Gå til innhold

[Løst] Entry-level gpu, amd, 1000kr

Anbefalte innlegg

heisann!

En i familien har følgende specs:

AMD A10-6800K

F2A88XN-wifi

8GB ram

Han bruker integrert grafikk nå, såkalt Apu..? Men en del spill har nå begynt å lagge. Tenker en dedikert gpu vil gjøre susen, og tror AMD er smart så det jobber sammen med CPU/APU

Maks 1000kr, eller ikke for mye over.

Tenkte kanskje AMD R7 260x, hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det , for en tusing er det R7 260x.

Det vil trolig gi litt mer å gå på , men ikke så veldig mye. I noen spill så kan man kanskje få 90 fps mot ca 40 fps i samme oppløsning , derimot kjøper man seg et R7-370X for omtrent 1429.- Så får man et greit kort for pengene til et Amd system.

Skal du ha enda mer ytelse kan man gå over til et Gef 960 og etter det et R9 380 - 390 så over til Nvidia 970 og til slutt Amd 390x eller Fury X.

Nvidia sitt toppkort 980 ti har en ytelse i DX12 som jeg ikke er helt sikker på , men er trolig et bedre kjøp om man får det billigere enn et Fury X ogklokker bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

^^

Ville tatt 960-380-970-390-390x-980-fury x/nano-980ti-t x

Hvorfor tok d 970 etter 390? Da 390 yter mer

390 Yter noe bedre enn 970 men koster en god del bedre , så man får mer for pengene med et 970 , 390X derimot gir bedre ytelse for hver krone , dette er i alle fall slik jeg ser det , men godt jeg tar feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg endte med å gå for et GeForce 750Ti. Etter sjekk av tester så ser jeg at dette danker ut R7 260x på en del spill, samt at det trekker mindre strøm og blir ikke like varmt. Er snakk om små forskjeller. Men til et budget system så hjelper alle småting :)

Vurderte også R7 360.

Prismessig sparte jeg 2-300kr da 750Ti ble solgt som demovare til 1090kr.

Noen innspill? Kortet blir sendt i morgen så har fortsatt tid på meg til å angre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...