Gå til innhold

Saudi-Arabia truer med å saksøke alle som sammenlikner dem med IS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan enda ikke helt fatte at kronprinsen æret denne hyklerske kongefamilien med besøk ifjor, slottet kan ikke ha vært ordentlig informert om det religiøse terrorvelde som utspiller seg. Det er jo vanskeligere å få øye på slikt under tykke lag med gull og olje.

Vesten viser seg dessverre ikke stort bedre ved å se bort ifra undertrykkelsen og alle brudd på menneskerettigheter av i all hovedsak økonomiske grunner. Å akseptere ett teokratisk diktatur av ett middelalders kongevelde burde være uakseptabelt uansett allianser eller profitt, men på tross av dette var Obama på en aldri så liten høflighetsvisitt for bare dager siden..

De må selvfølgelig presses politisk, handelsboikott og sanksjoner må på plass, altså virkemidler som vi allerede har satt i bruk mot Russland men altså ikke mot IS sin ideologiske storebror.

Lenke til kommentar

Finnes det en lignende sak hvor Norge sammenlignes med IS eller Saudi-Arabia? Jeg tenker på maksimumsstraff for narkotikaforbrytelser, straff for incest, fengsel for besittelse av visse bøker, kongelige som velter seg i luksus mens andre er fattige osv?

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet å dra likheter mellom Saudi-Arabia og IS. Jeg blir mer overrasket hvis folk ikke ser at Saudi Arabia er minst like ille som IS.

Virkelig? Du blir overrasket over at folk ikke ser at Saudi Arabia er "minst like ille"? SA har mye å svare for, men minst like ille som IS? Tror ikke det.

AtW

Lenke til kommentar

Vi i vesten er utrolig flinke til å klage på alt alle andre gjør. På tide å dra frem kosten og feie litt ved egen dør?

Ja, selvklart skal vi ikke kritisere islam, den mest  intolerente, inhumane, aggressive, hatefulle, barbariske, anti-semitiske, homofobiske, misogynistiske, fascistiske og totalitære ideologien på planeten!

Ateist? Da er du terrorist i følge Saudi-Arabia:

http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/04/02/atheists-classified-terrorists-new-saudi-arabian-laws_n_5075129.html

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Young Turks, som vanligvis har en unnskyldende holdning til Islam, setter fingeren på hvordan Saudi-Arabia har bidratt til å spre denne religiøse ekstremismen, rettere sagt wahhabismen, som utspiller seg i mange land idag. Land som for få år siden var å betrakte som sekulære.

https://www.youtube.com/watch?v=AmbkoiI5IYg

Jeg hadde blitt mindre overrasket over om vesten hadde erklært krig mot SA, langt mer overrasket er jeg over at vi fortsetter å pleie dette "vennskapet" på tross av alt.

Lenke til kommentar

Uavhengig av hva man mener om praktisering av dødsstraff, eller å avrette noen ved halshugging, så er det iallefall ikke spesielt muslimsk eller islamsk, men var den "foretrukne" henrettelsemetode i mange land, inkl. Norge (med øks, frem til 1876)

Det hadde vært prinsipielt mer "interessant" å sammenligne IS-bøddelen med US-bøddelen som setter giftsprøyte, og hvor dødskampen har vart opptil to timer i enkelte tilfeller.

lethal-injection1.jpg

Men, er jo det hvite herrefolket (oss) som har definisjonsmakten på hvem som er "snill vs slem" her i verden...  :wee:

Lenke til kommentar

Kulturrelativismen kan folk pakke unna i mine øyne, det er svært lite nyansert å late som det ikke finnes noen kulturer eller type moral som er verre enn andre.

AtW

Ikke enig. De henrettelsemetodene som f.eks. USA har benyttet opp gjennom tiden (for å fremstå humane utad) har alle vært verre enn halshugging, spør du meg. Nevner; Den elektriske stol, gasskammer, og nå giftsprøyte.

For å si det sånn, skulle jeg bestemt henrettelsemetode "på min verste fiende" for at vedkommende skulle lide mest & lengst mulig, "ville" jeg valgt giftinjeksjon for stakkar'n.

USA er ikke en døyt bedre enn Saudi-Arabia på det punktet, heller verre.

Lenke til kommentar

Så du har mao definisjonsmakten på hva som er verre og ikke av henrettelse?

AtW

Nei, jeg er bare min stemme.

Den allmenne oppfatningen derimot, som man har blitt podet inn med, er at USA sine henrettelser er mer humane enn Saudi-Arabia. Det ligger forøvrig videoer på henrettelse (grilling) i elektriske-stol på Live Leak

Lenke til kommentar

Så du har mao definisjonsmakten på hva som er verre og ikke av henrettelse?

AtW

Nei, jeg er bare min stemme.

Den allmenne oppfatningen derimot, som man har blitt podet inn med, er at USA sine henrettelser er mer humane enn Saudi-Arabia. Det ligger forøvrig videoer på henrettelse (grilling) i elektriske-stol på Live Leak

Selvfølgelig, når du mener noe om det er det "bare din stemme", men når andre mener noe om det "så har de definisjonsmakten"?

AtW

Lenke til kommentar

Vi i vesten er utrolig flinke til å klage på alt alle andre gjør. På tide å dra frem kosten og feie litt ved egen dør?

Ja, selvklart skal vi ikke kritisere islam, den mest  intolerente, inhumane, aggressive, hatefulle, barbariske, anti-semitiske, homofobiske, misogynistiske, fascistiske og totalitære ideologien på planeten!

Ateist? Da er du terrorist i følge Saudi-Arabia:

http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/04/02/atheists-classified-terrorists-new-saudi-arabian-laws_n_5075129.html

Jeg sa ikke at vi ikke skulle kritisere, jeg mente at vi også bør ha et fokus på våre egne problemer. Det er mye fattigdom og brudd på menneskerettighetene i vestlige land også, men det ser ut som om det bare blir oversett. Vi har ingen rett til å klage på feilene til andre hvis vi har samme feilene selv.

En (moral/ menneskerettighets) politistyrke skal beskytte/ hjelpe på en rettferdig måte og de skal utøve makten sin alle steder der det trengs. Kan jo si det slik; Alle som bor på den beste vestkant får lov til å bruke dop og alle andre skal straffes hardt for samme lovbrudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...