Gå til innhold

GOTY tid igjen :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Litt offtopic, men hvilket spill mener dere er årets bygge sim? Tenker da spill som Cities: Skylines.

Ikke helt i samme gate, men Anno  2205 er en god bygge/økonomi sim.

Men det å skulle kåre årets spill er ikke lett, spesielt ikke med min spill hukommelse som strekker seg 3-4 mnd tilbake i tid :p 

Men jeg har i år brukt en god del tid på Fallout 4, MGS V PP, Anno 2205, F1 2015, Just Cause 3, DiRT Rally, GTA V (pc), Toy Soldiers: WC og Cities Skylines. Jeg greier ikke å kåre noen definitiv vinner i år, blir litt som å velge hvilket av barna dine du liker best :p Men mine topp tre vil være:

Anno 2205: Fordi det foregår i et avslappende tempo, ble en god oppgradering i forhold til 2070 og de fikk til varetransport mellom regioner som Sim City så fint prøvde og feilet på. 

Fallout 4: Fordi det er Fallout. Til tross for i mine øyne en svak og kort main quest så fortjener det en topp tre plassering pga. alt det andre man kan gjøre ved siden av.

F1 2015: Det gjør og inneholder det det trenger, hverken mer eller mindre, dog et spill for spesielt interesserte. 

Lenke til kommentar

Litt kjedelig at bare "storspillene" kommer på slike lister, virker som om det er mange glemte perler der ute.

Enig der, men det er jo en grunn til hvorfor de havner der. Spill blir ikke store uten grunn. Hvordan kan f.eks GTA5 tjene over en milliard på noen dager og ikke havne på en toppliste eller to? ;) Men for moro skyld kan jeg lage en liten toppliste uten å ta med de store.

1. Dragon Quest Heroes. Synd å si DQ ikke er et storspill her i vesten, men pytt. Elsker hele serien, så å dykke ned i et DQ på dette viset var helt knall. Minner i utgangspunktet mye om Dynasty Warriors (logisk nok), men der DW bare har mennesker å sloss mot, har DQH alt mulig av monstre i alle mulige størrelser. Selv en boss man kun kan ta ved å løpe opp til andre etasje og skyte ham i hodet med en ballista. :p

2. Marvel Heroes 2016. En gjenganger på listen min. Aldri skjønt hvorfor dette ikke er på flere lister. Vi snakker et Diablo-spill av en av folkene bak Diablo, satt til Marvel-universet med over 50 folk å velge blandt så langt. Videre har vi flere game moduser (patrol area er adventure mode fra Diablo 3 lenge før D3 kom), raids, noen "survival modes" der vi prøver å overleve mot en evig strøm fiender, osv. Det kom først i 2013, men har blitt endret svært mye siden da, og holder det nok glatt gående i lere år til. Man skal ikke se bort ifra at det havner på topplisten min til neste års GoTY også. Og godt mulig året etter. Greit nok er det F2P, men det kan da umulig være den eneste grunnen til hvorfor så mange gir blaffen? Klarer ikke fatte hvorfor folk ikke gidder prøve det engang, spesielt med tanke på hvor ræva Diablo 3 var.

3. Rare Replay. Blir kanskje litt feil å ta med samling spill, men hallo. Banjo Kazooie 1, 2 og Nuts & Bolts, Perfect Dark, Perfect Drk Zero, Conker's Bad Fur Day, Kameo: Elements of power og en hel drøss annet. Sykt mye bra her, til under prisen av et "vanlig" spill. No brainer på en sånn liste.

4. Transfomers: Devastation. Ta Platinum Games, gi dem lov til å lage et spill basert på Transformers, og de velger å baserte det på Generation 1 (og ikke de elendige Bayformers). Hva kan gå galt? Fint lite, faktisk. Sterkt anbefalt til fans av Transformers G1, Devil May Cry og Bayonetta. Men uten en naken Optimus, heldigvis. :p

5. Harvest Moon: Thje Lost Valley. Formelen er oppdatert og endret en del fra de forrige, så det tok en stund før jeg kom skikkelig inn i dette. Vi har ikke en by som i de forrige, og i stedet for en "ferdiggård" må vi lage husene selv. Men dette er Harvest Moon tvers gjennom, og den nye formelen er ganske forfriskende. Ikke det beste i serien, men absolutt godkjent.

6. Hatsune Miku: Project Mirai DX. Kan si mye om dette, men DoReMiFa Rondo sier nok. Elsker den sangen, og er en klar indikasjon på hvilken type musikk man finner her. Er umulig å ikke smile når man hører denne sangen. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle gjerne ha sagt Fallout 4 jeg også. Jeg har klokka inn 100 timer på det nå og koser meg stort med det - men samtidig har det vært en del bugs med det, og crafting/settlement delen føles påklistret og uferdig. Så jeg synes ikke dette spillet er verdig av tittelen "game of the year" selv om jeg har det moro med det. (I tillegg kan du kjøpe season pass uten at en dritt er nevnt om hva som kommer i DLC/ekspansjon, som er en diger uting i mine øyne).

Min stemme er derfor blank, siden alle storspill kjører samme løypa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha sagt Fallout 4 jeg også. Jeg har klokka inn 100 timer på det nå og koser meg stort med det - men samtidig har det vært en del bugs med det, og crafting/settlement delen føles påklistret og uferdig. Så jeg synes ikke dette spillet er verdig av tittelen "game of the year" selv om jeg har det moro med det. (I tillegg kan du kjøpe season pass uten at en dritt er nevnt om hva som kommer i DLC/ekspansjon, som er en diger uting i mine øyne).

Min stemme er derfor blank, siden alle storspill kjører samme løypa.

Har selv klokka 300 timer i spillet, men det er som du sier halvgjort. Selve hovedhistorien og oppbygginga av den gjør meg dårlig. At dem ikke klarte å komme opp med noe annet til den herlige verdenen dem har lagt fram er uforståelig. Synes dem har gjort en rekke dårlig spilldesign valg. Jeg spiller Fallout 4 kun for settlement og exploring.

For min del holder jeg knapp på Witcher 3.

Lenke til kommentar

Imponerende bra som interaktiv film, men å kalle det "spill" synes jeg blir litt i meste laget.

Så lenge det er interaktivt vil jeg påstå at det er et spill. Samt at det kan vel bare blitt brukt på spillplattformer? Har ikke vært borti det selv, har ikke så mye interesse for den type spill. 

Lenke til kommentar

Spill som jeg gjerne anbefaler :

1 : Wasteland 2 : Wasteland var det opprinnelige rollespillet som gjorde at vi senere fikk Fallout serien , det nye W2 er etter de aller siste patchene og forbedringene en absolutt god opplevelse som kan anbefales for alle som digger rollespill.

2 : Legend og Grimrock 2 : Igjen et klassisk rollespill , denne gangen minner det litt om de første 3d spillene som kom på markedet som Dungeon Master , Eye of the beholder for å nevne noen litt mer moderne Crpgs!.

3 : Pillars of Eternity : Ikke helt på toppen sammen med Baldurs Gate , men utrolig bra. Mulig jeg hadde litt store forventninger og det at de ikke innfridde helt ( hovedsakelig mangelen på kule våpen som det snakkende sverdet i BG2 ) .

Siden jeg ikke har fått mye tid til F4 kan jeg ikke anbefale det akkurat nå , men er ikke tvil om at det lover bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...