paroa Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) instaler NOS til 8500,- øker efekten opptil 20hk per sylinder: http://www.bilstereo.no/ og under: Highpower lystgass Endret 24. november 2003 av roaldsøy Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Mekk en turbo og få på noen dumpventiler! Er så evig rått med "pysssj" lyd Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 "mekk en turbo"......"installer NOS"....????? Slike biler finner du nok av på Grønnland, og hvis du er interisert i å kanskje selge bilen til noen andre enn en grøndlands-sjappe for halv pris, så ville jeg sløyfet det. Vil du ha en sportsbil, må du kjøpe noe annet en passat, og muligens bruke "litt" mer penger hvis du skal begynne med NOS osv... Ellers er passat en fin bil, så ikke ødelegg den helt med bare tull... Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Mekk en turbo og få på noen dumpventiler! Er så evig rått med "pysssj" lyd Du gidder bare ikke å bygge om en så ny motor til turbo.. bedre å skaffe seg en 1.8T da. Selv om turbo er evig gøy, så er det HAT å bygge om til turbo. Personlig liker jeg RS4-styling som er tilpasset vw. samt bredde skjermene og klemme på noe spacere :> Funnet noe fint enda ? - Bor du i Oslo kan du jo svinge bort på TSracing for noen tips Magnus Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Styling ut over litt senking og noen felger er bortkasta på en så passe "ny" bil, den skal vel selges igjen? Og skal man ha sprek bil kjøper man sprek bil, man lager ikke sprek bil. Men lyden kan jo gjøres noe med, nytt anlegg? Pluss at lyden inni også kan gjøres mye med Det er gøy! Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Styling ut over litt senking og noen felger er bortkasta på en så passe "ny" bil, den skal vel selges igjen? Og skal man ha sprek bil kjøper man sprek bil, man lager ikke sprek bil. Men lyden kan jo gjøres noe med, nytt anlegg? Pluss at lyden inni også kan gjøres mye med Det er gøy! er null problem å LAGE en sprek bil. De aller fleste biler kan bli spreke med rett styling, så det er feil å si Du sier at det er bortkasta på en så ny bil, pga den skal selges igjen, tja vil jeg si. Er jo grense på hvor ofte du bytter bil, og har du en bil, og interesse for bilstyling kan du ikke si det er bortkasta, hvis man ikke skal style bilen man har pga man kan finne på noe å bytte den, så forsvinner jo hele grunnlaget for styling da. Dessuten går det an å ha en bil i minst 10år, og da forsvinner jo noe av argumentet ditt. - Og er egentlig bilstereo noe bedre å bruke penger på enn styling? Er det noen vits å tilpasse anlegg til bilen, hvis du alikevel skal bytte den, er jo samme greia det Så DET argumentet er lett så sprake ben på Magnus EDIT: Hadde håpet på svar fra trådstarter om han har funnet noe styling snart? Endret 27. november 2003 av RaZoR_ Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kjenner INGEN som driver med bil som har den mer enn 2år hvis det ikke er noe MEGET spesielt. Folk lever for bil blir fort lei og vil ha noe nytt og råere. Så å gå ut i fra at man skal ha en bil (forbruksvare) i 10år blir bare dumt. Og en bil full av uorginal plast er meget vanskelig å selge til markedspris pga lite forespørsel på sånne ting. Og det lille markedet for det vil gjerne gjøre sine egne personlige ting med bilen uansett... Bilstereo derimot er ren nytelse hvis du bruker bilen mye. Har selv en liten ny jobb-bil, bare en kjedlig Berlingo, men gud hvor digg det er å kjøre til jobb med rock på full guffe med et kvalitetsanlegg til 20 000,- m/bl.a. Focal elementer +++ Angrer ikke et sekund på det, spesielt iogmed at bilen blir mye brukt. Og stereo kan jo tas med til neste bil, Spoileren som har fått kjørt seg som snøplog de siste 2 åra på den gamle opel`en, passer skjelden bra på den nye BMW`en.... Er budsjettet ubegrenset, så bygg om bilen, men siden det "kun" er 30 000,- bruk det på mer fornuftig som gjør bilen pen og øker i verdi, i steden for plast som gjør at den faller i verdi... OG vi har vel nok av halvferdige "harry"-biler med mer plast enn metall på gata, har vi ikke? Nok av halvferdige prosjekter, med totalt feilprioriterte ting der jeg bor i allefall... ikke pent. Rock on..... Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Altså, fortsatt så sier du at bilstyling er bortkasta, og det ville jo tatt livet av alt som heter styling. Jeg for min del, ser faktisk hensikten i det, og hvis du har en pent, fornuftig styla bil, taper ikke den seg noe i markedsverdi! Det er dog riktig at du får lite igjen for stylingen, men så lenge du gjør ett pent arbeid er det ikke noe tap! Kjenner ett par folk som driver med det, og dem har aldri hatt noe problem med å få solgt bilene, som reglerer det snarere tvert i mot. - Greit nok at det er ditt syn på saken men. Personlig liker jeg litt av hvert, men er på en måte litt "ferdig" med å kjøre rundt med dundrende musikk. Det er jo trossalt ikke så rent lite "harry". Men gidder ikke diskutere det med deg, for du er tydeligvis i mot bilstyling. Dessuten er det egentlig ganske offtopic. Magnus Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Altså, man kan ikke kjøre med permanent innsprøytning av lystgass, det sier seg selv. Å kjøpe en 1.8T-motor virker som det mest seriøe forslaget dersom du virkelig vil ha høyere effekt, ellers så er effektanlegg, bytte av luftfilter, chipping og det der det alternativet som er mest realistisk. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har akkurat kjøpt en 97 Passat 1.8 sedan med 125 hk.Jeg skal bruke 30000 på styling, eks felger. Noen som har noen tips? Jeg vil også prøve å få opp effekten litt også, men gidder ikke å bruke over 10 000 på det. Hva er lurest å gjøre da? Chip til ca 4000kr, luftfilter ca 1000kr og potte ca 5000kr.. da har du vel en ca 40hk mer.. Tviler på at man klarer å guffe ut 40 Hk mer på den motoren med chip og eksos! Du vil nok få lite igjen for et luftfilter og potte, kanskje 3 hester! Men derimot får du mye feitere lyd! Hvis du chip'er bilen får du vel kanskje en 8-10% mer effekt, topps! Den motoren er dessverre av den ganske døde typen! Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har akkurat kjøpt en 97 Passat 1.8 sedan med 125 hk.Jeg skal bruke 30000 på styling, eks felger. Noen som har noen tips? Jeg vil også prøve å få opp effekten litt også, men gidder ikke å bruke over 10 000 på det. Hva er lurest å gjøre da? Chip til ca 4000kr, luftfilter ca 1000kr og potte ca 5000kr.. da har du vel en ca 40hk mer.. Lykke til. 10-15 maks, såfremt bilen ikke er overladet. Mente da at jeg hadde sett at det var TDI det stod.. hmm.. men uansett, chip på en bensin motor gir ca 15-20gamp, luftfiltre av conetype av god kvalitet gir ca 6-8gamp(opptil 12 i litt mer extreme tilfeller) og potte gir 8-12hk.. det blir da ca 29-40hk mer.. Skjønner du ikke selv at disse tallene du kommer med her er HELT urealistiske? Effekten kommer ann på motoren! En TDI motor er det mulig å få oopptil 40% økning v chip, men en 1,8 NA motor fra VW kommer det ikke 20 hester ut av ved chipping, dette er en øko motor! Ville sagt omtrent 10-12 hester! Å bytte luftfilteret på denne bilen gir deg ikke en brutal økning i hester! Man vil nok dessverre ikke merke det en gang! Samme gleder potte, her er det lyden, og image som økes! Hvis du drimot bytter Manifold, katalysator og senter stykke så blir det noe helt annet! Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Anngående styling kan man kjøpe dette, sette det på! Ta det av, selge bilen orginalt, selge styling, potte, lykter og andre deler ved siden! Har gjort dette flere ganger selv, og det har aldri vært et problem hvis man bare gidder! Har heller ikke tapt masse penger på det! Du har også det trumf kortet at man kan friste med styling for en bedre pris av bilen! Mange som plutslig vil legge på noen lapper for å få akkurat det looket de andre Passatene i gata ikke har! Få folk har virkerlig peiling, å går rundt og tror dette koster en arm og et bein! Verdt å huske! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hva med å skjekke ut hva det ville koste å byte ut indre deler i motoren da? Som for eksempel kam aksler, stempler, råder, veiv, topper osv.... Tennings system... det er masse du kan gjøre med en slik motor Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Så og si alle motorer med turbo kan chiptrimmes lett, da man justerer turbotrykket og endrer litt på tenning, hvor effektivt drivstoffet forbrennes osv. Blant annet derfor er TDI-motorene blitt populære. Det er flere Audi 1,9TDI-motorer som trimmes opp til ~190-200 gamp. Forbruket av diesel øker da også litt, men da begynner man å snakke maskin. Toyota har faktisk gått ut med å selge "prefomancechips" til sine nye dieselbiler; rav 4 for eksempel. Originalt 114 hk (?), med den godkjente Toyota-chippen har man 150-160. Koster 5000 +avgifter ekstra Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Så og si alle motorer med turbo kan chiptrimmes lett, da man justerer turbotrykket og endrer litt på tenning, hvor effektivt drivstoffet forbrennes osv. Blant annet derfor er TDI-motorene blitt populære. Det er flere Audi 1,9TDI-motorer som trimmes opp til ~190-200 gamp. Forbruket av diesel øker da også litt, men da begynner man å snakke maskin. Toyota har faktisk gått ut med å selge "prefomancechips" til sine nye dieselbiler; rav 4 for eksempel. Originalt 114 hk (?), med den godkjente Toyota-chippen har man 150-160. Koster 5000 +avgifter ekstra RAv 4 - org. 116 hk chiptrim - 150hk = 19000kr inkl montering. Aud 1,9tdi motorene er også gode trim motorer, men ikke opp i 200hk. ca 160-170hk klarer du å presse de oppi. da klarer den ca 0-100 på 7 sek og det er ikke dårlig. men en diesel er en diesel bil, lyden tar kaka Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Så og si alle motorer med turbo kan chiptrimmes lett, da man justerer turbotrykket og endrer litt på tenning, hvor effektivt drivstoffet forbrennes osv. Blant annet derfor er TDI-motorene blitt populære. Det er flere Audi 1,9TDI-motorer som trimmes opp til ~190-200 gamp. Forbruket av diesel øker da også litt, men da begynner man å snakke maskin. Toyota har faktisk gått ut med å selge "prefomancechips" til sine nye dieselbiler; rav 4 for eksempel. Originalt 114 hk (?), med den godkjente Toyota-chippen har man 150-160. Koster 5000 +avgifter ekstra RAv 4 - org. 116 hk chiptrim - 150hk = 19000kr inkl montering. Aud 1,9tdi motorene er også gode trim motorer, men ikke opp i 200hk. ca 160-170hk klarer du å presse de oppi. da klarer den ca 0-100 på 7 sek og det er ikke dårlig. men en diesel er en diesel bil, lyden tar kaka Heh...da råder jeg deg til å ta en titt i Motor for november måned. Der står det svart på hvitt alt det jeg sa ang. priser. 5000 for bare chippen. Monteringene klarer du selv, bare å koble noen ladninger bak hanskerommet. De tar ut ~190-200 hk av 1,9TDI-motorer, men da skifter de litt av hvert av andre ting også, mulig selve turboenheten også, hva vet jeg... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Altså, fortsatt så sier du at bilstyling er bortkasta, og det ville jo tatt livet av alt som heter styling. Jeg for min del, ser faktisk hensikten i det, og hvis du har en pent, fornuftig styla bil, taper ikke den seg noe i markedsverdi! Det er dog riktig at du får lite igjen for stylingen, men så lenge du gjør ett pent arbeid er det ikke noe tap! Kjenner ett par folk som driver med det, og dem har aldri hatt noe problem med å få solgt bilene, som reglerer det snarere tvert i mot. - Greit nok at det er ditt syn på saken men. Personlig liker jeg litt av hvert, men er på en måte litt "ferdig" med å kjøre rundt med dundrende musikk. Det er jo trossalt ikke så rent lite "harry". Men gidder ikke diskutere det med deg, for du er tydeligvis i mot bilstyling. Dessuten er det egentlig ganske offtopic. Magnus Les innlegget mitt på nytt siden du tydligvis ikke skjønner hva jeg sier. Sier da vel ikke at bilstyling er bortkastet, men han spurte hva han kunne gjøre for 30 000,- Og er du litt normalt oppegående så skjønner du at skal du bruke de pengene på plastikk, får du en halvferdigbil, uten noe som helst imponerende enn plastdeksler... Ikke pent med plast, når resten er bare trist. Nytter ikke å se ut som en racing-bil når det går som ei knekt høne.... Mulig at det er tøft på den bensinstasjonen du henger på, men jeg syntes det er lite "tøft". Som jeg sa, har man et større budsjett, så er plast morro, og kan skape noe kult. Men da må resten henge med, ellers blir du bare enda en raymond med røyskatt-hale på antenna... Og det at du sier bilen IKKE taper seg markedsverdi med uorginale plast-racing-deler på seg, sier litt om din innsikt i markedsverdi på biler. Majoriteten av markedet ønsker en REN bil, ergo holder prisen seg bedre på en orginal. Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om typiske undomsbiler som i utgangspunktet har en verdi på under 20 000,-, men dyrere/nyere biler (som. f.eks 97`Passat). Riktig som en annen sa her, at det er mulig å ta av delene igjen for å selge de hver for seg... Men det hjelper ikke han som skal bruke 30k på en passat så mye. De aller fleste ønsker å selge bilen uten alt for mye tull, og gidder derfor ikke å ta av utstyret før de kvitter seg med bilen. Enten er de alt for glad i bilen til det, ellers er de alt for lei bilen og ønsker å bli kvitt den så fort som mulig.... Hvorfor drar du inn "dundrende" musikk? Focal har vel rent lite med dundrende musikk å gjøre, de er annerkjent som en av de flinkeste på high-end elementer, og blir blant annet brukt i JM-Lab og andre high-end hjemme-høytalere. Vanvittig pen lyd i de. Hvis du syntes de er harry å høre på f.eks Diana Krall på high-end stereo på vei hjem fra jobb, og trekker paraleller med en lokal harry råner med bygdas råeste 18" i mamma`s gamle Sierrra som står å imponerer alle fjortissene i bygda med Scooter på 135Db, så skjønner jeg at det er håpløst å forklare deg noe.... Og hadde du klart å lese innleggene mine, hadde du skjønt at jeg er aldeles ikke imot bilstyling, men jeg prøver å få inn et poeng. Og skjønner du ikke det, så forstår jeg det... ser nok av sånne biler du snakker om i østkanten av oslo hver dag på jobb.... Ikke akkurat 2F2F men.... hver sin smak... Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Sjekk www.seidltuning.de for kit til vag. De har mye tøft. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 JohnnyKnoxwille, da må jeg beklage at jeg misforsto deg. Var bare det inntrykket jeg fikk av deg sånn umiddelbart. Men jeg vil fortsatt påstå at litt småstyling, ikke trenger å se halv-ferdig ut, men heller bare gi bilen ett litt personlig preg, uten at den blir ekstrem eller noen "utstillingsbil". F.eks koster en RS4 front med VW tilpassing ca 7k ferdig lakket og med cup-leppe. (var iallefall det jeg hørt når kameraten min bygde bilen sin), og sammen med noen "øyelokk" til lykkene, har du gjort mye med utseende til under 10k. Sammen med noen moderate sideskjørter, og en pent hekkskjørt, så vil bilen overhode ikke se "halv-ferdig" ut, men vil bare at ett personlig preg, og ett litt annerledes look. Dette får man FINT til under 30k. Og med en såpass moderat styling, vil du få fint lite verditap. - Det er mest de ekstreme bilene som du får lite igjen for om du selger dem på det "åpne" markedet, selger du den derimot til noen som har interessen for det, taper det seg ikke noe særlig. Når det gjelder musikk, så er jeg enig med deg på det punktet om at det er deilig å høre musikk i bilen. - På ett godt anlegg. Men synes vi kan holde oss til topic, hvor han spør etter bilstyling. For min del er motor og styling > anlegg men. Magnus Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 http://chip4power.de/ selger chip til passat 125 hk. I følge dem får du da 140 hk og øker dreiemomentet fra 173Nm til 198 Nm.Ikke all verden, men noe for 399 Euro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå