg har ingen forhåpning om at du vil være ærlig i din tilnærming til dette issuet, selv om det sikkert er åpenlyst for de fleste andre at det er slik jeg beskriver det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes noen som vil forsvare alt muslimer gjør. Selv pedofili.

Det er enda verre at endel fortsetter å spre løgn og usannheter, fordi de har en personlig agenda vedr. innvandring og asyl saken som de vil sverte mest mulig. Det er direkte usselt, men det kan du sikkert leve fint med?

Lenke til kommentar

Men at det er løgn å kalle folk som har sex med 12 og 13-åringer for pedofile, det er jeg ikke med på.

Det har jeg heller ikke sagt? Det finnes personer med pedofil legning der ute som jakter på barn, det leser man stadig om.

Derimot er det løgnaktig å ikke innrømme forskjellen på et par som skal leve sammen til de blir gamle, versus en pedofil person som forbruker og etterlater seg ofre gjennom et helt livsløp.

Lenke til kommentar

Du har ikke et eneste motargument fordi jeg har rett i beskrivelsen vedr. dette. Det er selvsagt vondt for deg at du ikke kan fortsette bruke belastende/nedsettende begreper som "pedofile" om disse menneskene du misliker så sterkt.

Jeg har ingen forhåpning om at du vil være ærlig i din tilnærming til dette issuet, selv om det sikkert er åpenlyst for de fleste andre at det er slik jeg beskriver det.

Du har tidligere forsvart barneovergrep med at "de tar vare på barna".

Det er du som må argumentere for at overgrep mot barn er bra, alle andre forstår at det ikke er greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg en personlig agenda angående innvandring, det burde alle ha, da det påvirker oss alle.

Men at det er løgn å kalle folk som har sex med 12 og 13-åringer for pedofile, det er jeg ikke med på.

Jeg er kraftig imot pedofili , men går man tilbake noen hundre år var det helt vanlig å ha sex når kvinnen hadde sin mensturasjon.

I samfunn i Amazonas har det også vært inntil nylig vanlig for en del av urbefolkningen å starte sex livet ved menstruasjon ,dette har med overlevelse å gjøre og kultur og lite med pedofili å gjøre.

Hadde han mistet interessen for henne etter at hun fikk store bryst og alt det en graviditet innebærer så hadde han trolig ikke fått barn nr 2 , jeg vil også tro at et barn selv i alderen på 12 som kommer fra et land som er i borgerkrig er i en helt annen utviklinstadie mentalt enn barn som lever i trygghet i våre siviliserte land.

Men ja, fult mulig at jeg tar fullstendig feil her , da vil også han miste interesse for henne når hun når myndig alder / 18 år og selv kan ta valg om hva hun ønsker , men elsker de hverandre og ønsker å leve resten av livet sammen mener jeg at vi ikke bør sette en stopper for det når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Du har tidligere forsvart barneovergrep med at "de tar vare på barna".

Det er flyktningfamiliene selv i Syria og områdene rundt jeg refererer som oppgir at årsaken til at døtre giftes bort er at de ikke er i stand til å ta vare på alle sjøl lengre og at en ektemann gir mer beskyttelse i kaoset, osv.

Disse mødrene/familiene vil selvsagt sine egne barn alt godt, akkurat som alle andre foreldre andre steder og mener sjøl de gjør det rette valget.

At du velger å klistre på ditt eget uttrykk "barneovergrep" til denne materien, bare føyer seg inn i rekken med "pedofili" som også er fremhevet av deg.

Ditt eneste formål i denne saken, er å opprettholde bruken av belastende begreper, mens noen andre her inne forsøker å se hele konteksten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Derimot er det løgnaktig å ikke innrømme forskjellen på et par som skal leve sammen til de blir gamle, versus en pedofil person som forbruker og etterlater seg ofre gjennom et helt livsløp.

Mange norske pedofile, ville ha takket ja til å gifte seg med en 12-åring. Av en eller annen grunn så får de ikke lov. Har muslimske barn færre rettigheter?

