Gå til innhold

Safari og chrome lar meg ikke klikke på enkelte ting på nett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et meget snodig problem. Enten jeg bruker Safari eller Chrome, så går det ikke ann å klikke på visse ting. Det er stort sett knapper som drar opp menyer og lignende, uten å laste en ny side. Godt eksempel er "Logg inn"-knappen på Billettservice sine sider. Skjer ingen verdens ting når jeg trykker.. Fantastisk irriterende. Gjelder flere sider og..

Mens firefox klarer det uten problemer! Tømt alt av cookies osv osv..

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ulike nettleserne er bygd på ulike kjerner. Safari og Firefox er begge basert på WebKit, Crome har en egen kjerne. I tillegg er resten av nettleserne kodet på ulik måte, slik at nettsidekoder som fungerer fint i en nettleser kan bli oppfattet galt av en annen.

Som oftest går det bra, det er innført en rekke standarder på nettet som de fleste nettleserne støtter, men av og til må man ty til en annen nettleser enn den normale for å få en nettside til å fungere. Det kan kan ha ulike årsaker, og det ikke alltid feilen ligger hos de som har kodet nettsiden. Kanskje har de fulgt alle standarder, men kanskje har de benyttet en litt sær avart av en standard, en veldig ny standard eller noe annet "lurt" for å få en spesiell funksjonalitet. Eller nettleseren har en programfeil som gjør at denne nettsidekoden ikke blir gjenkjent slik den var ment.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...