Kjetso Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Hei folkens....Samsung UE55JS8005 ligger fortiden på topp på Prisjakts rangering av TVer. Sikkert flere av dere som fikk kjøpt seg en ifm Black Friday. Jeg slo til, men har ikke fått TVen enda. Tenkte vi kunne ha en tråd om utveksling av info og erfaringer.......for eksempel: - er det noen innstillinger out-of-the-box som bør endres - hvilke APPer bruker folk....og fungerer det bra - anbefalte 3D briller - hva synes vi generelt om TVen - osv osv Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Uten at jeg kjenner denne spesifikke TV'en; men gjelder generelt sett de fleste Samsung TVer i det minste. Sett den i filmmodus (under bildemeny) - den innstillingen som har mest korrekte farger og minner mest om det man får etter hardware kalibrering av skjerm. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Fikk TVn fra Lefdal i går. Inntil videre er jeg veldig fonøyd, merket også fort forskjellen i kvaliteten når jeg tok den ut av esken i forhold til den forrige plastikk-TVn min :-P Jeg prøvde å sette opp den ekstrakontrolleren til å kunne kontrollere Altibox-boksen min, men fikk det ikke helt til... Får prøve litt mer når jeg komme hjem i dag. 3D har jeg ikke tenkt på enda, så om noen andre har noen tips der - skrik ut Noe som skuffet meg litt er at Spotify mangler i app-oversikten... Har en tidligere Samsung smart-TV som har Spotify inne, men denne nye har jo 'Tizen' OS - og Spotify er tydeligvis treige med å utvikle... Edit: Er det forresten forskjell på JS8000/JS8005? Ser Netflix lister opp JS8000 som kompatibel med 4k, men ikke noen JS8005... Endret 2. desember 2015 av Helvetica Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Fikk TVn fra Lefdal i går. Inntil videre er jeg veldig fonøyd, merket også fort forskjellen i kvaliteten når jeg tok den ut av esken i forhold til den forrige plastikk-TVn min :-P Jeg prøvde å sette opp den ekstrakontrolleren til å kunne kontrollere Altibox-boksen min, men fikk det ikke helt til... Får prøve litt mer når jeg komme hjem i dag. 3D har jeg ikke tenkt på enda, så om noen andre har noen tips der - skrik ut Noe som skuffet meg litt er at Spotify mangler i app-oversikten... Har en tidligere Samsung smart-TV som har Spotify inne, men denne nye har jo 'Tizen' OS - og Spotify er tydeligvis treige med å utvikle... Edit: Er det forresten forskjell på JS8000/JS8005? Ser Netflix lister opp JS8000 som kompatibel med 4k, men ikke noen JS8005... JS8000 er den europeiske modellen. JS8005 er den nordiske. Men det er i grunn samme TV. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Er det slik at man MÅ bruke koblingsboksen som følger med, eller kan man koble en HDMI kabel direkte til TVen? Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Er det slik at man MÅ bruke koblingsboksen som følger med, eller kan man koble en HDMI kabel direkte til TVen? Man må bruke koblingsboksen, da det ikke er noen HDMI-innganger på selve TVn. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Går vel å henge koblingsboksen på veggen om den er i veien? Lenke til kommentar
Viking61 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Ble også litt skuffet over utvalget av app'er i SmartHUB. Bruker mye bl.a.Spotify og Viki, noe jeg hadde i min forrige TV (2014 modell Samsung TV). Nå må jeg kjøre disse fra blu-ray spilleren. Håper at det kommer etter hvert. Lenke til kommentar
ebbb Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Har hatt min JS8005 i en mnd nå. Klarer ikke å bli fornøyd med bilde. Det hakker selv på barnetv. Til tider er det så dårlig at jeg tror det er noe galt med tven. Det er greit nok at det kan hakke litt i kjappe panoreringer slik det gjør på min andre tv, en JU6465. Men denne andre tven fungerte hvertfall rett ut av eska. Begge tvene er satt opp med egen altibox dekoder. Koblet rett til altibox routeren. JU6465 hakker meget sjeldent. På standard settings. JS8005 hakker uansett hva jeg setter den til feks game, alle mulige motion settings.. Hvis noen har tips om et oppsett de er fornøyd med så hyl gjerne ut Endret 8. desember 2015 av ebbb Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Har fått TVen i dag og skal koble opp i kveld. Ikke bra å lese det du skriver ebbb.....slik skal det ikke være. Da går den i retur. Ellers var jo koblingsboksen betydelig mindre enn den så ut til å bilder - så det var bra. Når det gjelde koblinger - hvordan gjør dere det? Jeg har i dag Get dekoder og Xbox One koblet til et 2.1 musikkanlegg (HarmanKardon BDS480) med HDMI. Deretter går det da en HDMI til TVen. Jeg skifter da kilde på HKen og ikke på TVen, og lyden kommer i HK. Bør jeg gjøre det på samme måte nå, eller bør jeg koble både GET dekoder og Xbox til koblingsboksen og velge lyd ut til HK? Da behøver jeg vel ikke bytte kilde på HK, men gjør det på TVen antar jeg.... Lenke til kommentar
ebbb Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Har fått TVen i dag og skal koble opp i kveld. Ikke bra å lese det du skriver ebbb.....slik skal det ikke være. Da går den i retur. Ellers var jo koblingsboksen betydelig mindre enn den så ut til å bilder - så det var bra. Når det gjelde koblinger - hvordan gjør dere det? Jeg har i dag Get dekoder og Xbox One koblet til et 2.1 musikkanlegg (HarmanKardon BDS480) med HDMI. Deretter går det da en HDMI til TVen. Jeg skifter da kilde på HKen og ikke på TVen, og lyden kommer i HK. Bør jeg gjøre det på samme måte nå, eller bør jeg koble både GET dekoder og Xbox til koblingsboksen og velge lyd ut til HK? Da behøver jeg vel ikke bytte kilde på HK, men gjør det på TVen antar jeg.... Jeg har koblet dekoder inn i xbox one dretter til tv til smart boxen. Fra smartboxen optisk lyd ut til musikkanlegget. Tven tar seg av alt.. Nå var den gamle tven en tidlig plasma.. Men var veldig happy med at tv kontyrollen som medfulgte (smart remoten) skrur av og på LG anlegget automatisk og demper høyttaleren i tven osv av seg selv.. Endret 8. desember 2015 av ebbb Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor har du dekoderen til xboxen og ikke direkte til smartboxen? Lenke til kommentar
ebbb Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor har du dekoderen til xboxen og ikke direkte til smartboxen? Hmm hadde det bare slik på gamle tven også.. da kan jeg jo switche mellom å se tv eller spille på xbox med en xbox controller og slipper skifte hdmi source på tven.. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Da er TVen oppe og går - heldigvis ingen hakking her..... Smart fjernkontrollen er fasinerende, men finner ikke en optiimal måte å styre tv, get box og H/D anlegg på. Spesielt klarer jeg ikke å styre lyden på H/D. Nå kjører jeg Get boks via H/D. Om jeg kjører Get-box inn i Smart Box, og optisk lyd ut til H/D, vil jeg da kunne styre lyden via TVen - eller går den bare rett gjennom TVen? Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 9. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2015 (endret) Under Høytalerliste valgte jeg Optisk ut - og dermed styrte fjernkontrollen lyden på forsterkeren i stedet for lyden på TVen (selv om jeg pr nå ikke bruker optisk ut). Kan nå styre både forsterker, Get-box og TV fra den lille smart fjernkontrollen som fulgte med TVen ;-) Men, for å få lyd fra apper mm til forsterker så må jeg nok koble til optisk kabel. Kommer også til å koble Xbox og Get box direkte til Smart boxen. Da vil jeg lkøpe noen kortere HDMI kabler. Er det bare å kjøpe et par billige HDMI kabler, eller må jeg kjøpe med en viss spec for å få overført 3D og/eller 4K? Trenger forresten en lenger strømkabel....er det bare å kjøpe en slik? Endret 9. desember 2015 av Kjetso Lenke til kommentar
karino Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hei! Har noen erfaring med 3D? Og, hvilke 3D-briller fungerer med denne tv'n? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Alle samsung 3d briller etter 2010 eller noe skal virke. Samsung bruker aktiv 3d og jeg trur det bare er samsung sine originale som virker. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Da kan denne kjøpes hos Elkjøp til 9995,- ..... noe som er et bra kjøp. Har fått satt opp fjernkontroller og endelig fått orden på lyden. Super TV. MEN - merker litt til det som enkelte sier kjennetegner Samsung - at bildet småhakker av og til. Er dette virkelig en svakhet som Samsung ikke klarer å fikse? - er det noen som har testet 4k materiale fra Netflix? Er det verdt å oppgradere? - kan noen linke til noen ok 3D briller? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Flyt i bilde kan man justere på TVens meny: Bilde/BIldealternativer/Auto Motion Plus. Kjører du full pakke her så vil ting gå silkemykt (noe jeg personlig ikke liker. 4k netflix har jeg selv, jeg synes det er verdt pengene. Greit med 4k materiale når man har 4k TV. Bildet ser mye bedre ut også, til tross for at det neppe kan sammenlignes med kommende bluray standard i 4k som vil ha brutalt mye høyere bitrate på videodelen NB! merk at du må ha klokkestødig 25Mbit nedlasting (eller høyere) for å få glede av Netflix i 4k. Endret 31. desember 2015 av TGB Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Vurderer ny TV, og ser at elkjøp selger denne til 9995,- nå. Er det et så godt kjøp som det virker til å være? ser bare litt på hva konkurrentene som ikke har tilbud selger den for og det er betraktelig høyere. hva betalte dere andre for TV'en når dere kjøpte den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå