Emancipate Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Tror dere jeg tar risken på et ordspill på hard-disken? Om pålitelighet er "crucial" på disken Er det én ting å gjøre med crucial: å diske'n! Du kan også ha vært veldig uheldig om du ikke har en statistikk kan feilinfo gi feilpanikk F.eks. her fikk Samsung det glatte lag før det viste seg at problemet var noe annet: https://blog.algolia.com/when-solid-state-drives-are-not-that-solid/ Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Vil anbefale Samsung, Crucial, Intel, alle de tre er veldig solide valg. Om du anbefaler Crucial har du ikke veeeldig mye erfaring med dem =) Hvis de er så dårlige som du påstår, hvorfor anbefales de sterkt i mange tråder? diskene i seg selv fungerer greit, men er veldig mye diskfeil på crucial fremfor de andre produsentene. Rart, siden Crucial stort sett har vært blant de med lavest feilrate/returrate. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Rart, siden Crucial stort sett har vært blant de med lavest feilrate/returrate.Kilde? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Rart, siden Crucial stort sett har vært blant de med lavest feilrate/returrate.Kilde? Har en link liggende på en maskin hjemme. Finner den ikke akkurat nå når jeg er på jobb, men skal dra den frem senere. I korte trekk gikk det ut på at en større forhandler(utenlandsk) gjorde en studie over ett års tid på returrater på SSD'er. Det jeg husker sånn omtrentlig var: Crucial: ca 0.8% Intel: ca 1.7% Corsair: ca. 2.9% OCZ: ca. 7% De absolutt verste eksemplene var enkelte OCZ modeller (Vertex 2) som hadde en feilrate på opp mot 15%. Dette var riktig nok for 2-3 år siden og mye har sikkert endret seg, men av erfaring har ihvertfall ikke jeg noe inntrykk av at Crucial har blitt noe særlig dårligere siden den gang. OCZ derimot har forhåpentligvis blitt en del bedre. Jeg er klar over at mine erfaringer ikke er representative, men jeg nevner likevel at jeg har installert en hel del Samsung og Crucial SSD'er de siste årene og ikke har hatt en eneste feil. Til sammenligning har samtlige Corsair og OCZ SSD'er jeg har vært borti feilet og også den eneste Kingson SSD'en jeg har hatt døde etter under ett år. Jeg har derfor styrt unna OCZ, Corsair og Kingston og utelukkende brukt Samsung og Crucial de siste 2-3 årene. Nøler derfor ikke med å anbefale disse, og de samme anbefalingene finner man i flere tråder om SSD'er her på diskusjon.no Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Rart, siden Crucial stort sett har vært blant de med lavest feilrate/returrate.Kilde? Syns du burde komme med noen linker til at Crucial er dårlige, siden du mener det så sterkt Hvis du ikke kommer med noen gode kilder så anbefales Crucial sterkt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå