Gå til innhold

Hvordan er det å studere eiendomsmegling?


aQlol

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har tenkt lenge og grundig over hva jeg vil søke når det kommer til videre utdanning på høgskole, og eiendomsmegling har alltid stått høyt på listen.

Litt av grunnene til at jeg føler det er noe for meg er:

- Har allerede et fagbrev innenfor salg.

- Liker å jobbe variert.

- Ha kontroll over egen arbeidstid.

- Liker å møte mennesker.

 

Men nå er det jo slik, at før man kan sette igang å jobbe som eiendomsmegler, at jeg må ha 3 års utdannelse, samt. 2 år med "praksis" før man blir sertifisert til jobben.

Så da er mitt spørsmål egentlig ganske enkelt, hvordan er de 3 årene på høgskole for å bli eiendomsmegler? Hvilke fag kommer man til å ha? Hvor ligger vanskelighetsgraden i de forskjellige fagene?

Gjerne fortell også om noen har erfaringer fra Telemark høgskole, avd. Bø.

 

PS: Ikke interessert i nedlatende tilbakemeldinger, dette er min drøm og jeg tolererer ikke sprøyt å vås i tråden min.

 

 

Takk for tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går på BI, men regner med det er nokså likt på HiT.

Se oversikten over fagene her

1. året har man kun ØkAd fag men noen av disse er nokså enkle for de fleste (med mindre du ikke hadde noe mer en P-matte på VGS som meg). Finansfaget sliter mange med (30% stryk), samt sliter spesielt meglerstudentene med mattefaget. 

 

2. året er mye morsommere, endelig får man meglerfag! Jus og eiendomsmegling i praksis. Dette året får man vanskelige fag som mikro og makroøkonomi + evt valgfag.

 

3. året er så og si kun meglerfag utenom Strategi.

 

Jus fagene er enkle og morsomme, og dette er jo selvfølgelig noe man bør ha interesse for hvis man vil bli megler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...