Gå til innhold

Vannkjøling - Farge på vannet

Anbefalte innlegg

Hey, har prøvd å søke men fannt ikke noe thread om farge på vann.

Spm. mitt er veldig enkelt, jeg skal snart investere i vannkjøing, og kabinettet mitt har ett rødt/sølv "theme" derfor skulle jeg gjerne hatt rødt vann i vankjøingen.

Er dette mulig?

Kan jeg bruke f.eks. konditor farge? eller vil det få vannet til å råtne?

Noen som har noen erfarionger tips?

Finnes det noe å få kjøpt som er beregnet for dette?

Sorry hvis dette er dumme spm. men er man n00b så er man n00b :roll:

svar mottas med takk :love::cool:

Edit: skrivefeil

Endret av KarateK|d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konditorfarge inneholdet bl.a. sukker såvidt jeg husker.. Dette er ikke bra i vann du prøver å holde fri for alger da disse stortrives med sukker..

For å farge vannet finnes flere alternativer.. vet ikke hvor lett det blir å finne rød farge... Post-It tusjen er nevt.. ta ut innmaten av en rød tusj, helst en vannbasert vil jeg gjette(har ikke prøvd selv). Mange annbefaler frostvekse i vannet, den jeg har er knall blå, så vannet mit er da seff også knall blått.. kanskje du kan finne frostveske som er rødt??

Men for all del ikke putt noe som er spiselig i vannet.. det gir god grobunn for alger og bakterier..

Lenke til kommentar

Det anbefales å isåfall teste ut et sliikt eksperiment i vasken først hvis man skal bruke en penn. Tesha dette ut i går med en blå sprittusj...funket megadårlig. Fargen bare klumpet seg sammen til små "ark" i vannet som suste rundt. Og etter at pumpen hadde gått sånn rundt 5 tiner eller noe vare hele vasken full av SKUMM!.

Er ingen expert på vannkjølingsomrdet, men jeg troooor ikke det er helt sunt for noen av komponentene. Test det ut først med pumpe/sirkulasjon (du kan gjørne bruke en gammel akvariepumpe eller betale en dum lillebror til å stå blåse med et sugerør nede i vannet et par timer:lol:) FØR du dytter det nedi anlegget ditt

Lenke til kommentar

Naturligvis er det forskjell. Markørtusj er vannbasert(de jeg har sett) å løser seg utmerket i vann. Og i følge det jeg har lest så har faktisk mye av markørtusjene en bedre UV-effekt en UV-dye.

At det krystalliserer seg har jeg liten tro på på, men jeg skal ikke sette penger på det. Men uansett må det være fint lite, for det behøves bare en svært liten mengde "tusj-væske"

Lenke til kommentar
Naturligvis er det forskjell. Markørtusj er vannbasert(de jeg har sett) å løser seg utmerket i vann. Og i følge det jeg har lest så har faktisk mye av markørtusjene en bedre UV-effekt en UV-dye.

At det krystalliserer seg har jeg liten tro på på, men jeg skal ikke sette penger på det. Men uansett må det være fint lite, for det behøves bare en svært liten mengde "tusj-væske"

Har selv prøvd dette og det ble veldig bra, en stund..

Det var bra helt til det var godt ca. 4-5 uker og jeg skulle skifte vann. Da fikk jeg en liten overaskelse, og så at fargen hadde skilt seg fra vannet, og det var blitt små "farge klumper". En annen ting er at slangene hadde blitt farget og det lå også store mengder farge rester i vannblokker og radiator.

Resultat:

- Måtte skifte slangene

- Måtte bruke mye tid på å skru vannblokkene fra hverandre og vaske dem.

- Måtte rense radiatoren.

Med andre ord:

Jeg anbefaler ikke dette som en langvarig løsning!

Endret av _Ja'far_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...