Og ja, mange av de som gifter seg med mindreårige er pedofiler, fordi de fleste menn i midtøsten gifter seg med voksne kvinner. Jeg tror ikke mange ikke-pedofile, ville ha vært særlig interessert i å gifte seg med et barn.

Det er flyktningfamiliene selv i Syria og områdene rundt jeg refererer som oppgir at årsaken til at døtre giftes bort er at de ikke er i stand til å ta vare på alle sjøl lengre og at en ektemann gir mer beskyttelse i kaoset, osv.

De er barn, de kan bli tatt vare på av familien.

Å selge sin datter til en mann er barnemishandling.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nei Mr M. - forskjellen ligger i at du i kulturrelativismens ånd unskylder en pedofil overgriper som har mishandlet og voldtatt en ung jente ifra hun var hvertfall 11 år gammel.

Hadde loven vært annerledes i Syria kunne saken stilt seg noe annerledes - de kunne f.eks hatt forbud mot å bo sammen og ha sex i Norge inntil hun var fylt 16 år. Men loven i Syria er faktisk strengere enn i Norge, og da har vi å gjøre med en overgriper i begge land.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei Mr M. - forskjellen ligger i at du i kulturrelativismens ånd unskylder en pedofil overgriper som har mishandlet og voldtatt en ung jente ifra hun var hvertfall 11 år gammel.

Hadde loven vært annerledes i Syria kunne saken stilt seg noe annerledes - de kunne f.eks hatt forbud mot å bo sammen og ha sex i Norge inntil hun var fylt 16 år. Men loven i Syria er faktisk strengere enn i Norge, og da har vi å gjøre med en overgriper i begge land.

Jeg tar utgangspunkt i dette innlegget:

Rasismekortet henger løst og umuliggjør en ansvarlig debatt dessverre. Og summasummarum så er jo faktisk nesten alle muslimer i Europa kommet hit som asylsøkere og flyktninger. Da blir det merkelig å påstå at slik innvandring ikke leder til økt konflikt og terror.

Jeg tolker det dit at du ikke er tilhenger av "utvanning" av begreper. Med det i mente, hvordan er kulturrelativisme relevant i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar

Nei, det sier han ikke. Det han sier er at arrangerte ekteskap involvert unge døtre har et formål, og at dette formålet er mer relevant enkelte steder enn andre. Så, jeg gjentar spørsmålet mitt. Hvordan er kulturrelativisme relevant i denne saken?

Hvis du ikke har forstått det enda, så tror jeg ikke du vet hva kulturrelativisme vanligvis betyr. Jeg tror du benytter deg av en definisjon som er vesentlig bredere, eller mer utvannet, enn vanlig. Noe som er ganske ironisk, med tanke på sitatet tidligere.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Men er vedkommende pedofil om han faktisk godtar å følge Norske lover og ønsker fortsatt å være sammen med sin kone når hun er myndig? 

Personlig blir det helt feil å kalle personer som kommer fra krigsherjede land for pedofile , vi har faktisk null forståelse for hva de har vært igjennom og kanskje den eneste måten å unngå at jenta ble en sexslave for en gjeng med virkelige pedofile var å sørge for at hun ble gravid.

Greier du Pycnopedia og mysanthrope faktisk å se noen gyldige grunner i det hele tatt for at ting har blitt som de har blitt? Tror dere virkelig at veien å gå nå er å dele opp familien fullstendig fordi dere frykter at hun blir mishandlet seksuelt av sin mann? Finnes det noen måter at man har kunnet tatt vare på denne familien om hennes ønske faktisk er å fortsette å være en del av denne familien?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en ganske enkel definisjon på pedofile. Det er de som er tiltrukket til barn som IKKE har kommet i puberteten. Voksne som er tiltrukket barn som er kommet i puberteten, blir kalt Hebefili (tidlig pubertet, ofte 11-13 år)  eller epofil (15-19 år). Jeg syns ikke det er noe galt i å være tiltrukket til andre mennesker som er seksuelt aktiv, selv om de er barn. Utnyttelse er derimot galt uansett alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...