rarepepe Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Noen som vil dele sine tanker om vedlegget? "Norge stilles til veggs om menneskerettigheter " Hva skal dere analysere/trekke ut fra denne teksten? Lenke til kommentar
sandrusandreus Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det noen her som vet hvordan man skal sette opp kildebruk? Er liten usikker på hvordan man skal gjøre dette på en eksamensoppgave. Lenke til kommentar
privatist15 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg snakket med to tidligere lærere (som underviste i sosialkunnskap) jeg hadde da jeg gikk på VGS tidligere i år. Han ene sa at jeg måtte ha litt fokus på utdraget som man fikk med i heftet. (Norges stilles til veggs om msk.rettigheter). Lese meg opp på barnas klageret. Sammenheng om moral of msk.rett. Etiske utfordringer om det blir brudd på/ikke mulighet at barn kan klage (rettighet). Og han andre sa at jeg måtte ha fokus på samfunnsvitenskaplige metode. Lese på hvordan forskere setter opp sine undersøkelser. Han mente at det kunne komme en oppgave om en undersøkelse vi må analysere. Så basically, det kan være hva som helst... ja men, vi får jo ikke enten eller. Vi får mest sannsynlig begge deler sånn at vi må koble dem sammen? Lenke til kommentar
privatist15 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det noen her som vet hvordan man skal sette opp kildebruk? Er liten usikker på hvordan man skal gjøre dette på en eksamensoppgave. Hvis det er nettkilde så må du skrive opplastningsdato i parentes. Hvis det er bokkilde så blir det f.eks Bjørnstad Anders, Torstein Bjaaland, Per Paaske Gulbrandsen. 2008. «Sosialkunnskap». Gyldendal - Moan, Aage, Kirsti Molteberg, Audun Bakkerud. 2009. Livsløp og Velferd. Cappelen Damm, Oslo Lenke til kommentar
sandrusandreus Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det noen her som vet hvordan man skal sette opp kildebruk? Er liten usikker på hvordan man skal gjøre dette på en eksamensoppgave. Hvis det er nettkilde så må du skrive opplastningsdato i parentes. Hvis det er bokkilde så blir det f.eks Bjørnstad Anders, Torstein Bjaaland, Per Paaske Gulbrandsen. 2008. «Sosialkunnskap». Gyldendal - Moan, Aage, Kirsti Molteberg, Audun Bakkerud. 2009. Livsløp og Velferd. Cappelen Damm, Oslo Tusentakk, så dette skriver jeg bare på en egen side som "kildeliste" som avslutning? Lenke til kommentar
privatist15 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det noen her som vet hvordan man skal sette opp kildebruk? Er liten usikker på hvordan man skal gjøre dette på en eksamensoppgave. Hvis det er nettkilde så må du skrive opplastningsdato i parentes. Hvis det er bokkilde så blir det f.eks Bjørnstad Anders, Torstein Bjaaland, Per Paaske Gulbrandsen. 2008. «Sosialkunnskap». Gyldendal - Moan, Aage, Kirsti Molteberg, Audun Bakkerud. 2009. Livsløp og Velferd. Cappelen Damm, Oslo Tusentakk, så dette skriver jeg bare på en egen side som "kildeliste" som avslutning? Ja, helt på slutten. Du kan gjerne dele opp i bokkilde og nettkilde Lenke til kommentar
Seven Herbs Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg snakket med to tidligere lærere (som underviste i sosialkunnskap) jeg hadde da jeg gikk på VGS tidligere i år. Han ene sa at jeg måtte ha litt fokus på utdraget som man fikk med i heftet. (Norges stilles til veggs om msk.rettigheter). Lese meg opp på barnas klageret. Sammenheng om moral of msk.rett. Etiske utfordringer om det blir brudd på/ikke mulighet at barn kan klage (rettighet). Og han andre sa at jeg måtte ha fokus på samfunnsvitenskaplige metode. Lese på hvordan forskere setter opp sine undersøkelser. Han mente at det kunne komme en oppgave om en undersøkelse vi må analysere. Så basically, det kan være hva som helst... ja men, vi får jo ikke enten eller. Vi får mest sannsynlig begge deler sånn at vi må koble dem sammen? Det får vi sikkert. Men det er jo nesten umulig å si noe på det. Du vet selv hvordan eksamen er. Vanskelig å si. Til om med læreren sa at han syntes det var rart å koble msk.rett. og samf.viten. metode i tillegg til etiske utfordringer. Men de som lager eksamen får vel det til å koble på et eller annet vis. Lenke til kommentar
stress95 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 er det noen viktige ting man MÅ ha med tror dere?? Lenke til kommentar
privatist15 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Så hvordan gikk det folkens? Lenke til kommentar
sandrusandreus Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Så hvordan gikk det folkens? Det gikk helt greit ,fikk svart på alt og er egentlig fornøyd i og med at målet mitt er å bestå Lenke til kommentar
annana Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Så hvordan gikk det folkens? Tror det gikk greit:-) Hvordan koblet dere inn samfunnsvitenskapelig metode? Lenke til kommentar
privatist15 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Så hvordan gikk det folkens? Tror det gikk greit:-) Hvordan koblet dere inn samfunnsvitenskapelig metode? Så hvordan gikk det folkens? Det gikk helt greit ,fikk svart på alt og er egentlig fornøyd i og med at målet mitt er å bestå Synes den var litt vanskelig i forhold til tidligere eksamner Lenke til kommentar
gr0d Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Eksamen gikk smooth! Var rimelig enkelt å koble menneskerettigheter til samf.vitenskapelig metode, ettersom FN har flere rapporter ute som anklager staten Norge for brudd/tvilsom behandling av menneskerettigheter. Dette brukte jeg som kilder. Derfra var det bare å beskrive kvantitativ og kvalitativ metode for å utgreie henholdsvis enslige asylbarn som forsvinner og tilstanden på norske asylmottak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå