Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a5 oljeskift

dima100

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal til å skifte olje på en audi a5 2.0 143 hk 2010 modell. Det jeg lurte på er at i servicehefte ser jeg at multitronic olje (regner med det er automatgirkassen) på 60k km har det ikke blitt skiftet olje. Burde jeg egentlig skifte girkasseolje nå på 85k km stand? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom gearkasseoljen skal skiftes på 60 kkm, og ikke er skiftet når bilen er kjørt 85 kkm, bør dette gjøres snarest.

Dersom gearkasseoljen skal skiftes på 60 kkm, og ikke er skiftet når bilen er kjørt 85 kkm, bør dette gjøres snarest.

Det jeg ikke skjønner er at den har vært på service når det var 60 k kjørelengde men det er ikke krysset av at det er skiftet multitronic olje, mens audi longlife oljeskiftservice står av som krysset av

Lenke til kommentar

Oljeskift på girkasse er tilleggsarbeid, og inngår ikke i standard service. Man må be om at det skal gjøres. (Dette til tross for at det anbefales å skifte hver 60 000 km)

Takk for svar :)

Har snakket med bilservicen og fikk svar at de rett og slett glemte å skifte ut oljen på 60 k km :O Men de vil betale for at dette blir gjort på Møller bil  nå, så problemet løst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...