KarateK1d Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Hey, har prøvd å søke men fannt ikke noe thread om farge på vann. Spm. mitt er veldig enkelt, jeg skal snart investere i vannkjøing, og kabinettet mitt har ett rødt/sølv "theme" derfor skulle jeg gjerne hatt rødt vann i vankjøingen. Er dette mulig? Kan jeg bruke f.eks. konditor farge? eller vil det få vannet til å råtne? Noen som har noen erfarionger tips? Finnes det noe å få kjøpt som er beregnet for dette? Sorry hvis dette er dumme spm. men er man n00b så er man n00b svar mottas med takk Edit: skrivefeil Endret 16. november 2003 av KarateK|d Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 konditorfarge gjør seg best der den er ment: i bakverk. Det finnes tilsetningsstoffer å få kjøpt. Sjekk hva Netconnection, Microplex og 3dfx cool har inne. Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Er desverre ingen av de som har noe tilsettning som setter farge på vannet, bare no greier som reagerer med UV lys. :grine: Endret 16. november 2003 av KarateK|d Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 så på en post ang. vanntank at det ble brukt flytende blekk fra en slik post-it tusj (merketusj). Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg tror det går m/ konditorfage, jeg prøvde å farge "kjøleskapvannet" vårt (les: vann som står i kjøleskapet for å drikkes) Det skjedde ingenting untatt at vannet ble grønt, og morra mi ble litt gæren :-) Lenke til kommentar
Daron Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Konditorfarge inneholdet bl.a. sukker såvidt jeg husker.. Dette er ikke bra i vann du prøver å holde fri for alger da disse stortrives med sukker.. For å farge vannet finnes flere alternativer.. vet ikke hvor lett det blir å finne rød farge... Post-It tusjen er nevt.. ta ut innmaten av en rød tusj, helst en vannbasert vil jeg gjette(har ikke prøvd selv). Mange annbefaler frostvekse i vannet, den jeg har er knall blå, så vannet mit er da seff også knall blått.. kanskje du kan finne frostveske som er rødt?? Men for all del ikke putt noe som er spiselig i vannet.. det gir god grobunn for alger og bakterier.. Lenke til kommentar
daho Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du får noen små flasker hos blomster handleren, de er egentlig til å farge vannet i vaser, men det funker til vannkjøling og. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du får noen små flasker hos blomster handleren, de er egentlig til å farge vannet i vaser, men det funker til vannkjøling og. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Jeg husker å ha sett et sted på nettet der noen blekket til en slik gul makreingspen. ER vel ganske genialt og billig. Endret 16. november 2003 av pertm Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg husker å ha sett et sted på nettet der noen blekket til en slik gull makreingspen. ER vel ganske genialt og billig. Gul.. http://www.hard-h2o.com/public/hardh2o.php...g/reservoirpump Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Mente jeg hørte/leste et sted at det å bruke blekket fra markør penner skader vannkjølingen etter hvert. Siden det blekket består av små krystaller som visstnok sliter på litt av hvert. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Det anbefales å isåfall teste ut et sliikt eksperiment i vasken først hvis man skal bruke en penn. Tesha dette ut i går med en blå sprittusj...funket megadårlig. Fargen bare klumpet seg sammen til små "ark" i vannet som suste rundt. Og etter at pumpen hadde gått sånn rundt 5 tiner eller noe vare hele vasken full av SKUMM!. Er ingen expert på vannkjølingsomrdet, men jeg troooor ikke det er helt sunt for noen av komponentene. Test det ut først med pumpe/sirkulasjon (du kan gjørne bruke en gammel akvariepumpe eller betale en dum lillebror til å stå blåse med et sugerør nede i vannet et par timer:lol:) FØR du dytter det nedi anlegget ditt Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Kanhende det er forskjell på sprittusj og markør? Markøren såg ut til å fordele seg fint i vatnet den..? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Naturligvis er det forskjell. Markørtusj er vannbasert(de jeg har sett) å løser seg utmerket i vann. Og i følge det jeg har lest så har faktisk mye av markørtusjene en bedre UV-effekt en UV-dye. At det krystalliserer seg har jeg liten tro på på, men jeg skal ikke sette penger på det. Men uansett må det være fint lite, for det behøves bare en svært liten mengde "tusj-væske" Lenke til kommentar
@lf Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Naturligvis er det forskjell. Markørtusj er vannbasert(de jeg har sett) å løser seg utmerket i vann. Og i følge det jeg har lest så har faktisk mye av markørtusjene en bedre UV-effekt en UV-dye. At det krystalliserer seg har jeg liten tro på på, men jeg skal ikke sette penger på det. Men uansett må det være fint lite, for det behøves bare en svært liten mengde "tusj-væske" Har selv prøvd dette og det ble veldig bra, en stund.. Det var bra helt til det var godt ca. 4-5 uker og jeg skulle skifte vann. Da fikk jeg en liten overaskelse, og så at fargen hadde skilt seg fra vannet, og det var blitt små "farge klumper". En annen ting er at slangene hadde blitt farget og det lå også store mengder farge rester i vannblokker og radiator. Resultat: - Måtte skifte slangene - Måtte bruke mye tid på å skru vannblokkene fra hverandre og vaske dem. - Måtte rense radiatoren. Med andre ord: Jeg anbefaler ikke dette som en langvarig løsning! Endret 16. november 2003 av _Ja'far_ Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Huff da. Det var jo ikke bra. Godt at du advarte! Men du kunne jo kanskje nevne hvilken tusj (merke) du brukte, og hvor mye du brukte. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvis du skal ha type rød farge kan du tilsette slik water wetter de har på microplex.no, den gir en rødlig farge Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvis du skal ha type rød farge kan du tilsette slik water wetter de har på microplex.no, den gir en rødlig farge Har waterwetter i mitt system, skal bytte til frostveske istedet, synes blå er finere enn ROSA Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) takk for mange bra forslag Må vell bare teste ut litt forskjellig, skal innom en blomster handler i morgen så får vi se Edit: sliter litt med rettskrivinga Endret 16. november 2003 av KarateK|d Lenke til kommentar
drbass Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du kan vel også prøve å tilsette rødsprit til du får ønsket farge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå