Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cisco AP 1130AG konfigurasjon deaktivert / ikke tillatt

Anbefalte innlegg

Sliter litt med konfigurasjon av et brukt Cisco Aironet AP 1131AG trådløst tilgangspunkt.

Jeg får logget inn via CLI med enable til EXEC-mode, men jeg får ikke tilgang til å foreta endringer i konfigurasjon. Kommandoer som config, write og lwapp er deaktivert. Web-interfacet er også deaktivert.

Jeg har forsøkt å resette enheten ved å holde inne mode-knappen i 3 sekunder ved boot. Dette medførte at enheten nå mottar IP-adresse fra DHCP, men jeg får ikke tilgang til konfigurasjonsoppsettet.

Noen som har noen smarte triks på lur?​​​ ​

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har kommet frem til to problemstillinger som gjør at jeg ikke får konfigurert AP'et via CLI.

1.
LWAPP image version 3.0.51.0
Dette utløser nok problemet som det nevnes, at det kreves en kontroller.

2.
show running-config:
enable secret 5 xxxxxxxxxxx
AP'et er kryptert​​​​​​​​​.

Jeg får bootet opp enheten i recovery mode, og det ser ut til at jeg kan få lastet inn ny image-fil. Sliter dog med å finne riktig image-fil for nedlasting. Jeg har ikke tilgang til å laste ned fra Cisco sin database. Noen tips til hvor jeg kan få lastet ned  ny image-fil?

Spørsmål for øvrig:
Vil det være mulig å få lastet inn en image-fil ​som ikke er LWAPP basert, slik at AP'et kan brukes som stand-alone uten kontroller?

Endret av Egil Dybdal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-omol0odp

Tror jeg har kommet frem til to problemstillinger som gjør at jeg ikke får konfigurert AP'et via CLI.

1.

LWAPP image version 3.0.51.0

Dette utløser nok problemet som det nevnes, at det kreves en kontroller.

2.

show running-config:

enable secret 5 xxxxxxxxxxx

AP'et er kryptert​​​​​​​​​.

Jeg får bootet opp enheten i recovery mode, og det ser ut til at jeg kan få lastet inn ny image-fil. Sliter dog med å finne riktig image-fil for nedlasting. Jeg har ikke tilgang til å laste ned fra Cisco sin database. Noen tips til hvor jeg kan få lastet ned  ny image-fil?

Spørsmål for øvrig:

Vil det være mulig å få lastet inn en image-fil ​som ikke er LWAPP basert, slik at AP'et kan brukes som stand-alone uten kontroller?

Jeg har nylig fått tak i både autonomous og capwap-software til 1130. PM så kan jeg sende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...