Egil Dybdal Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Sliter litt med konfigurasjon av et brukt Cisco Aironet AP 1131AG trådløst tilgangspunkt.Jeg får logget inn via CLI med enable til EXEC-mode, men jeg får ikke tilgang til å foreta endringer i konfigurasjon. Kommandoer som config, write og lwapp er deaktivert. Web-interfacet er også deaktivert.Jeg har forsøkt å resette enheten ved å holde inne mode-knappen i 3 sekunder ved boot. Dette medførte at enheten nå mottar IP-adresse fra DHCP, men jeg får ikke tilgang til konfigurasjonsoppsettet.Noen som har noen smarte triks på lur? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Kjører det autonom eller lightweight software? Det kan høres ut som om du har ett LAP, og da kreves det en kontroller. Lenke til kommentar
Egil Dybdal Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Tror jeg har kommet frem til to problemstillinger som gjør at jeg ikke får konfigurert AP'et via CLI.1.LWAPP image version 3.0.51.0Dette utløser nok problemet som det nevnes, at det kreves en kontroller.2.show running-config:enable secret 5 xxxxxxxxxxxAP'et er kryptert.Jeg får bootet opp enheten i recovery mode, og det ser ut til at jeg kan få lastet inn ny image-fil. Sliter dog med å finne riktig image-fil for nedlasting. Jeg har ikke tilgang til å laste ned fra Cisco sin database. Noen tips til hvor jeg kan få lastet ned ny image-fil?Spørsmål for øvrig:Vil det være mulig å få lastet inn en image-fil som ikke er LWAPP basert, slik at AP'et kan brukes som stand-alone uten kontroller? Endret 1. desember 2015 av Egil Dybdal Lenke til kommentar
Gjest Slettet-omol0odp Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Tror jeg har kommet frem til to problemstillinger som gjør at jeg ikke får konfigurert AP'et via CLI. 1. LWAPP image version 3.0.51.0 Dette utløser nok problemet som det nevnes, at det kreves en kontroller. 2. show running-config: enable secret 5 xxxxxxxxxxx AP'et er kryptert. Jeg får bootet opp enheten i recovery mode, og det ser ut til at jeg kan få lastet inn ny image-fil. Sliter dog med å finne riktig image-fil for nedlasting. Jeg har ikke tilgang til å laste ned fra Cisco sin database. Noen tips til hvor jeg kan få lastet ned ny image-fil? Spørsmål for øvrig: Vil det være mulig å få lastet inn en image-fil som ikke er LWAPP basert, slik at AP'et kan brukes som stand-alone uten kontroller? Jeg har nylig fått tak i både autonomous og capwap-software til 1130. PM så kan jeg sende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå