Gå til innhold

Holder på med siste året dataingeniør, hva bør jeg ta i master?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på siste bachelor året innen data ingeniør, og lurer på om noen har noe tips til hva jeg bør ta master i?

Av valgfag så har jeg tatt matte 3 (eksamen nå i desember) og algoritme & datastrukturer (fikk jeg C). Ellers vil jeg tro jeg har rundt nesten B i snitt etter 2 år. Regnet ut til at jeg hadde 4,9 hvis F = 1 og A = 6 delt på antall fag, hvis det er riktig?

Jeg har tittet litt på datateknologi på NTNU men ser at de har matte 4 som krav. Jeg har aldri hørt om matte 4, og jeg tror heller ikke skolen har noen ordning på matte 4 (Høgskolen I Østfold) så lurte på om noen kunne svare på dette? Google var heller ikke så veldig nyttig siden det kun kom opp ntnu når jeg søkte matte 4.

Usikker på hvordan karakterene i år blir, siden jeg synes matte 3 er ganske hardt. Fikk A i matte 1 og C i matte for IT/2.

Så er ikke helt sikkert at snittet mitt holder til å søke hos NTNU.

Derfor lurer jeg på om noen som har forslag til hva jeg bør ta som master (2-årig), og hvilken skole?

Vil helst ta master i noe som gir høy kompetanse når jeg skal søke jobb, samtidig som at yrket gir godt betalt (helst gjennomsnittlig lønn eller mer ) etter års erfaring.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnet ut til at jeg hadde 4,9 hvis F = 1 og A = 6 delt på antall fag, hvis det er riktig?

Ved NTNU tilsvarer 5 blank kun A-er. Altså er A = 5, mens F = 0 (det er jo ikke ståkarakter). Søker du 2-årig master i teknologi ved NTNU teller matematikkemner dobbelt.

Hva mener du med at matematikkemner teller dobbelt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De vektes dobbelt, altså som om de skulle vært på dobbelt så mange studiepoeng. Det gjelder for øvrig også emner i statistikk.

Betyr det at jeg må regne ut snittet mitt på en annen måte?

infprog: D - 10 = 20 

Java: C - 10 = 30

matte 1 = A - 10 = 50

datateknikk = A - 10 = 50

Fysikk = A - 10 = 50

OPsys = B * 10 = 40

datakom = A * 10 = 50

Matte IT = C * 10 = 30

Algdat = C * 10 = 30

Database = B * 10 = 40

statistikk og økonomi = B * 10 = 40

Intgrit = B * 10 = 40

matte3 = D * 10 = 20 

alle fagene har 10 studiepoeng, hva vil du si snittet mitt er? når du sier at det vektes dobbelt, betyr det at matte for it , matte 1 og matte 3, skal jeg heller gange med 20 studiepoeng istedenfor 10?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...