IcedInsanity Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 En stund gikk den bare på maks (3) , så gikk den ikke i det heletatt og eg skaffet ny motstand og fikk skiftet den. Såg så etterpå at sikringen var gått og etter å ha skiftet begge deler så skrudde eg den på (1) da kunne du høre små virrelyder som om den prøvde å komme igang, samme på 2 mens på maks (3) så gikk den fint. Om eg så tar ned på 2 fra 3 så går den også fint på 2, men når en skrur ned til 1 fra 2 så går den ca 1 sekund før den stopper.Er det hele vifta som begynner å synge på siste verset? For det høres ut som den ikke klarer å komme igang på laveste nivå, og det bekreftes jo nesten når den ikke orker mer på det laveste etter den har gått ok på 3 og ned til 2.Er forøvrig en Golf 90mod. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Ikke usansynlig. Kan faktisk hende at motstandene har røket pga. vifta. Hvis det er en uten kupéfilter så kan det hende det har kommet dritt inn som kilt seg fast i vifta. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Bytt vifta du. Det er en 90mod golf. Hvis du kjenner på viftemotoren så blir denne sikkert varm. Det begynner å klype og den orker ikke dra rundt på først hakk. Hele motoren blir som en PTC mostand-ish så det fungerer bare på hakk 1 når vifta er kald. Når man har byttet alt så er det også nødt til å bli i orden. Endret 2. desember 2015 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Lurte på om eg skulle ta den ut og rengjøre den, men kan kanskje bare skaffe en ny og bli ferdig med det. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Man skal vel aldri si aldri, men min erfaring med å rense/fikse vifter med liknende symptomer er at det som regel hjelper, men varer kort før problemene er tilbake. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Tror ikke vifta er blitt byttet av forrige eiger, og med en vifte som har stått i bilen i over 25 år så er det kanskje påtide med en ny... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Ja, det er en slitedel og hvis det er den originale har den hatt et godt liv. 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Tja, med litt tlc så kan det hende den holder bilens levetid, men er det lett å bytte + ganske rimelig så kan det være like greit. "Redda" vifta i en granada jeg hadde som hadde stått i over 10år med mye smøring og tålmodighet, den vifta virka i over ett år til jeg solgte bilen ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå